2014-09-01, 08:58
Medlem
Juristens avatar
Går finfint att helt enkelt blockera SVD.se från att skapa cookies på din dator - då slipper du ta bort dom manuellet när du läst 25 artiklar. Har testat detta och sajten kräver inte att du surfar med cookies tillåtna. Brukar inte läsa denna (numera) PK-sörja, men ibland vill man ju läsa nån artikel som länkats på Avpixlat.
Citera
2014-09-01, 14:31
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen
Går finfint att helt enkelt blockera SVD.se från att skapa cookies på din dator - då slipper du ta bort dom manuellet när du läst 25 artiklar. Har testat detta och sajten kräver inte att du surfar med cookies tillåtna. Brukar inte läsa denna (numera) PK-sörja, men ibland vill man ju läsa nån artikel som länkats på Avpixlat.
Det går med andra ord lika bra nu som när de införde 'blockeringen' i april 2013:
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Man kan undra varför Svd väljer något som går att kringå med en enkel blockering för cookies från svd.se i inställningarna i webbläsaren. Aftonbladet plus t ex är betydligt knepigare att komma förbi - eller kanske till och med omöjligt om man inte stjäl ett konto?

Det är som om man med vett och vilje införde något som bara drabbar de i en äldre generation som saknar hjälpsamma barn. Kanske det är ett dolt sätt att nå en viss, mer aningslös målgrupp och odla dem för kommersiella ändamål.

Detta visar ju att målet fortfarande är detsamma. Det är inte en verklig betalvägg, utan mer en symbolisk gest och ett sätt att mjölka några gamla människor på pengar.
Citera
2014-09-01, 16:00
Medlem
Nattlandets avatar
Jag har upptäckt att jag inte längre når upp till gränsen för att behöva börja betala för artiklar.

Allteftersom SvD har tappat i kvalitet har jag klickat på färre och färre artiklar. Ofta läser jag igenom hela förstasidan utan att hitta någonting alls som intresserar mig. Och hittar jag något så är det som sagt så sällan att jag aldrig når betalgränsen.

Så jag behöver inte ens "fuska" för att läsa SvD gratis
Citera
2014-10-22, 03:53
Medlem
El Capitanos avatar
Hur kommer det sig att det inte går att läsa genom Google Cache? Economists betaldel går ju enkelt att komma runt den vägen, och artiklarna verkar vara indexerade med text i Google.
Citera
2014-10-22, 04:31
Medlem
cavvemans avatar
Vet ej om ni andra lagt märke till detta.
Men man kommer ej åt kommentarfunktionerna när man blockerar kakorna från svd.se
Har märkt att detta även gäller på sydsvenskan.se
Citera
2014-10-22, 09:24
Medlem
Juristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Vet ej om ni andra lagt märke till detta.
Men man kommer ej åt kommentarfunktionerna när man blockerar kakorna från svd.se
Har märkt att detta även gäller på sydsvenskan.se

Oj, så det är därför jag tvingats använda annan browser för att kommentera i SvD - tack ska du ha! Testade precis att tillåta kakor igen och nu fungerar kommenteringen som den ska. Istället för att blockera alla SvD kakor, avänder jag nu istället ett plugin som tar bort alla kakor på den sida du befinner dig.
Citera
2014-11-18, 13:53
Medlem
De verkar ha uppdaterat betalväggen? Jag undrar om den fortfarande är lika lätt att kringgå.
Senast redigerad av Maraudeur 2014-11-18 kl. 14:03.
Citera
2014-11-18, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maraudeur
De verkar ha uppdaterat betalväggen? Jag undrar om den fortfarande är lika lätt att kringgå.

Jag tror att jag misstog mig. Kunde ha svurit att jag fick ett annat meddelande än det gamla tidigare idag när jag försökte läsa en artikel. Nu verkar allt vara som förut.
Citera
2015-12-27, 15:12
Medlem
går det att komma runt premium skitet dom börjat med på svd? tänker inte betala 185kr i månaden...
Citera
2015-12-27, 19:06
Avslutad
Jag har ännu kunnat komma åt alla artiklar jag klickar på om jag öppnar dom i en flik i "inkognito-läge". I andra browsers tror jag även att det kallas för "privata flikar".
Citera
2015-12-27, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av invsesting
går det att komma runt premium skitet dom börjat med på svd? tänker inte betala 185kr i månaden...

Man kan betala ett dagspass, 24 timmar för 15 kr och det fungerar via vanligt login, så det kan användas både på vanlig pc och på läsplatta osv - pch öppnar allt premiuminnehåll. Inga förpliktelser, det känns väl hyfsat överkomligt med 15 spänn om det är saker som man verkligen vill läsa och som tidningen själva har tagit fram, inte rewrites eller plankningar.
Citera
2015-12-27, 19:59
Medlem
BigBusinesss avatar
Men kära SVD! Med Ivar Arpi är ni den klart bästa mainstream-media i landet, så bra att man faktiskt kan tänka sig att betala lite. Men 185kr i månaden för digital version? Tänk om!!! Har ni verkligen gjort en analys över vart prisoptimum ligger? Känns som om ni skulle mycket mer än dubblera antalet digitala prenumeranter med halva det priset? Själv skulle jag inte tveka om det var en femtiolapp. Om jag bodde i Stockholm kanske en hundring. Men 185?!?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in