Började röka när jag var 13-14 år. Rökt ett paket om dagen i snitt i 35 år nu
Måste bara göra såhär:
45 (ett ciggpaket, ca) x 365 (ett år) x 35 = 574 875 kr. Hoppas det känns bra
Började röka för 1,5 år sedan. Röker mellan 2 och 3 paket i veckan nu. Har dock testat att ha uppehåll (har inte som ambition att sluta) och klarar en vecka eller två utan abstinens.
Började snusa i slutet sjunde klass, jag var dvs 13-14 vid tidpunkten, började "fest-röka" någonstans där också.
Något år senare rökte jag "permanent" eller vad man ska kalla det, rökte sedan (med vissa kortare uppehåll) under hela gymnasietiden, men slutade kort efter studenten.
Hade inga som helst problem att sluta så jag antar att jag aldrig var beroende av skiten egentligen.
Min "karriär" som rökare varade alltså i ca 4 år då jag rökte 2-3 paket i veckan ungefär, efter jag slutat tog jag inte en cigarett på kanske ett halvår för att sedan återgå till fest-rökande.
Detta är nu ett gäng år sedan, numera fest-röker jag fortfarande men har sedan jag slutade att röka "permanent" (kommer inte på något bättre ord) inte haft en tanke på att börja igen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!