2005-05-27, 00:23
Medlem
Jag vet att ämnet varit uppe tidigare, men är det någon som har en bättre sammanfattning av vad Emilio Ingrosso sysslar med nu för tiden? Är han åtalad, är han allmänt skum och äger han någon restaurang just nu?
Jag har nämligen en kompis dotter som är uppvaktad av honom, törs man låta henne gå med honom i en mörk gränd, snälla svara snabbt!
Citera
2005-05-27, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balla baltazar
Jag vet att ämnet varit uppe tidigare, men är det någon som har en bättre sammanfattning av vad Emilio Ingrosso sysslar med nu för tiden? Är han åtalad, är han allmänt skum och äger han någon restaurang just nu?
Jag har nämligen en kompis dotter som är uppvaktad av honom, törs man låta henne gå med honom i en mörk gränd, snälla svara snabbt!
Nej, någon dotter borde man nog inte släppa i närheten av den karln... Tänk bara på allt bråk som han varit inblandad i, och hur många som ogillar honom... nej nej....
Citera
2005-05-27, 00:28
Medlem
m68s avatar
Hur gammal är dottern?
Citera
2005-05-27, 02:51
Medlem
Oddballs avatar
Citat:

Han hade en italiensk restaurang på östermalm (Il Conte) men är numer kökschef på sin brors restaurang Lidingöbro Värdshus. Skulle nog inte kalla honom skum. Tror nog inte det är någon fara med din kompis dotter.
Citera
2005-05-27, 10:41
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Han hade en italiensk restaurang på östermalm (Il Conte) men är numer kökschef på sin brors restaurang Lidingöbro Värdshus. Skulle nog inte kalla honom skum. Tror nog inte det är någon fara med din kompis dotter.

Karln är skum! Haft mycket samröre med kriminella i krogbranchen, brukade också regelbundet spöa Pernilla W. Säg åt din kompis dotter att undvika kräket!
Citera
2005-05-27, 13:09
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Karln är skum! Haft mycket samröre med kriminella i krogbranchen, brukade också regelbundet spöa Pernilla W. Säg åt din kompis dotter att undvika kräket!

Precis. Där finns mer än ett skelett i garderoben och flertalet hundar begravna. Kopplingar till undre världen dessutom.

Avoid like the plague!
Citera
2005-05-27, 13:25
Bannlyst
Citat:
För h-e släpp inte det där kräket i närheten av henne.
Citera
2005-05-27, 18:36
Medlem
Har sett honom skrika på sin son och lyfta upp honom i ena armen med ett ryck... såg ganska obehagligt ut.
Citera
2005-05-27, 21:29
Medlem
Ugges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ha ha ha ha, ROTFLMAO...

Kompis dotter, mina kompisars döttrar är definitivt för unga för ett sådant kräk.
Ogillar du din kompis kan du väl låta Emilio spöa flickstackaren.
Har du varit på månen senaste tiden?
Sök och du ska hitta...
Citera
2005-05-28, 03:30
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugge
Ha ha ha ha, ROTFLMAO...

Kompis dotter, mina kompisars döttrar är definitivt för unga för ett sådant kräk.
Ogillar du din kompis kan du väl låta Emilio spöa flickstackaren.
Har du varit på månen senaste tiden?
Sök och du ska hitta...

Vad har dina kompisar döttrar med det här att göra nu då? Vi diskuterar väl inte om alla världens kompisdöttrar här?!
Ogillar min kompis gör jag inte eftersom jag då inte skulle beteckna honom som en kompis.
Nej, jag har inte varit på månen men jag sållar lite bland skvallret jag hör....
Citera
2005-05-28, 09:48
Medlem
Ugges avatar
Sorry, jag ska nog undvika skriva inlägg vissa fredag kvällar...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=412419
Det var bl a det här jag menade med mitt förra inlägg.
Det finns en hel del om honom som jag inte kallar för skvaller.

http://www.dagensnyheter.se/DNet/road/Classic/article/0/jsp/print.jsp?&a=411834
I fjol fick Lidingöbro värdshus på Djurgården tillfälligt serveringstillstånd - trots signaler om att den skattebrottsmisstänkte Emilio Ingrosso (f d ägare till krogen Il Conte) hade intressen i rörelsen. Brodern Vito Ingrossos namn stod visserligen på alla handlingar, men vid "Operation Krogsanerings" besök fanns bara Emilio på plats. Emilio hävdade att han bara hälsade på. Vito sa i sin tur att han anlitat Emilio som konsult. Själv kunde Vito "inte särskilt mycket om att driva restaurang" och efterlyste utbildning.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=145&a=215539
Citera
2005-05-28, 10:48
Bannlyst
Han är som sagt en vidrig grisboll (översättning från amerikanskans "grease ball").
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in