2013-04-22, 05:05
Medlem
Har haft en stor tatuering av en stor blomma på armen sen jag var 16år. Den är 10x20cm i storlek. Använda färger är rosa, grön och svart. Den är riktigt ful. Helst vill jag få den ogjord, men det är ju lite sent påtänkt. Vill ha en enkel text där istället men jag tänker att blomman endå kommer synas i bakgrunden. Så här kommer min jättekonstiga fråga:
Kan man tatuera över hela tatueringen i en färg och SEN ytterligare en gång utanpå det tatuera in en text i svart? Försvinner min gamla helt då?
Citera
2013-04-22, 06:25
Medlem
Nej.
Citera
2013-04-22, 07:15
Medlem
Allvaters avatar
om du täcker med mörkare färger än vad du redan har går det.
gå och snacka med din lokala tattuerare.
Citera
2013-04-22, 07:31
Medlem
Beror på. Du kan alltid göra en tatuering mörkare. Men ljusare, då får du vända dig till laser.
Med laser kan du ta bort den nästan helt, eller iallafall bleka den så att ett annat motiv kan göras ovanpå.

Annars kan du bara tatuera över med mörkare färger.
Citera
2013-04-22, 08:42
Medlem
Asurmans avatar
Gå och prata med din tatuerare. Om någon borde ha koll så är det nog personen som kanske kommer göra det.
Citera
2013-04-23, 04:02
Medlem
Antar att det är dom svarta delarna (outlines och skuggning) som kommer lysa genom? Känns riktigt ruttet att behöva använda laser, men om det är det enda alternativet får jag väl göra det. Tar nog bort allt utan att tatuera in nåt ovanpå i så fall. Jobbigt om man ser nåt konstigt ärr eller så efteråt däremot. Om man ändå kunde vrida tillbaka tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in