2013-04-23, 02:00
Medlem
Zartazas avatar
Skulle tippa på att det är en massa hormoner och grejer samt unga kvinnors beteende rent generellt som gör att när de ser sin lilla idol så blir det helt enkelt för mycket för dem. Så stora förväntningar i flera år blir helt krossade när killen inte ens visade ansiktet.

Bieber ser ju väldigt ung ut, vilket gör att det blir attraktivt för unga tjejer, kan det vara svaret på varför de flesta av hans fans är just tjejer och mellan 12-16 år?
Sedan att han blev så uppmärksammad i media gjorde väl att hela grejen med idoler fick hans fans att tro att han var något musikaliskt geni.
Nu spekulerar jag hej vilt men man måste börja någonstans.
Kan svaret ligga i kvinnans beteende rent generellt? Att unga kvinnor är så känslosamma när de kommer i puberteten? Media?
Citera
2013-04-23, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Skulle tippa på att det är en massa hormoner och grejer samt unga kvinnors beteende rent generellt som gör att när de ser sin lilla idol så blir det helt enkelt för mycket för dem. Så stora förväntningar i flera år blir helt krossade när killen inte ens visade ansiktet.

Bieber ser ju väldigt ung ut, vilket gör att det blir attraktivt för unga tjejer, kan det vara svaret på varför de flesta av hans fans är just tjejer och mellan 12-16 år?
Sedan att han blev så uppmärksammad i media gjorde väl att hela grejen med idoler fick hans fans att tro att han var något musikaliskt geni.
Nu spekulerar jag hej vilt men man måste börja någonstans.
Kan svaret ligga i kvinnans beteende rent generellt? Att unga kvinnor är så känslosamma när de kommer i puberteten? Media?

Tack för ett vettigt svar bortsätt från vissa andra här i tråden
Citera
2013-04-23, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Skulle tippa på att det är en massa hormoner och grejer...

Tänkte också på det.

Har ni tänkt på hur mycket fitta JB skulle kunna bada i om han ville?
Citera
2013-04-23, 02:26
Medlem
Nackskott.

Idoldyrkan som tar sjuka former är oförenligt med kristna värderingar
Senast redigerad av Rosenkvarts 2013-04-23 kl. 02:28.
Citera
2013-04-23, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
http://www.youtube.com/watch?v=yzvQCbdAIZQ

50000 män skriker hysteriskt http://www.youtube.com/watch?v=i0RrKolSMgw

Är väl inte riktigt samma sak. Det är en sak om folk skriker/gråter när någon/några gör något imponerande som när zlatan sparka bollen i mål utan att se målet i första klippet. Utifrån det prespektivet hade jag förståt om tjejerna skrek och grät inne på koncerten när beiber sjunger. Men knapast bara för att dom inte kunde se honom i mer än några sekunder. Tvivlar på att män gårigång så mycket som dom gör i klippen genom att bara se fotbollsspelarna.
Citera
2013-04-23, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spliffpatrullen
Tänkte också på det.

Har ni tänkt på hur mycket fitta JB skulle kunna bada i om han ville?

Vem säger att han inte redan gör det? Han kanske njuter mer av att dom vill ha honom än att ligga med dom.
Citera
2013-04-23, 05:01
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tildeee
I den åldern har man väl mycket hormoner och ens känslor är mycket starkare. Det är så mycket som händer i kroppen och så många nya känslor som man inte upplevt förut vilket gör att man antagligen reagerar på dem starkare. Nä jag vet faktiskt inte.. Men alla har väl varit pinsamma på sitt sätt i unga tonåren.
Jag köper en det är hormoner i omlopp och många nya känslor, men dessa yttringar är ju bara mot ouppnåeliga personer typ Justin Bieber. Hade varit kul att se liknande känsloyttringar mot verkliga personer i dom här tjejernas omgivning. Hade skrattat gott åt sådan hysteri.

Citat:
Ursprungligen postat av Wertym
undrar samma sak. vad fan är fel med barn som dessa o_o. åkte förbi grand hotel med lillasyrran idag. precis när vi åkte förbi folkhavet som visades på videon, så börjar varenda jävel skrika syrran börjar gråta för hon tror att jb visat sig i ett fönster eller nåt, jag skäms ihjäl
Låter sjukt men kul på något sätt att din syrra började gråta för hon trodde att Justin Bieber hade visat sig i ett fönster. Kan också förstå att du tyckte det var skämmigt
Citera
2013-04-23, 05:34
Medlem
Magee89s avatar
Nu vet jag inte exakt hur de funkar med signaler och hormoner och skit men när man får se sin idol, som dessa töser i detta fall, vigt sitt liv åt så blir de så mycket känslor. Man blir så fruktansvärt glad och helt överväldigad att man reagerar i tårar och vissa kollapsar. Nu skulle inte jag reagera så för den när lillskiten, men skulle jag stöta på Bono, Larry eller Depp skulle jag garanterat brista ut i gråt. Det borde vara samma fenomen som inträffar, som någon redan skrivit, när män tittar på fotbollsmatch tex.
Citera
2013-04-23, 06:58
Bannlyst
Här är iallafall en annan video på en tjej som får träffa Johan Palm
http://www.youtube.com/watch?v=STphqvPAoUA

Lite offtopic men jag älskar blicken på killen vid 1:19, med äpplet i mun
Senast redigerad av fingerpulla 2013-04-23 kl. 07:14.
Citera
2013-04-23, 08:36
Medlem
sistermorphines avatar
Vet själv hur idolfixerad jag var i 13-14-årsåldern, även om jag inte var sådär pinsam tack och lov. Pinsam jävla video.

Men men, det hör till åldern. Om beteendet inte växt bort efter 16-årsåldern är det troligtvis något allvarligt fel.
Senast redigerad av sistermorphine 2013-04-23 kl. 08:38.
Citera
2013-04-23, 09:02
Medlem
Kickexs avatar
Anledningen är väl självklar? Dom har ju Justin som idol.
Citera
2013-04-23, 09:26
Medlem
vargvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammo
http://www.youtube.com/watch?v=yzvQCbdAIZQ

50000 män skriker hysteriskt http://www.youtube.com/watch?v=i0RrKolSMgw

Du missar helt och hållet alla de kvinnor som går på fotbollsmatcher också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in