För de som läser här i forumet är det nog ingen hemlighet nu att jag mår riktigt jävla skit. Det känns som att mina sjukdomsbesvär tyvärr kommer ta överhanden till slut också. Jag kämpar på men om det inte blir bättre om några månader så ger jag upp. Ska så klart försöka med allt som finns att försöka innan dess men jag har inget hopp kvar. Frågan är bara vad man ska skriva i självmordsbrev? Jag är utöver en stundtals outhärdlig dödsångest (ibland är den inte så farlig och jag kan känna en viss acceptans över allt) också orolig, rädd och sorgsen över risken att mina föräldrar kanske kommer att känna hat mot mig över beslutet och så. Jag hoppas jag kan skriva något så att de kan förstå och inte bara hata mig
Jag vill gärna också minimera det oundvikliga lidande jag kommer åsamka mina vänner och min familj i övrigt. Jag vet att i alla fall en del kommer att må skit en period pga detta och jag önskar att de slipper det så mycket som möjligt. Man kanske ska prata med dem innan och berätta att man bestämt sig om man väl gör det? Mina vänner och kanske mina syskon kan jag nog berätta något sådant för och de skulle förstå men jag tror inte jag kan göra det för mina föräldrar, de skulle inte klara av att hantera det och skulle nog ringa polisen tror jag.
Vad tror ni är bra att skriva ned och att tänka på så att man undviker att de som står än nära lider mer än absolut nödvändigt?
ps kommer att försöka med allt jag kan för att få ett liv som alls är värt att leva innan det kommer till den punkten. Jag har absolut INGET att förlora längre. Men jag vill förbereda det scenariot för det enda som håller igång mig alls just nu är vetskapen om att jag själv kan ha kontroll över i alla fall något i mitt liv, även om det bara är när det avslutas.
tack för svar och jag hoppas att ingen mod låser tråden. Detta är alltså INTE en självmordstråd utan en önskan om hjälp med vad man ska göra och skriva och så om det kommer till den punkten. Tack
Jag vill gärna också minimera det oundvikliga lidande jag kommer åsamka mina vänner och min familj i övrigt. Jag vet att i alla fall en del kommer att må skit en period pga detta och jag önskar att de slipper det så mycket som möjligt. Man kanske ska prata med dem innan och berätta att man bestämt sig om man väl gör det? Mina vänner och kanske mina syskon kan jag nog berätta något sådant för och de skulle förstå men jag tror inte jag kan göra det för mina föräldrar, de skulle inte klara av att hantera det och skulle nog ringa polisen tror jag.Vad tror ni är bra att skriva ned och att tänka på så att man undviker att de som står än nära lider mer än absolut nödvändigt?
ps kommer att försöka med allt jag kan för att få ett liv som alls är värt att leva innan det kommer till den punkten. Jag har absolut INGET att förlora längre. Men jag vill förbereda det scenariot för det enda som håller igång mig alls just nu är vetskapen om att jag själv kan ha kontroll över i alla fall något i mitt liv, även om det bara är när det avslutas.
tack för svar och jag hoppas att ingen mod låser tråden. Detta är alltså INTE en självmordstråd utan en önskan om hjälp med vad man ska göra och skriva och så om det kommer till den punkten. Tack