2013-04-23, 16:31
Medlem
Hej nu är det dags för mig att köpa en ny bil och jag har alltid velat ha honda civic eller type r.
Men problemet är ju nu att jag fattar inte skillnaden på dessa två modeller så om ngn kan mycket om dessa och hur de är att köra o så, så får ni gärna skriva de
Citera
2013-04-23, 16:32
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suzie92
Hej nu är det dags för mig att köpa en ny bil och jag har alltid velat ha honda civic eller type r.
Men problemet är ju nu att jag fattar inte skillnaden på dessa två modeller så om ngn kan mycket om dessa och hur de är att köra o så, så får ni gärna skriva de
Båda är japanska staniolbilar. Type R är lite snabbare, men lika plastig.
Citera
2013-04-23, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Hur menar du med plastig?
Citera
2013-04-23, 16:39
Medlem
BaLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Type r är inte snabbare, den har 1 mer hästkraft och då ska man komma ihåg att den är tyngre. topgear har gjort ett test på de båda bilarna

http://www.youtube.com/watch?v=XeGAmcLYGQ8
Citera
2013-04-23, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
Type r är inte snabbare, den har 1 mer hästkraft och då ska man komma ihåg att den är tyngre. topgear har gjort ett test på de båda bilarna

Nä man såg det på videon att civic är snabbare.. Men hur tycker du om dessa bilar? Är dom sköna att köra?
Citera
2013-04-23, 16:45
Medlem
Alltså va? En Civic är en modell från Honda, Type-R är deras beteckning på deras snabba bilar.
Så ska vi jämföra en standard Civic 1,4 vs Type-R?

Om du menar Civic Type-R Ep3 vs. FN2 så skulle jag välja Ep3an alla dagar i veckan om man vill ha en busbil.
Men nånting säger mig att du inte kan hantera en sån bil i vilket fall och ändå kommer bli ifrånkörd av de flesta.
Citera
2013-04-23, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas12345
Alltså va? En Civic är en modell från Honda, Type-R är deras beteckning på deras snabba bilar.
Så ska vi jämföra en standard Civic 1,4 vs Type-R?

Om du menar Civic Type-R Ep3 vs. FN2 så skulle jag välja Ep3an alla dagar i veckan om man vill ha en busbil.
Men nånting säger mig att du inte kan hantera en sån bil i vilket fall och ändå kommer bli ifrånkörd av de flesta.

Förlåt men hur vet du om jag kan eller inte kan hantera en sådan bil?
Citera
2013-04-23, 16:55
Medlem
Jag har en honda civic -08 den med 5 dörrar alltså inte Type R
Skillnaden är ju att type R är mer en sportbil i både motor och design.
Jag har 140 HK bensin i civicen och den har faktiskt ett riktigt bra drag med tanke på att den är lätt liten och inte väger så mycket. Jag gillar den starkt sen så är jag inte så förtjust i utsidan på bilen men insidan är riktigt fin och fräsch många vänner som gillar insidan pga designen.
Citera
2013-04-23, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suzie92
Förlåt men hur vet du om jag kan eller inte kan hantera en sådan bil?

Folk med dålig koll på bilar brukar i regel köra som stolpskott också, speciellt när de får för sig att skaffa en motorstark farkost.

Du svarade däremot inte på den viktigaste av frågorna, så blir svårt att hjälpa dig då.
Citera
2013-04-23, 18:07
Medlem
Citat:

Du jämför fel bilar. Frågan var skillnaden mellan en valig Civic och Type-R. I videon jämförs föregående Type-R med den nya Type-R.
Citera
2013-04-24, 08:04
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Du är verkligen helt ute och cyklar..Jag menade skillnaden mellan en vanlig civic och Type R. I testet så är det ju gamla type r mot den nya..
Citera
2013-04-24, 08:20
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreas12345
Folk med dålig koll på bilar brukar i regel köra som stolpskott också, speciellt när de får för sig att skaffa en motorstark farkost.

Du svarade däremot inte på den viktigaste av frågorna, så blir svårt att hjälpa dig då.

Första stycket fick mig att le, du menar alltså att om man får Schumacher i kroppen för att man troligtvis kollat in blocket " coupé, hk från 200, bensin" samt top gear?

Nej det är mer troligt att folk som kan mycket om bilar tror att dom är bättre förare, slutar oftast fastklämd mellan ratt och säte i en mur
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in