2009-07-08, 21:06
Medlem
Flarrrrns avatar
Jag har inte en susning om hur hög höjd man kan hoppa ifrån, fast jag har ett tips!

Hoppa gärna från 10m, fast landa INTE med armarna rakt ut, som jesus. det gör ont i bröst och revbenen.

(true story)
Citera
2009-07-08, 21:20
Medlem
Carbonites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarrrrn
Jag har inte en susning om hur hög höjd man kan hoppa ifrån, fast jag har ett tips!

Hoppa gärna från 10m, fast landa INTE med armarna rakt ut, som jesus. det gör ont i bröst och revbenen.

(true story)
Haha jag har också erfarenhet av det, det här måste också vara grymt läskigt

http://www.youtube.com/watch?v=7MNJO...eature=related

han landar ju i knappt en halvmeter hög plast pool
Citera
2009-08-02, 21:40
Medlem
En expert sa att gränsen går strax ovanför 20 m och det kanske stämmer men dessa påstås ha hoppat högre och klarat sig. Bluff??

http://www.youtube.com/watch?v=_h3bhobQdr8&feature=fvsr

http://www.youtube.com/watch?v=4uHkyMh9FW4
Citera
2009-08-02, 21:48
Medlem
alcatrazs avatar
Dey högsta jag har dykt ifrån är 12m och hoppat från 15m.

På den badplatsen hade de även 20 och 24m hopp. Dock påstod de som hoppat därifrån att man bör ha skor på sig.
Citera
2009-08-04, 14:23
Medlem
Luposs avatar
Det är frågan efter hur långt fritt fall man uppnår maximal hastighet, alltså där luftmotståndet tar ut tyngdaccelerationen. Efter 55 meter bör man vara ganska nära de 200 km/h en människa maximalt uppnår och det går kanske lika bra med 155 meter?
Citera
2009-08-04, 14:50
Medlem
kthxbyelols avatar
Jag har dykit från tio och hoppat från 15, vet polare som hoppat 20meter utan problem. Vet dock en polare som vred sönder menisken och fotbollskarriären var över.

Hoppa med skor eller pjäxer som någon sa måste va jävligt farligt, hoppa med pjäxor räcker det o hamna lite fel så bryter man bena. Ne barfota eller strumpor räcker gott och väl.
Citera
2009-08-04, 15:04
Medlem
Foqnaxs avatar
Jag är lite skeptiskt till er som använde Mythbusters testet som referens när det kommer till skador, att det inte räcker med att bryta ytspänning är visserligen troligt, men jag har svårt att tänka mig att den där dockan landade särskilt bra. När man hoppar från höga höjder så har man ju möjlighet att styra sig i luften och se till att det inte blir magplask, vilket jag inte tror att dockan kan göra.

Det där med spräckt mage är för övrigt bara skitsnack, från 12 meters höjd spräcker man inte magen, men man kan lätta tappa andan och drunkna.
Citera
2009-08-04, 18:13
Medlem
Carmstedts avatar
Många gör ju självmord från golden gate bridge, dock blir det inte alltid som dem har tänkt sig och överlever Och därifrån dem hoppar är ju iaf 67 meter högt.

Jag kommer ihåg att jag såg en video där en kille hoppar från bron och överlever. Nu hitta jag dock inte videon, men jag hitta en gammal tidnings artikel från någon som överlevt ett fall från golden gate. http://abcnews.go.com/GMA/story?id=1900628&page=1

Jag undrar hur hög fart de hinner få upp ?
Citera
2009-08-12, 12:49
Medlem
Kan någon förklara hur flera kan ha hoppat från betydligt högre höjder än 20 meter och klarat sig hur bra som helst när en expert sa att gränsen för att dö går strax ovanför 20m! Vad är det för skillnad om man landar med huvudet före? Någon påstod att ryggen bryts i vilket fall och att man då dör automatiskt.
Citera
2009-08-12, 12:57
Medlem
Caparzos avatar
Hur högt som helst, men det finns en gräns där du inte överlever ett hopp ifrån.
Citera
2015-05-06, 21:15
Medlem
julepumlans avatar
Hört att under bygget av höga kusten bron började det brinna och en av gubbarna hoppade från en utav pelarna(180m). Kastade hammaren för att bryta ytspänningen .. Vet inte om det är sant eller falskt
Citera
2015-05-06, 21:37
Medlem
JuristGrosss avatar
Snygg bump!
Vet en som fick vatten upp i rektum och fick åka till sjukhuset vid hopp på 18 meter, kan bara fantisera hur mycket vatten som åker upp i rektum vid 180 meter.
Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Hur högt som helst, men det finns en gräns där du inte överlever ett hopp ifrån.
Om man hoppar ner i en torv och mossrik myr så får jag känslan av att det kan handla om att studsa från ett flygplan och överleva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in