2013-04-27, 23:39
Medlem
sexas avatar
jag har haft klomipramin i flera år, 200mg dagligen, ( för depression ångest OCD social fobi)
men jag kan inte säga att den gjort mig speciellt lyckligare, jag går omkring som levande död, jag har sabbat flera förhållanden. någon sexualdrift har jag inte heller. kan varken känna glädje eller sorg. mm mm
vad den dock har hjälpt mig med är att jag inte tagit livet av mig ännu.

även om den håller mig precis över ytan så va jag inte nöjd, för att gå omkring och endast vara precis över ytan kan kvitta, första året va de okay, men jag känner att medicinen förstör mitt liv och min framtid

vad jag vet i nuläget är att jag inte klarar mig utan medicin, så min läkare rekommenderade mig Zoloft, detta skulle vara ett mycket bättre läkemedel med mindre bieffekter.

finns de någon som kan svara på skillnaden mellan dessa mediciner.
Citera
2013-04-27, 23:46
Medlem
googlans avatar
Får man fråga hur gammal du är? Kanske någon sorts Benso är bättre, det skulle jag som läkare skriva ut för dig. Sånt du äter nu är rena giftet. Det du beskriver räcker ju för att bevisa vilket gift det är du stoppar i dig. Benso är bättre inga bieffekter men det är beroendeframkallande men vad gör det, Kolla upp det med din läkare! Mvh.
Citera
2013-04-28, 02:52
Medlem
Klomipramin har räddat många till mindre lidande där allt annat tidigare prövat misslyckats. Men jag har även träffat enstaka med OCD som haft god effekt av Sertralin, antingen inom de godkända 200 mg per dygn och i ett fall det dubbla (400 mg, med koncentrationsprov som bekräftade hög metabolism).

Du har en hög dos Klomipramin. I FASS anges 150-(200) mg som den högsta rekommenderade. Har du kollat koncentrationen, s-klomipramin? Tar du allt som singeldos eller kör du tvådelat? Kliniskt kanske det inte är avgörande men kan sen ha betydelse för tolkningen av koncentrationsprovet.

Håll Klomipramin på "lägsta effektiva dos". Utifrån den nivån, gör experiment med Abilify i låg dos en tid. Därefter gör experiment med Voxra som tillägg till Klomipramin. Testa dig fram, men var metodisk, följ en plan och för dagbok så att du och din läkare kan börja dra slutsatser.
Citera
2013-04-28, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av googlan
Får man fråga hur gammal du är? Kanske någon sorts Benso är bättre, det skulle jag som läkare skriva ut för dig. Sånt du äter nu är rena giftet. Det du beskriver räcker ju för att bevisa vilket gift det är du stoppar i dig. Benso är bättre inga bieffekter men det är beroendeframkallande men vad gör det, Kolla upp det med din läkare! Mvh.

är du läkare? om du är det är du en konstig en, för benso skriver man inte ut bara sådär.
Citera
2013-04-28, 11:56
Medlem
Citat:

dessutom är det ett extremt korkat förslag.
Citera
2013-04-29, 15:26
Medlem
dont-you-want-mes avatar
Citat:
"Det är beroendeframkallande men vad gör det" hahaha du driver va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in