2013-04-19, 18:22
Medlem
Hejsan! Jag har funderat på att installera ett aux uttag till bilen ett tag nu då jag tröttnat på att köra med risiga fm-sändare. Vad kostar detta att installera? Kan man göra det själv? Min bilkunskap är lika med 0 så är inte jättesugen på att försöka själv, men om det är enkelt så varför inte. Vad tror ni det skulle kosta om man lämnade in det på en verkstad? Tack på förhand!

Mvh
Citera
2013-04-19, 18:39
Medlem
ICanHass avatar
Finns att köpa på diverse hemsidor, en manick du kopplar in till CD-växlarutgången på din originalstereo. Googla "VAG aux adapter" så hittar du flera svenska återförsäljare.
Citera
2013-04-19, 20:42
Medlem
Jag hittade http://www.nascom.se/produkter2.php?Cat1=&Cat2=&Prod=631
Någon som har erfarenhet av denna?
Citera
2013-04-19, 20:44
Medlem
club01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macanh
Jag hittade http://www.nascom.se/produkter2.php?Cat1=&Cat2=&Prod=631
Någon som har erfarenhet av denna?

Vet flera som kör med dessa och dom fungerar bra. Vet att någon fått glapp i kontakten in i boxen och en som helt dött så vet inte om kvaliteten är den bästa men billig och garantin täckte båda så.
Citera
2013-04-20, 19:00
Medlem
Grymt, blir nog en sådan. Hur pass komplicerat är det att koppla in dem? Har sett några trådar om liknande produkter men då verkar de flesta ha en aning om hur man gör, vilket jag inte har haha. Kan det vara värt att lämna in den till en verkstad för installation eller är det onödigt?
Citera
2013-04-20, 20:00
Medlem
club01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macanh
Grymt, blir nog en sådan. Hur pass komplicerat är det att koppla in dem? Har sett några trådar om liknande produkter men då verkar de flesta ha en aning om hur man gör, vilket jag inte har haha. Kan det vara värt att lämna in den till en verkstad för installation eller är det onödigt?

Har aldrig kopplat in någon men det är inte bara plug and play utan det krävs oftast lite pillande med ström och annat. Brukar oftast följa med en beskrivning och stereon måste ju demonteras. Skulle det se för svårt ut så kan du ju lämna iväg den då.
Citera
2013-04-20, 20:23
Medlem
Har också en A4 av årsmodell 2007 (dock en 2,0T Quattro). Köpte nyss bilen och fick med en AUX adapter som redan var ditskruvad, ett borrat hål fån handsfacket till stereon. Dock så har jag ingen aning vilket märke det är, men den sitter iallafall i handsfacket och den fungerar riktigt bra måste jag säga.

Tidigare hade jag en gammal volvo S60 som jag körde med en kassett > AUX och det var mycket sämre ljud i den även fast jag då hade det största stereopaketet man kan köpa original. Men jag kan inte tänka mig att en sådan adapter är alltför dyr att köpa, o du borde få med en instruktion på hur du kopplar dit den annars kan nog google hjälpa dig. Brukar oftast finnas instruktionsvideos på youtube, så lycka till
Citera
2013-05-07, 22:10
Medlem
Hej igen! Jag har funderat lite och bestämt mig för att byta ut hela huvudenheten istället.

Hittils så har jag kollat på en http://www.backesljud.se/huvudenheter/enkel-din/kenwood-kdc-bt92sd/ men eftersom jag inte riktigt har koll på marknaden så är det svårt att bestämma sig. När jag läst lite på forum så verkar folk gilla märket Alpine, dock så specifierar de inte någon modell utan bara just märket. Pioneer verkar också vara populärt. Så helst ska det vara någon av dessa märken då de verkar enklast att få tag på!

Det är 1-DIN jag är intresserad av. Jag kan tänka mig lägga ner max 2500 kronor på en ny enhet och då ska den ha USB-uttag, AUX, Bluetooth (mikrofon till så att man kan prata i telefonen) samt väldigt bra ljud!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in