Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-04-25, 22:44
  #1
Avstängd
fislurkens avatar
När en medlem av någon orsak blir avstängd, så måste den medlem för att ha möjlighet att ställa frågor och kontakta aktuell moderator i ämnet, skaffa sig ett nytt "muppkonto" och som tar 3 dagar innan det aktiveras innan medlemmen kan ställa frågor angående avstängningen.
Det blir ju då skapade en massa "muppkonton" som i bästa fall enbart blir använt en gång.
Varför skulle det inte kunna skapas en länk till ett konto som visar sig för medlemmen när h*n försöker logga in med sitt avstängda konto, givetvis skall det kontot inte kunna användas för att skriva i forumet, utan enbart för kontakt med moderator.
Jag tycker det borde underlätta betydligt, jag talar nu inte i egen sak för jag har redan ett "muppkonto" (fislurken2) som jag naturligtvis hoppas slippa använda.
Det borde underlätta för bägge parter, och en medlem kan känna sig väldigt frusterad att få vänta 3 dagar för att få möjlighet att framföra sin åsikt.
Citera
2013-04-25, 22:50
  #2
Medlem
PositiveNegatives avatar
Är det så att man inte ens kan logga in när man blir avstängd?

Isf tycker jag att man borde kunna ordna så att man kan logga i på sitt konto men att man blir helt avspärrad från att skriva inlägg och skicka PM förutom till mod som stänger av en. Av andra anledningar borde man ju också ha tillgång till sin egna inkorg, det finns mycket där som jag skulle blir pissed off om jag förlorade vid en ev. avstängning. Bra trådstart.
__________________
Senast redigerad av PositiveNegative 2013-04-25 kl. 22:52.
Citera
2013-04-25, 22:52
  #3
Avstängd
fislurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
Är det så att man inte ens kan logga in när man blir avstängd?

Isf tycker jag att man borde kunna ordna så att man kan logga i på sitt konto men att man blir helt avspärrad från att skriva inlägg och skicka PM förutom till mod som stänger av en. Bra trådstart.
Du kan inte logga in om du blir avstängd, du får upp ett meddelande hur länge du är avstängd och när du kan logga in igen.
Citera
2013-04-25, 22:54
  #4
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Du kan inte logga in om du blir avstängd, du får upp ett meddelande hur länge du är avstängd och när du kan logga in igen.

Låter som någonting FB måste fixa, jag edita mitt inlägg och skrev en annan anledning till varför man borde kunna logga in.
Citera
2013-04-25, 22:56
  #5
Avstängd
fislurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
Låter som någonting FB måste fixa, jag edita mitt inlägg och skrev en annan anledning till varför man borde kunna logga in.
Skulle det vara så allvarligt så att du blev bannad för alltid kommer du aldrig mera åt dina privata meddelanden.
Citera
2013-04-25, 22:58
  #6
Administrator
admin5s avatar
Följ reglerna så blir ni inte avstängda och behöver inte några "muppkonton". Svårare än så är det inte.

Vi lägger hellre ner tid på att bygga om forumet så att de medlemmar som inte är avstängda får diverse förbättringar.

admin5
Citera
2013-04-25, 23:01
  #7
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Följ reglerna så blir ni inte avstängda och behöver inte några "muppkonton". Svårare än så är det inte.

Vi lägger hellre ner tid på att bygga om forumet så att de medlemmar som inte är avstängda får diverse förbättringar.

admin5

Men fan, folk blir avstängda.. Det kan ibland bero på misstag eller missförstånd. Du ser inte anledningen till varför man vill ha tillgång till att kontanta mod med en gång?
Citera
2013-04-25, 23:01
  #8
Avstängd
fislurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Följ reglerna så blir ni inte avstängda och behöver inte några "muppkonton". Svårare än så är det inte.

Vi lägger hellre ner tid på att bygga om forumet så att de medlemmar som inte är avstängda får diverse förbättringar.

admin5
Ja då har vi fått svar på den saken från myndig person, det är bara att papperskorga saken då.
Hoppas mitt förslag inte förargade Admin för mycket bara.
Citera
2013-04-25, 23:04
  #9
Medlem
PositiveNegatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Skulle det vara så allvarligt så att du blev bannad för alltid kommer du aldrig mera åt dina privata meddelanden.

Nä, precis.. Jag menar det. Mina PMs är mina PMs och jag vill ha tillgång till dem även om jag skulle göra en stor tabbe. Jag tror inte att jag någonsin kommer att bli avstängd på livstid men det har hänt att mods har fuckat med en och stängt av en för helt löjliga saker.
Citera
2013-04-25, 23:06
  #10
Avstängd
fislurkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
Nä, precis.. Jag menar det. Mina PMs är mina PMs och jag vill ha tillgång till dem även om jag skulle göra en stor tabbe. Jag tror inte att jag någonsin kommer att bli avstängd på livstid men det har hänt att mods har fuckat med en och stängt av en för helt löjliga saker.

Jo vissa varningar kan vara väldigt småaktiga det har jag själv upplevt.
Citera
2013-04-25, 23:27
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Följ reglerna så blir ni inte avstängda och behöver inte några "muppkonton". Svårare än så är det inte.

Vi lägger hellre ner tid på att bygga om forumet så att de medlemmar som inte är avstängda får diverse förbättringar.

admin5

Väldigt banalt svar för att komma från en moderator, du svarar ju inte ens på hans funderingar utan påtalar bara att man inte bör bli avstängd. Nästan så att man borde rapportera inlägget för trams då det egentligen inte har något med trådstarten att göra.

OnT; är det inte så att man kan ha mailkontakt med moderatorerna/någon slags ledning på flashback? Annars kanske det vore en idé, fast kanske inte är genomförbart då det lär komma mycket spam/trams.
Citera
2013-04-25, 23:44
  #12
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PositiveNegative
Men fan, folk blir avstängda.. Det kan ibland bero på misstag eller missförstånd. Du ser inte anledningen till varför man vill ha tillgång till att kontanta mod med en gång?
Att man blir avstängd på felaktiga grunder har hänt, men det är väldigt sällsynt. Så sällsynt att jag tror den totalt sett smidigaste lösningen är den befintliga, dvs att med nytt konto ta upp det i PM eller i delforum feedback.


Citat:
Ursprungligen postat av fislurken
Jo vissa varningar kan vara väldigt småaktiga det har jag själv upplevt.
Innan varningar eventuellt leder till 2.01-avstängning gås varningarna igenom av moderatorskollektivet. Så förekomst av småaktiga varningar är inte så tillämpligt på trådämnet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback