2013-04-22, 22:56
Medlem
Krafses avatar
Igår kom jag på en fantastisk anonymitetsfunktion.

- När man postar ett inlägg så "hoppar" inlägget direkt till någon annan användare, så att denne står som "upphovsman" för inlägget.
Inlägget kommer hoppa från användare till användare helt random, så att det inte går att spåra till en specifik användare (möjligtvis att admin kan spåra det förstås). Man vet helt enkelt inte vilken användare som har skrivit det, det är som ett slags "spökinlägg" som hemsöker olika användare.

För att undvika att oskyldiga dras med i detta kan man ha så att man bockar för ifall man vill, eller inte vill, vara med i denna tjänst/funktion.

Accepterar man funktionen så får man inte bara själv möjligheten att använda den, utan också finna sig i att skumma inlägg från någon helt okänd jävel ibland hamnar på ens egna användare för ett kort ögonblick.

Detta är bara en idé i sin grovstöpta form, naturligtvis kan man komma på smidigare lösningar, man kan kanske ha en liten färgglad "varningstext" där det står "FLYGANDE INLÄGG", eller om ni kommer på något annat.
Citera
2013-04-22, 22:59
Medlem
Ganska kreativ idé faktiskt
Citera
2013-04-22, 23:02
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Ganska kreativ idé faktiskt

Aah faktiskt. Egentligen tänkte jag mest att sidor som Youtube skulle kunna erbjuda tjänsten för de som vill ha den eller vara med, så man kan som användare på YT posta en massa obekväma videor och slippa att grannen eller någon familjemedlem, vän eller dylikt ser vad för skit man laddar upp.

Men sen tänkte jag - varför inte Flashback också?
Citera
2013-04-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Jag vill snarare fråga vad den skulle göra för nytta här. Är du inte anonym? Du kan ju skapa ett till konto om du vill.
Citera
2013-04-22, 23:07
Medlem
nnnipzs avatar
Citat:
Aah faktiskt. Egentligen tänkte jag mest att sidor som Youtube skulle kunna erbjuda tjänsten för de som vill ha den eller vara med, så man kan som användare på YT posta en massa obekväma videor och slippa att grannen eller någon familjemedlem, vän eller dylikt ser vad för skit man laddar upp.

Kör på youtube, men inte på FB tack Jag vill veta vilka idioter man skall undvika. T ex har SamMelo startat en tråd så behöver jag inte klicka för jag vet redan vad den handlar om å var han vill komma...
Citera
2013-04-22, 23:12
Medlem
Kaustis avatar
Tycker mest det låter som ett sätt för sjuka människor att sprida pedofilbilder, penisbilder och en massa annat skit till folk som ovetande plötsligt hamnar som upphovsmän till inlägget. Alla funktioner som tas fram börjar direkt missbrukas, och det här kommer ju vara en typisk sådan grej.
Citera
2013-04-22, 23:14
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Igår kom jag på en fantastisk anonymitetsfunktion.

Sannolikt årets sämsta idé hittills (vilket säger en del).
Citera
2013-04-22, 23:27
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Tycker mest det låter som ett sätt för sjuka människor att sprida pedofilbilder, penisbilder och en massa annat skit till folk som ovetande plötsligt hamnar som upphovsmän till inlägget. Alla funktioner som tas fram börjar direkt missbrukas, och det här kommer ju vara en typisk sådan grej.

Nej, då ryker ju inlägget, åtminstone ifall admin och mods kan se vem som är upphovsmannen/kvinnan.
Det är alltså ingen funktion för att öppna upp portarna för spamming, utan bara en funktion som gör att man kan posta lite känsligare inlägg utan att behöva oroa sig över att folk som vet vem man är ser vad för skit man sitter och skriver.

Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jag vill snarare fråga vad den skulle göra för nytta här. Är du inte anonym? Du kan ju skapa ett till konto om du vill.

Nej, tyvärr är jag inte det. Visst har jag mig själv att skylla för den saken, men nu är det så. Jag tror många känner igen sig i detta. De har helt enkelt skrivit för mycket och lägger rätt person ihop ett och ett så får den snart fram identiteten på användaren.

Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Sannolikt årets sämsta idé hittills (vilket säger en del).

Utveckla gärna.

Sen undrar jag om du verkligen FÖRSTÅR min idé också? Det låter på dig, som att du drar förhastade slutsatser.
Citera
2013-04-22, 23:35
Medlem
BigFatCones avatar
Nej. Vi har ett regelverk och då måste måste postaren kunna ställas bestraffas.
Citera
2013-04-22, 23:37
Medlem
Någon som sett filmen "A scanner darkly" nyligen eller?
Citera
2013-04-22, 23:39
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Varför?
Citera
2013-04-22, 23:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Varför i hela friden ska exempelvis jag "posta" ett av dina inlägg? Visst, det finns säkert några som tycker att detta är en rolig idé - jag tycker den är korkad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in