2016-05-25, 16:40
Bannlyst
Mjölkkossan IF

Vi har aldrig haft någon stor spelare.
Senast redigerad av ytmamz 2016-05-25 kl. 16:45.
Citera
2016-05-25, 17:22
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ytmamz
Mjölkkossan IF

Vi har aldrig haft någon stor spelare.

Visst har ni det Kalle och Henke är de främsta.
Citera
2016-05-25, 17:36
Medlem
gato12s avatar
I Bajen är det väl Svenne Berka, Nacka Skoglund och Kennedy. Vissa skulle väl lägga till bröderna Kenta och Billy Ohlsson.

Bubblare; Suleyman Sleyman, Micke Hellström, Johan Andersson, Max von Schlebrügge, Petur Marteinsson. Mest för att de stått ut under den tid jag följt laget.
Citera
2016-05-25, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
1. Bosse Larsson, Sveriges mest komplette fotbollspelare någonsin. Dessutom en genuin Malmöpåg från Backarna (Kirseberg). 6 SM-guld, 5 cupguld, först att få guldbollen 2 ggr, 3 ggr allsvensk skyttekung.
2. Zlatan Ibrahimovic, Rosengårdspågen som har gjort mycket men inte i MFF. Därför håller jag Bosse som MFF:aren nummer ett.
3. Patrik "Bjärred" Andersson, en av Sveriges genom tiderna bästa innerbackar. Pappa Roy och brodern Daniel är i nästan samma klass.
4. Janne Möller, troligen MFF:s bäste målvakt sprungen från "Möllan". Han har blivit något så ovanligt som årets HIF:are -89. Dessutom så är han min lumparpolare. Tog fyra straffar borta mot "östtyska" Magdeburg.
5. Krister Kristensson, brottaren från IK Sparta som började lirar boll i BK Kick. Har gjort 626 A-lags matcher, mest i MFF. 6 SM-guld, 5 cup-guld och ett bragdguld.

Fin lista som jag håller med om... Men någon ska bort.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jP4qgz1NkZ4#t=10 0

Zlatan! Såklart inte för att han saknar kvalitet, utan för att han inte har presterat i och varit en fanbärare för klubben.
Citera
2020-03-02, 20:04
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Henrik Rydström
Johny Erlandsson
Benno Magnusson
Hjalmar Sivgård
Bagarn Rosengren

Bubblare Rasmus Elm, Etrit Berisha, Marcus Antonsson

Efter att ha studerat mycket om KFF under julen 19-20, mest som terapi efter MPs bravader i föreningen och för att minska abstinensen inför 2020 så vill jag revidera min lista något.

Topp fem om vi fokuserar på legendarstatus och insatser i föreningen (inte nödvändigtvis absolut bäst spelare rent tekniskt) så skulle jag numera säga att topp fem är som följer, utan inbördes ordning:

Hjalmar Sivgård (1910-1930) Smedsonen som var en enorm målskytt, stjärna och sannolikt störste målgörare genom tiderna. Sägs ha gjort 100 mål ett spelår under tidigt 20-tal. Belagt finns att han gjorde 77 mål under spelåret 1921. Statistiken under hans karriär är dock inte komplett sammanställd utan endast brottstycken finns kring säsongerna före 1927, detta eftersom Kalmar lirade utanför det då begränsade nationella seriesystemet 1910-1926. Fem gånger Distriktsmästare i Småland med sitt kära Kalmar.

Gunnar Svensson (1937-1952) Lagkapten, drivkraft och hade lite av Rydströms roll på den tiden, skrev på 40-talet en sång som fortfarande idag sjungs i omklädningsrummet efter vinstmatcherna.

Sten Åke "Kalven" Johansson (1957-1972) Enligt statistiken som finns belagd till 100%, störste målskytt i föreningens historia med 351 mål på 504 matcher, under åtta säsonger bästa målskytt i seriespel för KFF säsongerna 1960-1963 och 1966-1969.

Johny Erlandsson (1973-1988) Kallad Kostaexpressen och Maratonmannen, 753 matcher i alaget och varav 238 i allsvenskan rekord som alla innan Rydström gjorde entre trodde var helt oslagbara, störste allsvenske målskytt i föreningens historia med 61 mål, innehar topp 10 bästa målsnitt per match i allsvenskan i KFF trots det höga antalet matcher.

Henrik Rydström (1994-2013) Den spelare som folk som hänger här inne bäst känner till och minns. Skapade likt Gunnar Svensson en vi mot dem-andra i laget som ledde KFF till 6 raka topp5-placeringar i allsvenskan 2004-2009 när laget inte legat i allsvenskan sedan 1986. Flest spelade matcher i föreningens historia (och alla andra rekord som därav följer) har spelat upp KFF ur gamla Div 2 Östra Götaland (motsvarar idag ungefär Div 1 Södra) för att 10 år senare som lagkapten vinna SM-guld med typ till stor del samma lagkompisar. Satte verkligen KFF på kartan och blivit en profil och citatmaskin som tjänat laget enormt och det helt utöver insatserna på planen! Rydströms ledarstil och bemötande mot nykomlingar ledde mer eller mindre rakt av till att Relm skippade att gå till Öster, rev sitt preliminära kontrakt ångrade sig och valde KFF istället. Ganska tydligt exempel på när en bra ledarstil ger tydliga resultat!

Fotnot 1. Åren de var verksamma i a-laget anges inom parentes ovan.
Fotnot 2. Statistik finns inte komplett för Sivgård, men de fyra andra har tillsammans spelat cirka 2500 matcher i föreningen.
Citera
2020-03-02, 23:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fin lista som jag håller med om... Men någon ska bort.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=jP4qgz1NkZ4#t=10 0

Zlatan! Såklart inte för att han saknar kvalitet, utan för att han inte har presterat i och varit en fanbärare för klubben.

Helt klart ska Z bort och ersättas av Super Mackan. I synnerhet efter höstens klavertramp.
Citera
2020-03-02, 23:53
Medlem
Generalanderssons avatar
The non flying Dutchman.
Citera
2020-03-03, 00:04
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Hammarby IF - Zlatan Ibrahimovic
Citera
2020-03-03, 11:20
Medlem
Otto Flicks avatar
Håller, vilket framgår av de spelare som nämns nedan, på ÖSK och hade faktiskt en del problem att välja utöver supergviva Orvar. Men fastnade vid dessa 4.

1. Orvar Bergmark - presentation överflödig.
2. Miroslaw Kubisztal - öste in mål och hade en mustasch värdig allsvenskan på 90-talet.
3. Thomas Andersson - i klubben 1988-2006 (435 matcher och aldrig dålig om än ospektakulär)
3. Arnor Gudjohsnen - den individuellt bäste spelaren jag någonsin i svartvitt.
Citera
2020-03-03, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
I Bajen är det väl Svenne Berka, Nacka Skoglund och Kennedy. Vissa skulle väl lägga till bröderna Kenta och Billy Ohlsson.

Bubblare; Suleyman Sleyman, Micke Hellström, Johan Andersson, Max von Schlebrügge, Petur Marteinsson. Mest för att de stått ut under den tid jag följt laget.
Glöm inte
Uffe Eriksson , Putte Ramberg och Matte Werner.
Citera
2020-03-03, 13:41
Medlem
Jag har två favoritlag..Östers IF och Wolverhampton Wanderers.

För Östers del så vill jag i ingen särskild ordning framhäva namnen Thomas Ravelli,Tommy Svensson samt Björn Andersson.
Hedersomnämnanden till herrar Jan Lill Damma Mattsson,Inge Ejderstedt samt Anders Linderoth.

När det gäller Wolves så vill jag framhålla Billy Wright som självklar etta.
Därefter vill jag slå ett slag för spelare som Jimmy Mullen och Stan Cullis(även som manager naturligtvis).
Hedersomnämnanden till herrar Steve Bull,Bert The Cat Williams samt min personlige favorit Kenny Hibbitt.
Citera
2020-03-03, 18:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
1 - Agostino Di Bartolomei
2 - Giuseppe Giannini
3 - Bruno Conti

Bubblare: Astutillo Malgioglio, Aldair, Totti etc

Deras hjärta värderas minst lika högt som deras talang, precis som det bör vara - annars går man aldrig från spelare av världsklass till odödlig.
Så här 15 år senare har det tillkommit någon spelare i dina ögon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in