2013-04-27, 15:17
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseaker
Bit ihop och sluta lipa.
..och sluta använda din svenskhet som en ursäkt för att du är feg, rädd och timid. Svenskar är varken fega, rädda eller timida så sluta upp med det. Handla ditt papper någon annan stans. Sen ljuger du dig blå, men men...
2013-04-27, 15:17
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Om Turken äger sin butik får han väl bete sig hur han vill.

Dock så kan hans otrevliga, utländska beteende få konsekvenser bland kunder. Men samtidigt så är det något som säger mig att han inte vill ha svenska kunder i sin tobak affär ändå.

Han var inte Turk, han var en fet självgod svensk sosse.

Mvh/Gnomegirl
2013-04-27, 15:20
Medlem
Han såg väl att du röker CB och ville skona dig från skiten. Ta det med tacksamhet. Du stötte precis på en handlare med karaktär som inte gör vad som helst för lite dagskassa.
Senast redigerad av lillesnutt 2013-04-27 kl. 15:23.
2013-04-27, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hat är inte för starkt. Är du sosse?
Funderar starkt på att åka dit nån kväll och krossa hans fönster. Bränna ner affären är inget alternativ eftersom det är vanliga lägenheter i huset, men om det är såna präktarslen som du som bebor dem kanske jag ska revidera mitt beslut...

Mvh/Gnomegirl

Vänstern slutar aldrig chockera, hoppas jäveln sprätter upp din fitta om du ska bete dig som en jävla snorunge för att du blev nekad lite OCB i en affär. Det finns fler affärer att gå till, du vet väl det?
2013-04-27, 15:26
Medlem
Richard-Feynmans avatar
Tycker det var en god handling från hans sida, men förstår om du blev irriterad. Gå bara till något annat ställe det finns ju rullpapper överallt nästan. Sånt här brukar man diskutera med polare inte på flashback.
2013-04-27, 15:27
Medlem
Citat:
Han var inte Turk, han var en fet självgod svensk sosse.

Mvh/Gnomegirl

Hur är det relevant att han är en sosse? Han kanske inte vilja sälja papper till dig antingen för att han inte tycker att tjejer ska knarka eller för att han inte ville att kunden bakom dig skulle se att han säljer knarkpapper till kvinnor.
2013-04-27, 15:29
Medlem
dokoalseleds avatar
Jag fattar inte hur folk kan försvara handlaren. Gubben borde inte sälja rullpapper överhuvudtaget.
2013-04-27, 15:29
Medlem
EnLitenSvamps avatar
Citat:
Jag gjorde det också. Väntade tills jag kom hem och köpte i min lokala turkaffär.
Tycker bara att den "fina" tobaksgubben var så j-a dryg och otrevlig.

Mvh/Gnomegirl

Du skulle sagt att han fan inte ska saker om han inte vill sälja dem och gjort framför honom.

Blivit bemött på samma sätt förut.

Ont: Ja han har rätt att göra så men jag fattar inte vitsen. och skippa svar som att han gjorde det för hennes eget bästa då TS uppenbarligen löste det ändå.
2013-04-27, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dokoalseled
Varför gjorde han rätt? Hon visade ju leg.
För att jag anser att TS är en otacksam pundare. "...enligt min mening" brukar allt som oftast betyda att du inte alls behöver hålla med om det jag skriver.
2013-04-27, 15:34
Medlem
Tjacktorsks avatar
Dagens ilandsproblem

Svårt att bara gå till nästa (som du gjorde) och skita i saken? vad är det att hänga upp sig på?
Vem är det som förlorar på det här, han eller du? I detta fall verkar det ju vara du eftersom du ska gå runt och sura över små saker.
Han förlorade en kund, samt kanske får ett lite "sämre rykte" av dina vänner.

Seriöst du har ju inte blivit lurad etc.
2013-04-27, 15:41
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Vänstern slutar aldrig chockera, hoppas jäveln sprätter upp din fitta om du ska bete dig som en jävla snorunge för att du blev nekad lite OCB i en affär. Det finns fler affärer att gå till, du vet väl det?

Kallar du mig vänster din jävla neger??
Om du har hunnit med svenska ÅK 1 ännu i din invandrarskola kanske du kan stava dig igenom mitt senare inlägg där jag också skrev att jag löste det via min lokala turk.
Blev bara så förbannad på försäljarens dryga attityd. Om han nu inte har OCB på rulle kan han väl bara säga det istället för att stå och gapa om "knarktillbehör"?

Kanske självaste kungen gillar att rulla sina egna cigg i varierande längder, men köper han OCB på rulle, är han en knarkare han också isåfall?

MVH/Gnomegirl
2013-04-27, 15:44
Medlem
-silent-s avatar
Vad jag kunde utläsa så hade han rullpapper och tillhandahåller man rullpapper i sin affär ska man fan sälja dom också. Han kan ju knappast sälja OCB och tro att folk rullar cigaretter med dom?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in