2013-04-23, 00:49
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Känns lite ogenomtänkt om jag ska vara helt ärlig.

admin5
Citera
2013-04-23, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Nej, tyvärr är jag inte det. Visst har jag mig själv att skylla för den saken, men nu är det så. Jag tror många känner igen sig i detta. De har helt enkelt skrivit för mycket och lägger rätt person ihop ett och ett så får den snart fram identiteten på användaren.
Men vad är det för fel på att använda en ny användare om du vill posta känsliga saker?
Citera
2013-04-23, 02:19
Medlem
Zartazas avatar
Detta behövs ju egentligen inte då man redan är anonym (om man vill) som medlem redan direkt. Om problemet ligger i att man är rädd för att folk ska lägga ihop pusselbitar och komma på vem som är bakom användaren så kan man väl bara skapa ett nytt konto?
Citera
2013-04-23, 11:21
Medlem
crillecrilles avatar
Det här var nog det flummigaste jag har hört på ett tag "Rolig idé" - ja kanske. Skulle den göra någon som helst nytta på FB? Nej...
Citera
2013-04-23, 15:38
Medlem
HappyEndingss avatar
Du blandar ihop logiska nivåer - sånt där hoppande är användbart när vi pratar om fysiska maskiner och nätverk (t ex Tor) men inom samma server och kodbas fyller det ingen som helst funktion. Du skulle uppnå samma effekt genom att helt enkelt posta inlägget utan en synlig upphovsman öht.
Citera
2013-04-25, 14:40
Medlem
MYCKET BRA IDE!!!

Faktum är att såhär borde alla inlägg vara!
Eller så kan man ändra så att man inte har ett fast användarnamn utan att ett random användarnamn genereras på nytt automatiskt, var 5e minut.
På så sätt så skulle anonymiteten säkras, dessutom har man bekämpat outningsproblemet som en bonus!

Eller att man tog bort användarnamnen helt och allt profilinfo, eller att den bara var synlig för modsen och adminsen.
Citera
2013-04-25, 15:42
Medlem
Nikolajevitjs avatar
En väldigt dum och onödigt komplicerad lösning till problemet.

Vad är syftet med det? Att dölja din flashback identitet när du postar här.

Två lösningar är de självklara, varav en redan är möjlig:
* Skaffa ett extra konto där du är noggran med att inte skriva saker som kan kopplas till dig privat eller till ditt andra konto
* Inför möjligheten att posta anonymt (dvs. en markör där användarnamn inte visas för annat än mods)

Lösning ett är som sagt redan möjlig. Lösning två tror jag inte är ett bra alternativ och främjar oseriösa aktörer.
Citera
2013-04-25, 21:26
Medlem
verkar mest rörigt faktiskt, så jag säger nej
Citera
2013-04-25, 21:36
Medlem
Robss avatar
Hade väl kanske varit lite intressant i det att man inte kan kartlägga folk och då kanske bara varit användbart på ett ytterst fåtal ställen på forumet som t.ex pedofili och liknande.

Annars känns det ju som att en enklare lösning hade varit att ta bort alla konton, inaktivera registreringsfunktionen och skapa en bot som kastar ut dina frågor och svar, lite som yahoo answers?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in