Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-20, 04:07
Medlem
Det här verkligen inte en vetenskaplig teori eller något i den stilen. Jag tänker fritt bara.

Tänk om, alla möjliga kombinationer av ditt liv händer parallellt med varandra.
Tänk om, nirvana/himlen/evigheten är att alla Du lyckas tänka samma tanke samtidigt, i alla möjliga parallella universum.

Tänk om, det är därför meditation är så bra för att för känslan av något större, att Du och många mer av du, i andra universum, mediterar samtidigt. Det vore mer logiskt att slå av intryck, det vill säga, att meditera och nå samma tillstånd som andra universum än att försöka tänka nåt mer komplext och nå samma resultat.

Kul tanke va?
Citera
2013-04-20, 04:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Det här verkligen inte en vetenskaplig teori eller något i den stilen. Jag tänker fritt bara.

Tänk om, alla möjliga kombinationer av ditt liv händer parallellt med varandra.
Tänk om, nirvana/himlen/evigheten är att alla Du lyckas tänka samma tanke samtidigt, i alla möjliga parallella universum.

Tänk om, det är därför meditation är så bra för att för känslan av något större, att Du och många mer av du, i andra universum, mediterar samtidigt. Det vore mer logiskt att slå av intryck, det vill säga, att meditera och nå samma tillstånd som andra universum än att försöka tänka nåt mer komplext och nå samma resultat.

Kul tanke va?
hur många gånger har då den här tråden skrivits? av alla de du i de andra universumen.
Citera
2013-04-20, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
hur många gånger har då den här tråden skrivits? av alla de du i de andra universumen.

Skulle jag kunna vara kapabel att svara på det?
Att skriva en tråd på flashback är nästan säkert alldeles för komplext för att kunna uppnås samtdigt i alla universum. För många parametrar.
Bättre då att skala av intryck och uttryck. Då kommer man närmare kärnan.
Citera
2013-04-20, 04:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Skulle jag kunna vara kapabel att svara på det?
Att skriva en tråd på flashback är nästan säkert alldeles för komplext för att kunna uppnås samtdigt i alla universum. För många parametrar.
Bättre då att skala av intryck och uttryck. Då kommer man närmare kärnan.
du svarar med en motfråga.
mitt svar är JA det ska du kunna.

du måste känna och klämma på din Qi

Citera
2013-04-20, 05:03
Absolut. Låter ju nästan logiskt t.o.m.. Kanske kunde man ordna en meditationskväll på flashback och kolla om man förnimde något?

Fast å andra sidan, varför skulle det vara på detta viset?

Har inte Leonard Susskind någon likande teori, och han om någon borde ju ha koll på detta temat?
Citera
2013-04-20, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Absolut. Låter ju nästan logiskt t.o.m.. Kanske kunde man ordna en meditationskväll på flashback och kolla om man förnimde något?

Fast å andra sidan, varför skulle det vara på detta viset?

Har inte Leonard Susskind någon likande teori, och han om någon borde ju ha koll på detta temat?

Varför? Har ingen aning, jag har kul med tankar bara. Men om nån annan kan svara så varsegod :P

Får googla Leonard Susskind och se vad han säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in