• 1
  • 2
2022-08-29, 09:36
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Dokumentär publicerad 2022-08-21 på Youtube.

Born to Kill? The Hitchhiker Killer: Thor Nis Christansen.

https://www.youtube.com/watch?v=a5m-C_hCePE

Citat:

"Thor Nis Christians 'The Hitchhiker Killer' shot, killed, and raped several women across California and Oregon."

Undrar hur många kvinnor Christiansen mördade och våldtog när han bodde i Oregon? Han dömdes för fyra mord och ett mordförsök i Californien.

Åh intresserat ska ta mig en titt dokumentären.
Citera
2022-08-29, 13:30
Medlem
Skaraborg2s avatar
En mycket farlig och otäck individ.

Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Åh intresserat ska ta mig en titt dokumentären.

Ja det är intressant att se hur denne unge dansk utvecklar sig till både seriemördare och nekrofil.

Han kom i 4-5 årsåldern med sina förföräldrar från Danmark till Solvang. Hade TC blivit kvar i Danmark så hade han inte fått detta slut. GM hade också två bröder.

Just Danmark har haft flera otäcka och mycket farliga personer "over there"
Citera
2022-08-29, 13:34
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ja det är intressant att se hur denne unge dansk utvecklar sig till både seriemördare och nekrofil.

Han kom i 4-5 årsåldern med sina förföräldrar från Danmark till Solvang. Hade TC blivit kvar i Danmark så hade han inte fått detta slut. GM hade också två bröder.

Just Danmark har haft flera otäcka och mycket farliga personer "over there"

Man tänker ju att de bara finns infödda galningar i USA, men det finns ju då även inflyttade som också kan vara galna.
Citera
2022-08-29, 18:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Farliga danskar i USA.

Citat:
Man tänker ju att de bara finns infödda galningar i USA, men det finns ju då även inflyttade som också kan vara galna.

Visst är det så och det finns många inflyttade som är på det sättet.

Som tidigare har omnämnt så har just Danmark haft en del verkligt farliga personer boende i USA. Finns säkert flera än de fyra jag har i åtanke. Den här personen var i o f s född i USA men hade en dansk far.

(FB) Seriemördare: Robert Tårnesvik Hansen, Alaska, 1971-83.

Peter Lundin Broström föddes i Danmark av en dansk far och en tysk mor men växte upp i USA. P. g. a. att han var dansk medborgare så utvisades han slutligen tillbaka till Danmark där han fortsatte på den inslagna vägen.

Här har vi ytterligare en dansk av äldre datum som t. o. m. hade bott i Sverige:

(FB) All around bandit: George "Dutch" Anderson (1879-1925), USA.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-08-29 kl. 18:31.
Citera
2022-09-01, 09:29
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Visst är det så och det finns många inflyttade som är på det sättet.

Som tidigare har omnämnt så har just Danmark haft en del verkligt farliga personer boende i USA. Finns säkert flera än de fyra jag har i åtanke. Den här personen var i o f s född i USA men hade en dansk far.

(FB) Seriemördare: Robert Tårnesvik Hansen, Alaska, 1971-83.

Peter Lundin Broström föddes i Danmark av en dansk far och en tysk mor men växte upp i USA. P. g. a. att han var dansk medborgare så utvisades han slutligen tillbaka till Danmark där han fortsatte på den inslagna vägen.

Här har vi ytterligare en dansk av äldre datum som t. o. m. hade bott i Sverige:

(FB) All around bandit: George "Dutch" Anderson (1879-1925), USA.

Lundin har jag tidigare läst om. Han verkar vara något galen minst sagt.
Citera
2022-09-01, 14:55
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två mycket farliga danskar i USA.

Citat:
Lundin har jag tidigare läst om. Han verkar vara något galen minst sagt.

Off-topic:

Peter Lundin en synnerligen farlig person som inledde sin "mordbana" med att mörda sin egen mor. Väl tillbaka i Danmark träffade an en tyvärr en en kvinna med två små söner. Lundin mördade alla tre och åtminstone sönerna knäckte han deras nackar. Han vägrade att berätta var någonstans han hade placerat deras kroppar. Tyvärr såg Lundin mycket bra ut och hade lätt att få kvinnor intresserade av honom.

On-topic:

Christansen var en lika vidrig och farlig person samt dessutom nekrofil. Enligt en förhörsledare var han två personer i samma kropp. Här anges hans förnamn som Torvald:

https://en.wikipedia.org/wiki/Thor_Nis_Christiansen
Citera
2022-09-04, 19:35
Medlem
Skaraborg2s avatar
The Mad Dane.

Publicerat för en månad sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=vS9W9450ccQ

Citat:

"Thor Nis Christiansen was a Danish-American serial killer from Solvang, California. He committed his first three murders in late 1976 and early 1977, killing young women of similar appearance from nearby Isla Vista. His crimes motivated large demonstrations opposed to violence against women and in favor of better transportation for the young people residing in Isla Vista. In 1979, he killed a young woman from Los Angeles. A fifth intended victim escaped with a bullet in her head and later identified him in a Los Angeles bar."
Citera
2024-07-11, 17:46
Medlem
Skaraborg2s avatar
The Look-alike Killer.

Artikel i Hemmets veckotidning den 26 juni 2024 som återfinns på sidorna 96 - 99 tillsammans med ett antal foton.

Citat huvudrubrik:

"Kvinnorna som liftade med en mördare."

Citat underrubrik:

"Han hade fantiserat om att mörda kvinnor sedan tonåren...." (samt att få ligga med liken).

Citat i början av artikeln:

"Under andra halvan av 1970-talet skakades den idylliska staden Isla Vista i Kalifornien av flera mystiska försvinnanden. Snart visade det sig vara början på en serie av brutala kvinnomord."

Thor Christiansen föddes den 28 december 1957 i Danmark. Redan som femåring kom han till USA. Denne mycket farlige individ uppvisade grymhet mot djur. Inte ovanligt när det gäller personer av hans slag. Christiansen ansåg att de mördade tjejerna förtjänade det.

Han kom också att få öknamnet The Look-alike Killer eftersom hans tre första mordoffer var väldigt lika till utseendet. Hade han blivit kvar i Danmark kan han mycket väl fortfarande ha varit i livet. Som tur var så blev han inte det. Tänk bara vad som hände när Peter Boström Lundin återvändde tillbaka till Danmark.
Citera
2024-07-12, 00:23
Medlem
Har läst om denne Tor Christiansen samt sett en dokumentär om bla honom.
Vad jag förstod så uppvisade han inte bara från mycket unga år grymhet mot djur utan utvecklade även som många andra blivande seriemördare ett ”Peeping Tom ” beteende,stal kvinnors underkläder från torklinor osv samt utvecklade sjuka,grymma sexfantasier från puberteten om att döda kvinnor och ha sex med deras kroppar. Övriga syskon verkar inte ha haft några störningar utan varit högst normala så varför Tor blev den gravt störde individ har jag inte lyckats få klarhet i tyvärr
Citera
2024-07-12, 19:21
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den fasansfulle dansken i Solvang.

Citat:
Ursprungligen postat av Vampiregirl
Har läst om denne Tor Christiansen samt sett en dokumentär om bla honom.
Vad jag förstod så uppvisade han inte bara från mycket unga år grymhet mot djur utan utvecklade även som många andra blivande seriemördare ett ”Peeping Tom ” beteende,stal kvinnors underkläder från torklinor osv samt utvecklade sjuka,grymma sexfantasier från puberteten om att döda kvinnor och ha sex med deras kroppar. Övriga syskon verkar inte ha haft några störningar utan varit högst normala så varför Tor blev den gravt störde individ har jag inte lyckats få klarhet i tyvärr

"The Mad Dane" var en fruktansvärd obehaglig och mycket farlig Individ.

Kände inte till att han också hade ett "Peeping Tom" beteende i unga år men inget som förvånar mig när det gäller honom. Han hade åtminstone ett par bröder (kan mycket väl ha haft fler syskon) som verkade fullt normala. Jag har heller inte fått någon klarhet i detta. Thor skall ha varit två personer i en och samma kropp.

Har varit ett antal gånger i Solvang och familjen Christiansens restaurang finns inte kvar längre.
Citera
2024-07-13, 08:42
Medlem
Han verkar ha varit en otroligt charmig person i vissa sammanhang/otroligt farlig i andra. Undrar vad han led av? Med tanke på hans nekrofili,djurplågeri som börjar med att han drar vingar av flugor,benen av skalbaggar som mycket ung, peeping Tom beteende,stjäl trosor från torklinor osv.
Kanske han kan klassas som psykopat i en del avseenden men tycker ändå inte att det epitetet passar? Har sett bilder på honom och han är typiskt nordisk i utseendet med blont hår och knallblå ögon så hans stackars offer tyckte nog han var ”söt” och spännande för han var från Danmark.
Stackars tjejer, föga visste de att det var ett monster bakom charmen
Citera
2024-07-13, 21:45
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hans utseende spelade en viss roll.

Citat:
Ursprungligen postat av Vampiregirl
Han verkar ha varit en otroligt charmig person i vissa sammanhang/otroligt farlig i andra. Undrar vad han led av? Med tanke på hans nekrofili,djurplågeri som börjar med att han drar vingar av flugor,benen av skalbaggar som mycket ung, peeping Tom beteende,stjäl trosor från torklinor osv.
Kanske han kan klassas som psykopat i en del avseenden men tycker ändå inte att det epitetet passar? Har sett bilder på honom och han är typiskt nordisk i utseendet med blont hår och knallblå ögon så hans stackars offer tyckte nog han var ”söt” och spännande för han var från Danmark.
Stackars tjejer, föga visste de att det var ett monster bakom charmen

Ja "The Mad Dane" var 100% dansk.

Psykiatrikerna menade att han hade stor risk att själv bli mördad i fängelset. Detta p. g. a. att han var ung, blond och hade mördat en afroamerikansk kvinna.

Jag undrar om BO verkligen tyckte han var "söt". Han hade slemmiga och otäcka ögon. Ang. hans ögon så har jag läst någonstans att han hade enbart ett öga. Flera av hans barndomskamrater kom att bli intervjuade och en av dem hade en mamma som inte ville att sonen skulle umgås med honom. Hon tyckte bl. a. att han hade otäcka ögon. Gällande ögonfärg får jag den till brun.

https://www.google.com/search?sca_es...&bih=919&dpr=1
Senast redigerad av Skaraborg2 2024-07-13 kl. 22:01.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in