2013-04-21, 23:10
Medlem
Varför är det ingen som reagerar på behandlingen Labyrint får utstå i Karlstad. Jag anser att polismyndigheten bedriver olaga förföljelse och trakassering.

Diskussionerna har exploderad på Akis kommentarsfält på Facebook, det är ca 6000 st som har gillad hans status och flera som har delat.

Varför är det knäpptyst i media?

Vad tycker ni?

Akis status.

Igår när vi steg av tåget från köpenhamn i Karlstad kl 2050 stod 2 civilpoliser och väntade på oss på perrongen. Dom hade tydligen vart ute efter oss sen kl 14 ,vart på klubben, tågstationen och tillomed hotellet. Vi blev visiterade , utfrågade och allmänt förnedrade. Dom hotade oss och sa att om vi ska spela så ska vi lämna pissprov på klubben så fort vi gör soundcheck. Så istället för soundcheck gasade vi till hotellet och var förföljda hela vägen. åkte ner i garaget och tog oss till våra rum.Vi blev fett arga och var nära att ställa in hela skiten. Men kände att det skulle va fel mot alla i Karlstad som ville se oss.så vår agent ljög o sa att vi kommer o pissar innan showen,men trots att dom blockerade alla ingångar hittade vi en väg genom en branddörr typ som vi sprang igenom och hoppade upp på scen trots alla hot och varningar från urin polisen. Så vi lyckades göra showen . Har aldrig vart så arga på en show nånsin. Efteråt kom problemet att ta sig ut. Inavelpatrullen var vid varje utgång. Hörde det var 17 poliser i tjänst! Dajanko klättrade över ett staket och trodde han fick hjälp av nån medmänsklig samarit men det va konstaplarna Karlstad som tog honom. Jag trodde jag va smidig men är visst inte det utan blev tagen av dom ganska snabbt. Jag e för stor för att vara undercover.
Dani försökte gömma sig bland alla tjejer men misslyckades och blev nedbrottad.Jacco klarade sig än en gång. Fast en polispatrull kom till hotellet och letade. Han hade en safe spot där han chillade och meckade.
I tidningen stod det att 4 pers blev gripna för att dom såg påverkade ut och var "stökiga". Stod inget om hur dom hade lagt hela dan på att jaga och ta urinprov från artister som precis vart i christiania och inte hade nånting på sig. Så vi kommer bli friade i rättegång. Är det där verkligen polisjobb?
Mycket av det jag har berättat finns dokumenterat o filmat från mobiler så vi ska kippa ihop en minidokumentär där ni får se. Om någon utanför klubben har mer filmat från deras heroiska polisinsats , skicka gärna!
Och ni grisar som tror er taktik fungerar, fortsätt bita fiolk o suga deras blod bara. Till sist biter folk tillbaka. Och då , då får vi se vem som gillar läget...
Citera
2013-04-21, 23:16
Medlem
MADYEs avatar
Det är ju de polisen prioriterar i Sverige jaga knarkare dvs.

Edit: http://nyheter24.se/noje/744039-tva-...t-ha-rokt-gras
Senast redigerad av MADYE 2013-04-21 kl. 23:21.
Citera
2013-04-21, 23:23
Medlem
ErnestShackletons avatar
För att vi har skolats in i en världsbild som är totalt tvärtom mot hur verkligheten egentligen är.

Vi har alltid fått berättat för oss att drogmissbrukare och langare som säljer droger bara för att kunna försörja sina familjer är samhällets avskum, medan vi likställer de politiska hypokriterna som helgon när de skänker bort stulna pengar i regeringens namn och kallar det för solidaritet. Och varje person som försöker värja sig mot sådan barbarisk facism är en nolla, medan poliserna ses som ädla riddare när de vill låsa in -vad dom kallar lagförbrytare- som motsätter sig deras facistiska agenda. Och då ska man inte heller glömma bort att den enda anledningen till varför vi har sådana här "lagar" är för att folk tycker det är osmakligt att röka på, inte för att det direkt påverkar Jan Jansson uppe i Kiruna.

Men vad skall man göra? Det är ju Ert fel som röstar på dessa människor.
Citera
2013-04-21, 23:27
Medlem
ErnestShackleton

Har du några förslag på hur vi kan organisera oss och förändra samhället?

Om vi är tillräckligt många så borde vi kunna få upp en debatt.
Citera
2013-04-21, 23:34
Medlem
Varför allt detta jobbiga om man nu hade rent mjöl i påsen?
Det är ju bra att de jagar pundare.
Citera
2013-04-21, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk

Nilserikk:

Men tycker du att det är rätt att spändera ca 70 tkr för jaga människor som har begått ett brott utan offer?
Citera
2013-04-21, 23:41
Medlem
ErnestShackletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otur
ErnestShackleton

Har du några förslag på hur vi kan organisera oss och förändra samhället?

Om vi är tillräckligt många så borde vi kunna få upp en debatt.

Ordet brott, betydde en gång i tiden; att skada en annan människa. Idag betyder det att inte förlika sig med någon av de hundratusentals ordrar som utfärdats av en parasitisk kriminell klass. För människan är ordet brott nästan synonymt med synd, vilket implementerar lagarna måste vara av gudomlig härkomst, när de i verkligheten är mer besläktade med smuts.

Det vanligt förekommande uttrycket ”att ta lagen i egna händer” som myntas av så gott som varje person, är en närmast utmärkt förliknelse med hur det anses vara ett helgerån för en dödlig människa att åta sig ansvaret att döma rätt från fel och handla därefter, istället för att göra vad Ni gör. Det vill säga att utan att det minsta reflektera över vad den härskarklassen gör bakom det fläckliga skynket.

Människan glorifierar denna kriminella klass som lagstiftare och hävdar bestämt att det inte finns någon lägre form av liv än en lagöverträdare; en skamlig människa som vågar motsätta sig politikerna. Likväl talar människan högt och gott om den verkställande makten som upprätthåller lagen genom hot om våld och följer regeringens minsta vink.

När staten använder våld föreställer ni att det är fullkomligt rättvist, medan de som värjar sig mot sådan fascism är laglösa kriminella terrorister.

Precis som de laglösa kriminella terroristerna som hjälpte slavarna fly från bomullsplantagen.

Precis som de laglösa kriminella terroristerna som hjälpte judarna fly från krigsmaskinen i det tredje riket.

Precis som de laglösa kriminella terroristerna som krossades till döds av kinesiska stridsvagnarna i Himmelska fridens torg.

Precis som alla de laglösa kriminella terroristerna som genom historien vågat motsätta sig vågen av tyranni och regimer.

Felet, mina vänner, är inget ni åtgärdar med en fjuttig namninsamling eller genom en debatt.
Felet ligger i detta sjuka system som faktiskt folk inte vågar ifrågasätta!
Senast redigerad av ErnestShackleton 2013-04-21 kl. 23:45.
Citera
2013-04-21, 23:45
Medlem
Man skulle rökt in politikerna på nått sätt.
Citera
2013-04-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnestShackleton
Ordet brott, betydde en gång i tiden; att skada en annan människa. Idag betyder det att inte förlika sig med någon av de hundratusentals ordrar som utfärdats av en parasitisk kriminell klass. För människan är ordet brott nästan synonymt med synd, vilket implementerar lagarna måste vara av gudomlig härkomst, när de i verkligheten är mer besläktade med kackerlackor.

Det vanligt förekommande uttrycket ”att ta lagen i egna händer” som myntas av så gott som varje person, är en närmast utmärkt förliknelse med hur det anses vara ett helgerån för en dödlig människa att åta sig ansvaret att döma rätt från fel och handla därefter, istället för att göra vad Ni gör. Det vill säga att utan att det minsta reflektera över vad den härskarklassen gör bakom det fläckliga skynket. Människan glorifierar denna kriminella klass som lagstiftare och hävdar bestämt att det inte finns någon lägre form av liv än en lagöverträdare; en skamlig människa som vågar motsätta sig politikerna. Likväl talar människan högt och gott om den verkställande makten som upprätthåller lagen genom hot om våld och följer regeringens minsta vink.

När staten använder våld föreställer ni att det är fullkomligt rättvist, medan de som värjar sig mot sådan fascism är laglösa kriminella terrorister. Precis som de laglösa kriminella terroristerna som hjälpte slavarna fly från bomullsplantagen.
Precis som de löglösa kriminella terroristerna som hjälpte judarna fly från krigsmaskinen i det tredje riket.
Precis som de löglösa kriminella terroriserna som krossades till döds av kinesiska stridsvagnarna i Himmelska fridens torg.
Precis som alla de laglösa kriminella terrosisterna som genom historien vågat motsätta sig vågen av tyranni och regimer.

Felet, mina vänner, är inget ni åtgärdar med en fjuttig namninsamling eller genom en debatt.
Felet ligger i systemet och människorna som underkastar sig deras agenda.
Felet ligger i människan som inte ifrågasätter vad det är för typ av människor som sitter uppe i riksdagen.
Felet ligger i människan som är så grundligt hjärntvättad som i sin fullaste fantasti tror att det är nödvändigt att andra människor måste bestämma åt dem.

Felet ligger i detta sjuka system som faktiskt folk inte vågar ifrågasätta!

bra skrivet! Jag ska ta med mig det du har skrivit i min resa att avkriminalisera cannbis.
Men rent konkret hur skulle vi kunna gå tillväga att öppna svenska folkets ögon?
Citera
2013-04-21, 23:48
Medlem
ApeRapeEscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Så bara för att du har "rent mjöl i påsen" så ska du behöva stå framför en snut och pissa i en kopp? Jag vet inte om du någonsin råkat ut för det, men vare sig det är rent eller orent så känner man sig fortfarande som ett inlåst djur.
Det är kränkande å det grövsta att bli inplockad för att "du ser påverkad ut" eller "för att du verkar nervös ut", utan "narkotika" på sig, utan skälig misstanke.
Jag vill veta vad du menar med att det skulle vara bra att jaga människor som uppenbarligen inte mår bra och därför missbrukar. Det känns omänskligt, typ som att sparka på den som redan ligger ner.
Att du kallar folk som röker gräs ibland för pundare är bara patetiskt, som att kalla alla som dricker ibland för alkisar. Jag förstår att polisen jagar langare, men att jaga brukare är vidrigt och onödigt.
Citera
2013-04-21, 23:55
Medlem
ErnestShackletons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otur
bra skrivet! Jag ska ta med mig det du har skrivit i min resa att avkriminalisera cannbis.
Men rent konkret hur skulle vi kunna gå tillväga att öppna svenska folkets ögon?

Jag vill avkriminalisera allt. Jag vill att människan ska döma vad som är rätt eller fel. Något som de allra flesta spenderar mycket tid och energi på att undvika att göra.

Tillåt mig att citera ur dokumentären An Anarchist Story.
Citat:
"Government’s will never save people, they exist to exploit and destroy the people. There is but one force that can save the people, and that is the people themselves.”

Folket kommer inte öppna sina ögon om dom inte vill se sanningen.

Det krävs att människor läser och bildar sig. De flesta gör det inte idag, de sitter bara och nickar instämmande åt vad politikerna gör och vad nyheterna rapporterar. Följer polisens odrar, följer lagen, följer politikers råd, följer normer och så vidare. Sedan finns det vi, anarkister, som vägrar att förlika oss med människor som dessa.

Namninsamlingar kommer man som sagt inte långt med, det är människans sätt att tänka det är fel på. För det är ju dessa människor som röstar fram politikerna i riksdagen, som bestämmer över er.

Jag föreslår att ni hoppar in i forumdelen "anarkism", ge det en chans. Jag är rätt säker på att det enda ni vet om anarkismen är vad ni fått lära er i skolan, om ens det. Anarkismen har fått mycket skit, och det är inte konstigt, för den kritiserar stollarna som sitter i regeringen. Om jag vore lika maktgalen som dom skulle jag göra detsamma, men det är jag inte, för jag tror på att varje människa är fri, och ingen skall behöva lyda under några härskare.

Vi har alltid väldigt trevliga diskussioner om samhället, och du är hjärtligt välkommen att komma och delta i dessa.
Senast redigerad av ErnestShackleton 2013-04-22 kl. 00:23.
Citera
2013-04-22, 00:20
Medlem
Fy fan vilka idioter till folk det finns..
Nej det är inte trevligt att ha pundare lösa i samhället, det ena leder till det andra som det heter.
Samma som att ingen vill ha tjuvar eller våldsbrottslingar i samhället.
Och varför skulle någon ha problem med att pissa i en kopp för att bevisa sin oskuld om man nu är oskyldig?
Bara för att det handlar om artister betyder det inte att dom ska skonas.

Å du som skrev typ att det var onödigt att lägga pengar på gripande om det inte finns offet.. du måste sluta punda nu, det är inte bra att punda om man redan e dum i huvet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in