2005-05-27, 14:57
Medlem
Har någon dömts för hets mot folkgrupp rörande sin egen folkgrupp? T ex en neger som säger "Alla negerer är våldtäktsmän och primitvia mördare som saknar all form av intelligens" eller en muslim som säger "alla muslimer är onda terrorister och kvinnoskändare". Eller bögar eller annnan folkgrupp. Typexempel bara, alltså kan man/har någon dömts för hets mot den egan folkgruppen?
Citera
2005-05-27, 15:00
Bannlyst
Mycket intressant faktiskt. Jag har en bekant som är svartare än natten och han säger ständigt hur mycket han hatar negrer och judar
Ett tag gick han tom omkring i en tröja med texten: The South Will Rise Again..
Naturligtvis har jag ju påpekat lite fint att han är neger själv, men det hjälper inte, han är nog mer rasistisk än någon annan jag träffat.
Citera
2005-05-27, 18:17
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolarenPär
Mycket intressant faktiskt. Jag har en bekant som är svartare än natten och han säger ständigt hur mycket han hatar negrer och judar
Ett tag gick han tom omkring i en tröja med texten: The South Will Rise Again..
Naturligtvis har jag ju påpekat lite fint att han är neger själv, men det hjälper inte, han är nog mer rasistisk än någon annan jag träffat.
Haha, har samma "problem" med en kille från Iran som ständigt spyr ut en massa "hat" mot den egna gruppen, han är trött på invandrare som lever på bidrag mm, allt som allt en riktigt kul kille att lyssna på.
Citera
2005-05-27, 19:31
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Haha, har samma "problem" med en kille från Iran som ständigt spyr ut en massa "hat" mot den egna gruppen, han är trött på invandrare som lever på bidrag mm, allt som allt en riktigt kul kille att lyssna på.
Ja det är inte ovanligt, men också lätt att förstå. Inte kul att buntas ihop med fripassagerarna när man själv är med och drar lasset, men konstigt blir det.

Men så är hmf också en onaturlig och konstig lag.
Citera
2005-05-27, 19:35
insomnias avatar
Får ofta fnatt på de äckliga arabaffärerna och skriker massa skit pga att det faktiskt finns folk som inte kan bete sig mänskligt. Ibland går man så långt att man ser dem som djur. Men då är det oftast individer.

HMF är löjligt.
Citera
2005-05-27, 20:08
Medlem
Robin Woods avatar
Hets mot den egna folkgruppen??????
Det finns en hel del att peka på i den frågan!
Varför gör då de självutnämda ståuppkomikerna detta mot oss?
Citera
2005-05-27, 20:13
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Hets mot den egna folkgruppen??????
Det finns en hel del att peka på i den frågan!
Varför gör då de självutnämda ståuppkomikerna detta mot oss?
Svenskar är enligt HMF ingen folkgrupp tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in