2013-04-27, 15:23
Medlem
Idag skulle jag sätta tillbaka V-ringen på mopeden som jag tänkte sälja. Innan jag drog V-ringen så gick den 50 km/h (cirka 2 år sedan), nu när v-ringen är tillbaka satt så går moppen 20 och verkar gå i väldigt höga varv. Mopeden är en Speedfight 3. Ska jag bara sälja moppen utan V-ring eller har jag gjort något fel som går att fixa? Extremt tacksam för svar!
Citera
2013-04-27, 15:58
Medlem
Sorteds avatar
På min moppe varvade den väldigt mycket med V-ringen på. Anledningen för att jag drog ut den var ju för att den skulle varva mindre. Så förmodligen så ska det vara sådär mycket.
Citera
2013-04-27, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorted
På min moppe varvade den väldigt mycket med V-ringen på. Anledningen för att jag drog ut den var ju för att den skulle varva mindre. Så förmodligen så ska det vara sådär mycket.
Så du menar att jag ska ta ut V-ringen och sälja den utan?
Citera
2013-04-27, 17:35
Medlem
Sorteds avatar
Jag skulle ha sålt moppen med v-ringen. Sen berätta till köparn att det går att minska varvtalet utan v-ringen.
Citera
2013-04-27, 18:24
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kontrollerat så växellådan växlar ut som den ska och inte hänger sig?
Citera
2013-04-27, 18:32
Bannlyst
Har du kollat så att remmen är spänd ordentligt? Har du gjort något annat trim som att ha bytt vikter eller dragit bort nån plugg?
Citera
2024-07-12, 17:29
Medlem
blood_ins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradoxen
Idag skulle jag sätta tillbaka V-ringen på mopeden som jag tänkte sälja. Innan jag drog V-ringen så gick den 50 km/h (cirka 2 år sedan), nu när v-ringen är tillbaka satt så går moppen 20 och verkar gå i väldigt höga varv. Mopeden är en Speedfight 3. Ska jag bara sälja moppen utan V-ring eller har jag gjort något fel som går att fixa? Extremt tacksam för svar!

Gammal tråd men bra om någon söker för liknande. Tror brickan sitter på fel håll så din variator är helt stum. Vänd på brickan, du ska ha lite ”glapp” så vikterna kan röra sig annars så blir det som en manuell som bara har första växeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in