2005-05-28, 10:36
Medlem
CamillaDYs avatar
I dagens DN kan man läsa följande rättelse:

"Västerbottens-Kuriren har klandrats av PO på flera punkter för sina artiklar om det kvinnojoursommarläger som figurerar i SVT:s omtalade dokumentär "Könskriget".
Däremot har inte tidningen fällts, som Ulrika Kärneborg skrev i gårdagens artikel "SVT-bluff om kidnappning" (ärendet ligger hos Pressens opinionsnämnd som fattar beslut nästa vecka). På måndag svarar SVT på Kärnborgs artikel"
Citera
2005-05-28, 10:45
Bannlyst
De ljuger så de tror sig själva (feminizterna).

Att flera av de här personerna har ett ärendenummer i psykvården säger ju också en hel del.
Citera
2005-05-28, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1058&a=420242&previousRenderType=6

Kommentarer?

Kulturkoftorna på DN lär sig tydligen aldrig, minns Alcala-affären för några år sedan då man mangrant ställde upp för Alcala och svartmålade dennes kritiker. Det blev jäkligt tyst när det bevisades i domstol att Alcala faktiskt var en kriminell mytoman.
Citera
2005-05-28, 11:25
Medlem
LadyTieras avatar
vilka ska man tro på? vilken fakta är sanning?
Citera
2005-05-28, 11:52
Bannlyst
Säg inte "man" när du menar "jag".

Och om du är lika förvirrad som psykfeministerna så är det synd om dig.
Citera
2005-05-28, 11:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOKET
Säg inte "man" när du menar "jag".

Och om du är lika förvirrad som psykfeministerna så är det synd om dig.

LOL

Ja, vem man ska tro på är inte så svårt att lista ut.

Nya kängor mot von Galenpanna i Aftonhoran idag.

- F.G
Citera
2005-05-28, 12:01
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulle
Ireen von Wachenfeldt menar förmodligen någonting liknande, alltså att vara "allvarlig med glimten i ögat" när hon säger att män är djur. Hon så att säga menar vad hon säger samtidigt som hon inte riktigt menar vad hon säger, eller ens förstår vad hon menar.

Om du har sett klippet med von Galenpanna så ber jag dig att peka ut exakt var i ögat den glimten sitter. Det jag såg var en uppenbart obalanserad människa, vars tydligaste egenskap var aggression på gränsen till hat. Så illa ställt var det att hon lyckades vidga attacken till att även omfatta reportern, med ett demagogiskt "Tycker inte du det? Tycker inte du det?", med budskapet att alla andra åsikter än att män är djur är oacceptabla.

Ett enkelt test av hur aggressiv och odemokratisk tokfeministernas retorik är kan genomföras genom att sätta in ordet "bögar" istället för "män". Dvs, i Valerie Solanas manifest, delvis citerat av von Galenpanna, samt diverse kända feminister... "bögar bör utrotas, bögar är djur".

Låter det bekant?

- F.G
Citera
2005-05-28, 13:20
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darth
Kulturkoftorna på DN lär sig tydligen aldrig, minns Alcala-affären för några år sedan då man mangrant ställde upp för Alcala och svartmålade dennes kritiker. Det blev jäkligt tyst när det bevisades i domstol att Alcala faktiskt var en kriminell mytoman.

Uppropet till stöd för den förvirrade bedragaren Jesus Alcala var bland det festligaste man sett -- Dagens Nyheter i förblindad, politiskt korrekt högform. Man undrar vad det är för idioter som springer in till stöd för en flyktigt bekant utan att ha ställt sig några kontrollfrågor. Men eftersom han var en stackars utlänning och dessutom jobbade för Amnesty så måste han ju vara en "fin" människa. .

Den välkände och till synes kolugne fredsforskaren Wilhelm Agrell satte hela sin heder på spel för stöd till Alcala... och förlorade. Obegripligt.

ROKS/tokfeminist-skandalen är ännu festligare, även om Schyman och Witt-Brattström tyvärr verkar för slipade för att ge von Galenpanna sitt "stöd". I alla fall så här långt. Schyman (utläses "sky man") har dock guilt by ROKS-association i bagaget så det står härliga till, och drevet lär väl nå dit så småningom. Annars får man försöka hjälpa dem på traven

- F.G
Citera
2005-05-29, 13:22
Medlem
Jo, det var nog faktiskt så att fru von Galenpanna blev provocerad och sa något hon annars aldrig skulle ha sagt. Något hon egentligen inte menar. Att hon är allvarligt irriterad då "slutklämmen" kommer är ju uppenbart. Men faktum kvarstår: Synen på samhället i allmänhet och män i synnerhet är i de radikalfeministiska kretsarna jävligt störd.
Citera
2005-05-29, 13:30
Medlem
Tror SVT skall bemöta Ulrika Kärnborg imorgon måndag i DN.

*Kärnborg verkar helt strunta i den norska feministen.

*Djur-uttalandet är ju ingen fälla.

*UK menar att SVT varit extremt oetiska och uttnyttjat "Carro" som inte varit stabil. Har svårt att tro att ett SVT team kan jobba länge i sån konstig situation. Det om något vet man väl om att det kollas i efterhand.

Men som sagt osvuret är bäst.
Citera
2005-05-29, 13:50
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panguu
Jo, det var nog faktiskt så att fru von Galenpanna blev provocerad och sa något hon annars aldrig skulle ha sagt. Något hon egentligen inte menar. Att hon är allvarligt irriterad då "slutklämmen" kommer är ju uppenbart. Men faktum kvarstår: Synen på samhället i allmänhet och män i synnerhet är i de radikalfeministiska kretsarna jävligt störd.
Om en nationaldemokrat sitter framför kameran och säger att araber är djur eller liknande, då antar jag att du genast ställer upp och försvarar även det uttalandet som 'något han egentligen inte menar'?
Klart hon menade det, dessutom avslöjades att hon trodde alla kvinnor innerst inne tyckte likadant, Rubar är verkligen skicklig som lockar feministerna att avslöja sig, vilken talang.
Citera
2005-05-29, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
Om en nationaldemokrat sitter framför kameran och säger att araber är djur eller liknande, då antar jag att du genast ställer upp och försvarar även det uttalandet som 'något han egentligen inte menar'?
Klart hon menade det, dessutom avslöjades att hon trodde alla kvinnor innerst inne tyckte likadant, Rubar är verkligen skicklig som lockar feministerna att avslöja sig, vilken talang.

Om jag tror att nationaldemokraten blivit provocerad att säga något han inte menar så drar jag mig givetvis inte för att påpeka det. Folk har inte alltid fel bara för att de inte står på samma sida som du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in