2005-05-28, 12:44
Medlem
ojvamysigts avatar
http://www.nt.se/GEN_UtmatningNorrkoping.asp?ArticleID=881455&Categ oryID=225&ArticleOutputTemplateID=47&ArticleStateI D=2&ParentID=

Eftersom det sålt mycket få M5or i Sverige än så länge tänkte jag höra om någon på Flashback vet något mer om detta. Man kan väl förutsätta att 18-åringen själv inte köpt och ägt bilen? Eller? Berätta vad ni vet!
Citera
2005-05-28, 12:47
Medlem
blaus avatar
Ser ut som om det är en E60?
Citera
2005-05-28, 12:48
Medlem
qracs avatar
http://forum.zatzy.com/showthread.php?t=214149
Citera
2005-05-28, 13:03
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
http://forum.zatzy.com/showthread.php?t=214149
Låter ju helt sjukt! Vem är denne "gubbe" som omnämns som ägare till bilen? Det låter nästan som att han agerar sugardaddy till 18-åringen...!!
Citera
2005-05-29, 19:34
Medlem
JustMes avatar
Vissa straffar gud med detsamma.... förhoppningvis betalar hans föräkringsbolag inte ut en krona till honom. Många försäkringar gäller inte om det visar sig att man kappkört.

Pack!
Citera
2005-05-30, 09:23
Medlem
Snajpers avatar
M5- kraschen.....

Är man 18 så kan man inte för allt i världen hantera en M5:a........så frågan blir då automatiskt: Vad faan gjorde han bakom ratten??

Killen ska ju ha en vässad 318 is med tvivelaktig importbakgrund till en början, rätt åt faanskapet.
Citera
2005-06-11, 02:37
Medlem
kafkas avatar
jag har hört att det låg till som så att bilen tillhörde en man som varit en av grundarna till järnbutikskedjan eneby järn.
Denne mans största sorg i livet är att han inte fått några egna barn, denna sorg valde han att behandla med sprit.
Han valde sedan att skämma bort grannbarnen, bland annat då genom att låna ut nämnda bil (som han inte fick köra själv pga alkoholen) och uppmana dem till att dra förbi fort som satan så att han, sittandes på sin veranda med kamrater skulle kunna säga att, -"det där är min bil".
Citera
2005-06-11, 03:36
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kafka
jag har hört att det låg till som så att bilen tillhörde en man som varit en av grundarna till järnbutikskedjan eneby järn.
Denne mans största sorg i livet är att han inte fått några egna barn, denna sorg valde han att behandla med sprit.
Han valde sedan att skämma bort grannbarnen, bland annat då genom att låna ut nämnda bil (som han inte fick köra själv pga alkoholen) och uppmana dem till att dra förbi fort som satan så att han, sittandes på sin veranda med kamrater skulle kunna säga att, -"det där är min bil".

så han gjorde dom en tjänst o undra va dom gjorde för honom då då, mer än o köra förbi alltså ?
Citera
2005-06-11, 06:08
Medlem
JEzuss avatar
och då kommer jag med den riktiga informationen då =)
den enebyjärn snubben som gick på spriten är inte han som har haft alla fräscha bilar utan han bor ovanför den gamla enebyjärn butiken i pryssgården (statiolkorset) sen finns det då denna man som började göra sig känd när han köpte en m3 som han lånade ut till sin granne mfl, året efter en 645i och nu senast en m5a som det gick åt helvete med.
grabbarna som körde var ett par icke så "torra bakom öronen" killar och därför gick det som det gick.
förövrigt så har snubben nu gått någon unge, dock mååååånga år för ung för att få köra bilen!
jag kan nog bistå med mer info om det behövs!
Citera
2005-06-11, 06:10
Medlem
JEzuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustMe
Vissa straffar gud med detsamma.... förhoppningvis betalar hans föräkringsbolag inte ut en krona till honom. Många försäkringar gäller inte om det visar sig att man kappkört.

Pack!

det sorliga/roliga var att bilen fortfarande stod som demobil på den lokale bmw-handlaren så alla som var intresserade gick prova bilen. eftersom den stod som demobil så vet jag inte riktigt hur det blir med försäkringen....
Citera
2005-06-11, 09:55
Medlem
JnDs avatar
Jävla idiot säger jag bara, ta körkortet för all tid. Höll själv på att bli påkörd "igen" av en galning i en BMW igår, som höll säkert närmare 150 inne i stan...
Citera
2005-06-11, 09:58
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEzus
och då kommer jag med den riktiga informationen då =)
den enebyjärn snubben som gick på spriten är inte han som har haft alla fräscha bilar utan han bor ovanför den gamla enebyjärn butiken i pryssgården (statiolkorset) sen finns det då denna man som började göra sig känd när han köpte en m3 som han lånade ut till sin granne mfl, året efter en 645i och nu senast en m5a som det gick åt helvete med.
grabbarna som körde var ett par icke så "torra bakom öronen" killar och därför gick det som det gick.
förövrigt så har snubben nu gått någon unge, dock mååååånga år för ung för att få köra bilen!
jag kan nog bistå med mer info om det behövs!
All info du kan ge oss är välkommen! Vad är det för typ av kille? Är han rik, ful och udda eller som vem som helst eller vad?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in