• 1
  • 2
2013-04-23, 10:08
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ejko
Jag löste problemet...

Problemet bestod av att en "slav" hdd+ en partition på en externa hdd hade blivit "uncollated" villket innebar att efter att jag formaterat och partiotionerat om diskarna så flöt det på bra..

Fruktansvärt mycket strul för nå skit problem som vanligt...

Problemet beror förmodligen på ett fel i windows-uppdateringen som kom häromveckan och som i vissa fall ger just sådana fel på vissa partitioner vilket får till följd att datorn måste felrätta partitionerna vid uppstart, och ibland under drift och då kan det ta lång tid innan det kommer igång igen.

Vad jag förstår så skall det komma en ny uppdatering idag som fixar några av dessa problem så testa med att uppdatera så fort det går.
Citera
2013-04-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ejko
För ca en vecka sedan helt utan förvaring började Windows låsa sig vid inloggning.. Men det gick att komma in helt normalt genom att starta om 10 - 15ggr... När man väl kom in var det inga problem alls! Idag gick det inte alls och jag installerade om datorn.. funkade ok att installera om men Windows hittade inte grafikkortet.. När jag försökte installera detta började datorn att låsa sig efter någon minut... Men det funkade via felsäkerläge!

Dock låser sig datorn så fort jag ska göra 2 saker samtidigt, text ha webbläsaren öppen och samtidigt öppna en mapp.. Den låser sig även om jag ska uppdatera windows även sporadiskt!

Har testat allt möjligt! Disabla ljudkort, bytt plats på minnen, dragit ur cdn... Håller hddn på att crasha?

Bra råd kan finnas på www.microsoft.com. Drivsteg för datorkomponenter kan ofta fås via program på thepiratebay.se.
Citera
2013-10-21, 00:30
Medlem
bluemasks avatar
Tror ni att jag har samma fel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto