2013-04-24, 18:10
Medlem
BaLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Du är verkligen helt ute och cyklar..Jag menade skillnaden mellan en vanlig civic och Type R. I testet så är det ju gamla type r mot den nya..

Du har så rätt, var lite snabb på klippet där.
Citera
2014-01-03, 19:35
Medlem
Hassebosse47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Type r är inte snabbare, den har 1 mer hästkraft och då ska man komma ihåg att den är tyngre. topgear har gjort ett test på de båda bilarna

http://www.youtube.com/watch?v=XeGAmcLYGQ8
Du är nog ta mig fan den mest korkade person någonsin, ever!
De båda bilarna i videon är Honda Civic Type R, BÅDA TVÅ.
Skillnaden är att i videon ställs den gamla Honda Civic Type R mot den nya Honda Civic Type R.
Den gamla var snabbare med sin 1 hk mindre.
Återigen, BÅDA TVÅ ÄR HONDA CIVIC TYPE R. Herregud
Citera
2014-01-03, 19:43
Medlem
Hassebosse47s avatar
Till TS.
Skillnaden mellan en Honda Civic Type-R och en Honda Civic är att Type-R är sportigare.
Lite annat utseende och mer hästkrafter osv osv.
Men då du inte verkar veta vad du snackar om så om du nu ska välja mellan en Honda Civic eller en Honda Civic Type-R (För det var det du frågade om). Så då tycker jag du ska välja Type-R.
Citera
2014-01-04, 16:13
Medlem
foshobros avatar
Type-R är en uppgraderad variant av den vanliga civicen med bla sportstolar, större bromsar, bättre hjulupphängning och en piggare motor med diffbroms i lådan. Gillar du att köra bil så är standard-Civicen inte ett alternativ i min mening
Citera
2014-01-04, 22:18
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
Type-R är en uppgraderad variant av den vanliga civicen med bla sportstolar, större bromsar, bättre hjulupphängning och en piggare motor med diffbroms i lådan. Gillar du att köra bil så är standard-Civicen inte ett alternativ i min mening
Enbart Civic Type R FN2 CW har diffbroms, med undantag för bilar från Japan.
Citera
2014-01-05, 19:40
Medlem
Siikarns avatar
Skillnaden mellan en VANLIG civic och en type-r är som natt och dag, Chassi,Fjädrar,stötdämpare inredning,växellåda,bromsar,motor, allt är specialicerat för "bana" en type r är en banbil som du kan använda på gatan, jag tycker du ska välja type-r modellen om du gillar att köra bil och har viss förståelse hur man hanterar en bil, jag har själv en civic type r "EP3" 2005, och det är helt klart den roligaste bil jag har ägt, väghållningen är som gjuten, men det negativa är att den lätt överstyr om man släpper gasen när man kör hårt i kurvorna så va beredd på det bara, motor och växellåda är som en harmoni,
Citera
2014-01-05, 19:48
Medlem
foshobros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Enbart Civic Type R FN2 CW har diffbroms, med undantag för bilar från Japan.

My bad. Var det bara JDM verisionen av ek9 som körde lsd också?
Citera
2014-01-05, 20:28
Medlem
Siikarns avatar
ep3 jdm har åsså diffbroms
Citera
2014-01-08, 19:19
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foshobro
My bad. Var det bara JDM verisionen av ek9 som körde lsd också?
EK9 såldes bara i Japan. Vassaste EK i Sverige är 4an (VTI) med 160hk utan diffbroms.

Följande bilar har diffbroms:
ITR DC2
JDM ITR DC5
CTR EK9
JDM CTR EP3

Rätta mig gärna om jag har fel, finns säkert mer bilar som har diffbroms också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in