2016-05-22, 13:03
Medlem
a.e.gs avatar
Kurre Hamrin
Tjerna
Jyrki Nieminen
Gary
Citera
2016-05-22, 13:07
Medlem
Bebben Johansson, Torbjörn Nilsson, Fölet Berndtsson, Svarte-Filip Johansson.
Citera
2016-05-22, 13:40
Medlem
gulaLejonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Henrik Rydström
Johny Erlandsson
Benno Magnusson
Hjalmar Sivgård
Bagarn Rosengren

Bubblare Rasmus Elm, Etrit Berisha, Marcus Antonsson

sorgligt att ha rydström som största legenden genom tiderna.
en terränglöpare men tajt tröja och glappande käft och som genom media fått rykte att vara bättre än han är.

nyttig och duktig absolut, men störst genom tiderna..?
finns för närvarande ca 50 andra "rydströmmare" som spelar nu klubbar från allsvenskan till div 4 men enda skillnaden att dom inte är lika bra att snacka...
Citera
2016-05-22, 15:04
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Bebben Johansson, Torbjörn Nilsson, Fölet Berndtsson, Svarte-Filip Johansson.
Jag är enig.
Citera
2016-05-22, 15:30
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
sorgligt att ha rydström som största legenden genom tiderna.
en terränglöpare men tajt tröja och glappande käft och som genom media fått rykte att vara bättre än han är.

nyttig och duktig absolut, men störst genom tiderna..?
finns för närvarande ca 50 andra "rydströmmare" som spelar nu klubbar från allsvenskan till div 4 men enda skillnaden att dom inte är lika bra att snacka...

Han har flest alagsmatcher av alla i föreningens historia. Lagkapten under Sm-guldet och har varit med och spelat upp laget från divisionen under superettan till Sm-guldet. Given i topp tre. Jag tolkar tråden som bedrifter utförda i favoritlaget, inte vad man gjort i andra klubbar. Rydström har betytt enormt mycket för Kalmars nu 13åriga sejour i allsvenskan. Den längsta i föreningens historia.
Citera
2016-05-22, 19:41
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Mattias Lindström
Henrik Larsson
Darijan Bojanic
Alltså va?
Citera
2016-05-22, 22:34
Medlem
bagarn29s avatar
1. Bosse Larsson, Sveriges mest komplette fotbollspelare någonsin. Dessutom en genuin Malmöpåg från Backarna (Kirseberg). 6 SM-guld, 5 cupguld, först att få guldbollen 2 ggr, 3 ggr allsvensk skyttekung.
2. Zlatan Ibrahimovic, Rosengårdspågen som har gjort mycket men inte i MFF. Därför håller jag Bosse som MFF:aren nummer ett.
3. Patrik "Bjärred" Andersson, en av Sveriges genom tiderna bästa innerbackar. Pappa Roy och brodern Daniel är i nästan samma klass.
4. Janne Möller, troligen MFF:s bäste målvakt sprungen från "Möllan". Han har blivit något så ovanligt som årets HIF:are -89. Dessutom så är han min lumparpolare. Tog fyra straffar borta mot "östtyska" Magdeburg.
5. Krister Kristensson, brottaren från IK Sparta som började lirar boll i BK Kick. Har gjort 626 A-lags matcher, mest i MFF. 6 SM-guld, 5 cup-guld och ett bragdguld.
Citera
2016-05-24, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Kurre Hamrin
Tjerna
Jyrki Nieminen
Gary
Jag skulle vilja lyfta fram Per Karlsson som en bubblare. Han har haft på sig den svarta tröjan sedan 98, och den fortsatt vecka ut, vecka in. Bortsett från utlåning till Åtvid och ett brutet ben. Han har till och med vunnit ngr titlar.
Citera
2016-05-25, 00:15
Medlem
Sweeper80s avatar
Johnny Haynes.

För mig: captain fantastic!

Citera
2016-05-25, 00:22
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag skulle vilja lyfta fram Per Karlsson som en bubblare. Han har haft på sig den svarta tröjan sedan 98, och den fortsatt vecka ut, vecka in. Bortsett från utlåning till Åtvid och ett brutet ben. Han har till och med vunnit ngr titlar.
Förutom dom a.e.g nämner (Tjerna och Kurre anses nog va något större än Nieminen och Gary) finns det många bubblare, som du nämner är Per Karlsson en av dom men det är rätt sjukt hur lite erkännande han fått från stommen av supportrar. Några till som ska nämnas är Novakovic, Krister Nordin, Björn Kindlund, Sven Dahlqvist mfl.

Såg att det var nån tjomme i denna tråd som nämnde Magnus Hedman
Citera
2016-05-25, 14:51
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Johnny Haynes.

För mig: captain fantastic!

Kanske skulle nämna Bobby Moore och George Best i sammanhanget också. Det är nästan så att man önskar att man föddes tidigare..
Citera
2016-05-25, 16:15
Medlem
FreedomFighter-s avatar
1. Kalle "Rio-Kalle" Svensson - Utan tvekan nummer ett, en av Sveriges största målvakter genom tiderna, fyra mästerskapsmedaljer säger en del.
2. Alvaro Santos - Han kom, han såg, han segrade.
3. Henrik Larsson - Behövs väl inte så sägas så mycket här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in