2013-04-27, 16:22
Medlem
Denoms avatar
dubbel
2013-04-27, 16:23
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag ser definitivt inte ut som någon knarkare, är alltid välklädd och röker bara på under helger och dagar då jag inte har jobb dagen efter.
Vad är det med er präktarslen egentligen?
Om det nu är som du säger så har du än mindre anledning att bry dig om det som hände. Men jag misstänker att du inte är helt ärlig mot oss, eller mot dig själv. Han har valet att inte sälja sina varor till dig lika mycket som du har valet att inte köpa hans varor. Friheten är ömsesidig, respektera det.
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Dessutom tar jag det där med Aftonbladet som en grov förolämpning, jag klickar inte ens på deras kommunistiska länkar och skulle aldrig ringa dem heller, men gör det själv nu när någon kallat dig "präktarsel". Det är ju "nätmobbing" och du har chans att bli känd i 10 minuter.
Men du kommer ändå in här och gråter ut över en så otroligt fånig händelse för att sedan bli provocerad när folk påpekar det uppenbara. Det är för övrigt svårt att bli provocerad av dina substanslösa inlägg.
2013-04-27, 16:24
Medlem
MalachiYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Gå in med en tänd joint nästa gång och blås runt lite sen säg till honom att fan vad här luktar knark, här kan man ju inte handla, sen går du.

Å det tycker du låter som en bra idé? Speciell när turken redan hotat TS med att ringa polisen?

Har inte vart med i någon liknande situation men jag hade blivit arg. Själv när jag köper rizla, frågar jag alltid om råd Vilken smak på blunt som passar till vad? Vilka papper som har bäst kvalitét osv.

TS måste stött på en riktigt idiot. Vem fan drar en moralkaka när man ska köpa papes?
Senast redigerad av MalachiYork 2013-04-27 kl. 16:30.
2013-04-27, 16:28
Medlem
aghaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EboLa^
Vi vet ju faktiskt inte om han hade OCB i sortimentet eller inte. Om man lusläser TS text så verkar det som om att han inte säljer OCB ö.h.t.
Då finns det ju absolut ingenting att bli irriterad över. Möjligen att säljaren inte sa det från början utan skyllde på åldern.
2013-04-27, 16:28
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MalachiYork
Å det tycker du låter som en bra idé? Speciell när turken redan hotat TS med att ringa polisen?

För det första så var gubben en svenne. Sen tror jag polisen har bättre saker för sig, behöver ju inte ta många minuter att bara gå in och blåsa lite sen dra igen. Maskerar man sig någorlunda med keps och solbrillor så bör man även komma undan kameraövervakningen. Jag menar, man kommer ju vara därifrån innan gubbjäveln ens hunnit fatta vad som händer och lyft luren.
2013-04-27, 16:33
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aghak
Då finns det ju absolut ingenting att bli irriterad över. Möjligen att säljaren inte sa det från början utan skyllde på åldern.

Jag tycker nog nog det finns goda skäl för att bli irriterad. En normal människa hade sagt från början att man inte säljer sånt, och kanske visat att man bara har John Silver eller liknande. Att vara otrevlig och påpeka ålder när man inte ens bett om leg och bara ta nästa kund sådär, sen återigen slänga en otrevlig kommentar om knark är fan inte servicebeteende.
2013-04-27, 16:33
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineBlind
Haha nej verkligen inte, men jag är inte en speciellt hatisk människa. Hat har aldrig tagit fram det bästa hos någon.
Gör du det hoppas jag Polisen läser den här tråden och kopplar ihop 2 och 2. Han må vara ett praktarsel mot dig, men ha lite proportioner! Du skulle förstöra hans liv en lång tid framöver om du gick igenom med det, och helt utan egentlig anledning. Det är inte speciellt annorlunda än en brud som anmäler en svinig kille för våldtäkt för att hon inte tycker om honom. Det förstör ett liv och är ett scumbag move.

Sluta lek tuff på internet nu, rök en fet och slappna av. Du verkar GRYMT spänd.

Du har rätt. Överreagerade lite där, men var så grymt irriterad på den där fläskige tobakshandlaren som stod där och spände sig och spelade duktig.
Nu har jag dragit på en fet och börjar bli mitt vanliga elaka jag igen.
Tack för omtanken.

Mvh/Gnomegirl
2013-04-27, 16:37
Medlem
Flashborns avatar
Vilken mupp!
Chucka in en molotov i hans affär!
2013-04-27, 16:38
Medlem
aghaks avatar
Citat:
Jag tycker nog nog det finns goda skäl för att bli irriterad. En normal människa hade sagt från början att man inte säljer sånt, och kanske visat att man bara har John Silver eller liknande. Att vara otrevlig och påpeka ålder när man inte ens bett om leg och bara ta nästa kund sådär, sen återigen slänga en otrevlig kommentar om knark är fan inte servicebeteende.
Som jag sa, det som finns att bli irriterad är just detta. Däremot så är det en grov överreaktion att gå hem och starta en tråd på FB om saken.
2013-04-27, 16:39
Medlem
MalachiYorks avatar
Citat:
För det första så var gubben en svenne. Sen tror jag polisen har bättre saker för sig, behöver ju inte ta många minuter att bara gå in och blåsa lite sen dra igen. Maskerar man sig någorlunda med keps och solbrillor så bör man även komma undan kameraövervakningen. Jag menar, man kommer ju vara därifrån innan gubbjäveln ens hunnit fatta vad som händer och lyft luren.

Jaha?! Men du måste ändå erkänna att det hör till ovanligheterna att svensson säljer rullpapper?

Haha snälla jag ber dig kan inte du filma det med dold kamera och lägga ut på nätet nån gång. Haha vi behöver lite grövre humor i detta land.

OnT: jag hade aldrig gått tilbaka till kiosken oavsett nationalitet på kräket som krängde papper.
2013-04-27, 16:40
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aghak
Som jag sa, det som finns att bli irriterad är just detta. Däremot så är det en grov överreaktion att gå hem och starta en tråd på FB om saken.

Det kan man så klart tycka. Själv tycker jag man överregerar när man sitter och dumförklarar TS. Det är väl givet att hon vill ha lite ryggdunk att gubben var dum i huvudet, eller så kanske hon bara ville skriva av sig.
2013-04-27, 16:42
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:

Hehe, du är en äkta anarkist.
Gillar dina inlägg här i tråden, men för att förklara så var gubben helsvensk (troligen Gotlänning) och de hade inga rullpapper synliga överhuvudtaget.
Jag blev arg över hans dryga beteende, precis som om att han bara servar stekare i Armani och Gucci, och vi "vanliga" i Lewis och Ellos inte är välkomna i hans fina affär.

Mvh/Gnomegirl

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in