Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-27, 07:08
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Jag har fått ett angenämt problem.

Jag har tre sorters kött som jag måste tillreda på valborgsmässoafton.
Det handlar om;

Flatrökt björnstek

Konjaksgravad renytterfilé

Sjaunjagravat reninnanlår

Vad gör med detta på bästa sätt? Alla tips mottages tacksamt vare sig det handlar om tillagning eller bara kallskuret med tillbehör.
Jag funderar på att göra olika varianter av det med lök och grädde, typ som man gör med renskav eller förstör jag något av upplevelsen då?
Får erkänna att jag känner mig lite lost ang detta, jag vill verkligen göra det bästa av det.

Och -alla tre sorterna ska ätas den dagen.
Citera
2013-04-28, 10:43
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Men?

Det måste väl finnas någon norrlänning här som vet vad man kan hitta på med en björn?
Måste jag verkligen googla själv?
Citera
2013-04-28, 11:16
Medlem
christerys avatar
Käkat björn både som pâté och som "vanligt" stekt kött - ingen höjdare nån av dom.

Kanske därför du inte får svar, renköttet kan (om du hinner, vilket jag inte tror) även torkas.
Citera
2013-04-28, 13:05
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Käkat björn både som pâté och som "vanligt" stekt kött - ingen höjdare nån av dom.

Kanske därför du inte får svar, renköttet kan (om du hinner, vilket jag inte tror) även torkas.
Det kan vara så. Men när jag ändå har köttet hemma så ska det provas så att jag kan bocka av det från to-do-listan.

Torkat renkött fick jag också men det tog slut omgående. Får hitta på nåt annat med renköttet som är kvar.
Citera
2013-04-28, 20:02
Medlem
Godamonginsectss avatar
Har inget att invika men måste bara säga att björnkött skulle då vara exotiskt att äta. Gör något värt av det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in