Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Ulf Qvarsebo mest känd som bonden och alkoholisten Mattias Dahl i Hem till Byn och som Thorsten i TV-serien Svenska Hjärtan. Det är han som går ut med gräsklipparen i snön under ett vredesutbrott.
Han blev endast 59 år gammal och det står ingenting om någon dödsorsak. Har hört rykten om att han söp en hel del inte bara i Hem till Byn. Så är det någon som vet av vilken orsak den mannen dog?
http://www.youtube.com/watch?v=5GA4iRFRxF0
Nog hade han alkoholproblem allt. Jag såg honom i en föreställning på Lisebergsteatern någon gång i slutet på 80-talet, och han var då i stort sett redlös på scenen...han kunde knappt stå på benen, glömde sina repliker och började tramsa och improvisera hej vilt...det slutade med att han fick ledas av scenen av sina kollegor, som nog tyckte att det hela var ganska pinsamt...
Vi som satt i publiken blev givetvis både ledsna och illa berörda. Ulf var ju en verkligt begåvad skådespelare som var väldigt populär efter sina lysande rollprestationer i bl.a Hem till Byn och Svenska Hjärtan. Mycket sorgligt att det blev som det blev, han hade säkert mycket mer att ge. Om jag inte minns helt galet så dog Ulf ganska snart efter den föreställningen jag såg. Och det ligger nog ganska nära till hans att tro att alkoholen hade ett finger med i spelet där...