2013-04-27, 11:14
Medlem
apewithcapes avatar
Hejsan,

Sitter i skrivande stund med en dator som inte svarar på något kommando alls. Det enda som fungerar ibland är att öppna ett program i samma ögonblick som när den håller på att starta. (direkt efter inloggningen).

Nu lyckades jag för första gången öppna en flik på internet som faktiskt fungerar, Flashback.
Öppnar jag nya flikar nu så händer ingenting vad jag än skriver i addressfältet. (Laddar...)

Det som annars sker när jag försöker starta ett program är att det dyker upp en sån där cirkel som snurrar (laddningscirkeln) och efter ett tag försvinner den.

Kan komma in i kontrollpanelen, men kan inte välja tjänster där. Försökte nu systemåterställa den via kontrollpanelen, men där är det samma visa. Laddar, sen händer ingenting.

Så för att summera: Ingenting går att öppna. Öppnar jag Utforskaren så kommer laddningscirkeln upp igen, och inga ikon för disk (C o.s.v. (Ni vet vad jag menar) kommer upp. Vill helst inte omformatera datorn.

Hoppas på att någon vet någorlunda vad problemet är och kan hjälpa mig!
Senast redigerad av apewithcape 2013-04-27 kl. 11:20.
Citera
2013-04-27, 11:20
Medlem
Maximus23s avatar
Virusprogram/brandvägg uppdaterade ? Gammal dator ? Massa damm ?
Citera
2013-04-27, 11:24
Medlem
apewithcapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximus23
Virusprogram/brandvägg uppdaterade ? Gammal dator ? Massa damm ?

Det är en 1,5år gammal MacBook med Dual-Boot. Tror inte att det är damm.

Virusprogram och brandvägg kan jag inte komma in på. Samma sak där, laddningscirkeln dyker upp och ingenting händer...
Citera
2013-04-27, 11:44
Medlem
pontus.cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apewithcape
Det är en 1,5år gammal MacBook med Dual-Boot. Tror inte att det är damm.

Varför ligger den i Programvara - Windows?

Är själv en trogen windowsanvändare och då skulle jag pröva att ställa tillbaka tiden på datorn. På windosspråk heter det "Återställ datorn till en Systemåterställningspunkt". Vet inte om den finns tillänglig på Mac eller om du har några återställningspunkter, men den hjälper mig ut ur en massa problem med datorn.
Citera
2013-04-27, 11:54
Medlem
apewithcapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontus.c
Varför ligger den i Programvara - Windows?

Är själv en trogen windowsanvändare och då skulle jag pröva att ställa tillbaka tiden på datorn. På windosspråk heter det "Återställ datorn till en Systemåterställningspunkt". Vet inte om den finns tillänglig på Mac eller om du har några återställningspunkter, men den hjälper mig ut ur en massa problem med datorn.

Hittade det. Funkar inte i vanligt läge. Den bara laddar och laddar utan resultat. Får testa i felsäkert läge. Återkommer.
Citera
2013-04-27, 13:27
Medlem
apewithcapes avatar
Gick inte. *suck*
Citera
2013-04-27, 15:28
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Programvara - Mac OS

//Mod
Citera
2013-04-27, 16:32
Medlem
tzjs avatar
Är det windows via boot camp som spökar, eller Mac OS?
Citera
2013-04-28, 01:41
Medlem
apewithcapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Är det windows via boot camp som spökar, eller Mac OS?

Det är windows via dualbooten.
Citera
2013-04-28, 10:06
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apewithcape
Det är windows via dualbooten.

Okidoki.

Några uppdateringar som saknas kanske? Vilken version av boot camp kör du?
Citera
2013-04-28, 10:09
Medlem
Har det fungerat tidigare? Vilken version av Mac OS och Windows kör du? Fungerar Mac OS utan problem? Har du installerat drivrutinerna till all hårdvara i samband med att du startade igång Windows på den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in