2013-04-25, 21:46
Bannlyst
Vad fan är syftet med att först låsa en tråd sen flytta den till papperskorgen?
Citera
2013-04-25, 21:50
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PabloPicachu
Vad fan är syftet med att först låsa en tråd sen flytta den till papperskorgen?

Det fick mig att fundera lite eftersom jag själv gör det ibland. Men jag tror att en låsning många gånger är ett statement. Ibland räcker det helt enkelt inte med att bara kasta tråden, den måste låsas för att statuera nån slags exempel.
Men jag tror inte det ligger någon större tanke bakom, det är nåt man bara gör.
Citera
2013-04-25, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det fick mig att fundera lite eftersom jag själv gör det ibland. Men jag tror att en låsning många gånger är ett statement. Ibland räcker det helt enkelt inte med att bara kasta tråden, den måste låsas för att statuera nån slags exempel.
Men jag tror inte det ligger någon större tanke bakom, det är nåt man bara gör.

Anser du att man kan vara offtopic i en tråd som blir papperskorgad? Blivit varnad en del gånger i trådar som blivit papperskorgade. Hur tänker man där? Alltså i trådar jag inte varit TS.
Senast redigerad av PabloPicachu 2013-04-25 kl. 21:55.
Citera
2013-04-25, 21:56
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Anser du att man kan vara offtopic i en tråd som blir papperskorgad? Blivit varnad en del gånger i trådar som blivit papperskorgade. Hur tänker man där? Alltså i trådar jag inte varit TS.

Regel 0.03 omfattar även trams och trams är trams även i en papperskorgad tråd.
Citera
2013-04-25, 21:59
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Regel 0.03 omfattar även trams och trams är trams även i en papperskorgad tråd.
Är det så att de moderatorer som ansvarar för PK kollar igenom efter regelbrott i trådarna som hamnar där?
Citera
2013-04-25, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är det så att de moderatorer som ansvarar för PK kollar igenom efter regelbrott i trådarna som hamnar där?

De gånger jag blivit varnad i papperskorgade trådar så är det moden som flyttat tråden som varnat.
Senast redigerad av PabloPicachu 2013-04-25 kl. 22:02.
Citera
2013-04-25, 22:01
Moderator
Humbugs avatar
Citat:

Man kan ju rapportera inlägg även i PK så det skulle jag tro, men kanske bäst att passa över frågan till en PKmod.
Citera
2013-04-25, 22:46
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Gissningsvis har moderatorn först flyttat tråden till 'Papperskorgen' och sen betat av eventuella RP som fanns på tråden samt själv kollat igenom de mest flagranta överträdelserna. Bara för att en tråd hamnar i 'Papperskorgen' betyder ju inte att eventuella regelöverträdelser i den ignoreras.

admin5
Citera
2013-04-25, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Gissningsvis har moderatorn först flyttat tråden till 'Papperskorgen' och sen betat av eventuella RP som fanns på tråden samt själv kollat igenom de mest flagranta överträdelserna. Bara för att en tråd hamnar i 'Papperskorgen' betyder ju inte att eventuella regelöverträdelser i den ignoreras.

admin5

Jag förstår att kraftiga regelöverträdelser som tex outning och reklam blir straffat men om man tramsar i en tramstråd borde man inte kunna bli varnad om den papperskorgas enligt mig.
Citera
2013-04-25, 22:50
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:

Det har jag ytterst svårt att tro. Rota bland sopor låter inte som något större nöje. Oavsett får man inte flytta en tråd till 'Papperskorgen' och tro att moderatorerna där ska åtgärda eventuella regelbrott, det ska moderatorn som flyttar tråden göra.

admin5
Citera
2013-04-25, 22:51
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Jag förstår att kraftiga regelöverträdelser som tex outning och reklam blir straffat men om man tramsar i en tramstråd borde man inte kunna bli varnad om den papperskorgas enligt mig.

Man ska inte tramsa överhvudtaget. En del verkar tro att en tråd som är uppenbart "skräp" är nåt man kan fortsätta att fylla på med mera skräp, men så är alltså inte fallet.

admin5
Citera
2013-04-25, 23:05
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Citat:
När användaren postar i en tråd så ligger tråden inte i PK. Hela regelverket gäller.

Varning för t ex OT eller trams får du för att du ska uppfatta att du inte bidrar till forumet på ett uppbyggligt sätt. Varningen har alltså snarare med din fortsatta postning att göra, än med tråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in