2013-04-18, 18:59
Medlem
Substans: Vanligt weed
Dos: jag och tre polare delade på en joint. vet ej hur mkt det var i den.
Ålder:20-25 Kön: man Vikt:90
Tid: varade kanske i 45-50minuter.

Beskrivning: Detta var första gången jag rökt vanligt weed, innan har jag testat på hash runt 5-6 gånger. Jag var ganska uppspelt och lite smånervös över att testa weed, men på ett positivt sätt. Det började med att vi satte oss vid spisens takfläkt, och tog några bloss och skicka jointen vidare till varandra tills allt var slut. Sedan gick vi till vardagsrummet och satt och tjata. det tog inte lång tid innan jag började känna av ruset. kanske 5minuter. Ruset började ganska sakta smyga sig på mig och efter yttligare 5 minuter kom det som ett slag i ansiktet. BOOOM!. Jag blev helt desorienterad, jag tappade avståndsbedömningen helt och såg hur saker och ting kom närmare mig och hur det försvann ifrån mig. Jag kände en oroande känsla av ruset, men började snabbt hajja att det bara är att följa med ruset som en vattenström och inte kämpa emot. Så jag omfamnade ruset till fullo och flöt med.

Där satt jag med två kompisar och stirrade på en datormus på vardgasrumsbordet och jag fick känslan av att jag skådade mig själv uppifrån (tredje person). och fick känslan av hur världen hängde ihop. För en kort sekund förstod jag hur dåtid, nutid och framtid är sammankopplat. Från ingenstans hörde jag hur skratt från långt håll kom närmare, Det var mina två vänner som satt och garvade åt mig. för på samma gång jag hade denna korta "insikt om livet" försökte jag berätta det för dem, och de satt bara och garva åt mig, vilket fick mig att garva lika mycket. Vi fick knappt någon luft.

Helt plödsligt ringde det i båda mina kompisars telefoner och de satt och pratade i telefon. Där satt jag och skådade dem och fick för mig att de hade ringt upp varandra och pratade om mig i telefon (notera att de satt 3 meter från varandra). Snabbt insåg jag att det inte kan stämma, och garvade som ett as för jag trodde en sådan sak.

/G4nd4lf
Citera
2013-04-18, 19:17
Medlem
stiff69s avatar
låter som en rolig och skön stund, men vad hände efter du skrattat åt ideen om att dem ringde varandra?
gayorgy?
chill med film ?
skrattande tills trippen var över?
Citera
2013-04-18, 20:56
Medlem
låter nästan som att det var ett svamprus istället för gräs
Citera
2013-04-18, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stiff69
låter som en rolig och skön stund, men vad hände efter du skrattat åt ideen om att dem ringde varandra?
gayorgy?
chill med film ?
skrattande tills trippen var över?

Efteråt när ena polaren la på luren (han som vi var hemma hos). började han nojja som fan, eftersom hans arbetskambrat skulle komma hem till honom och hämta något. så han börja vädra lägenheten, sprang runt som en yrd höna och gömde allt weed. jag och min andra polare satt och skratta åt hans panik. När väl hans jobbarkompis knackade på, hade jag gömt mig på toaletten och satt där å fnittra hög som ett hus. allt löste sig som tur var för honom.

Något utav bieffekterna jag märkte av var att jag va söndertorr i munnen och törstig som fan. drack typ 1,5L cola utan att känna någon effekt. haha.
Citera
2013-04-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Listen
låter nästan som att det var ett svamprus istället för gräs

Har aldrig testat svamp, men jag har rökt hash och ALDRIG har jag fått de där ruset.
De va helt sinnes, och som jag har fattat det är det högre THC värde i hash än weed. men jag kanske har fel :P
Citera
2013-04-18, 22:16
Medlem
deburas avatar
Substans:weed
Dos: En joint.
Ålder:16 Kön: man Vikt:75
tid: varade 4,5 timmar

Hade rökt det några gånger innan och bara känt lite så jag bestämde mig får att bli hög som fan. Rökte min lilla joint på balkongen. Tog ungefär 20 sekunder att röka hela, i slutet slog det till. Kändes som om jag blev slagen i ansiktet och tappade synen i några sekunder. På något sätt tog jag mig till soffan och satte mig ner, mitt hjärta bultade så sjukt hårt. Var tredje sekund var det som om något satte ett svart täck framför ansiktet och höll kvar det i 1,5 sekunder. Jag bestämde mig att för att ringa min polare. han fattar nästan direkt att jag var hög. Han var med några vänner när jag ringde honom, han skickade runt telefon till sina vänner. Jag börjar prata med en väldigt snygg tjej 9/10 som frågar om det är skönt, jag svarade att jag kände mig som choklad som smälte i en stekpanna vilket var den bäste beskrivning för hur det kändes. vid denna stund var jag "avsvimmad" och såg dem framför mig när de pratade med mig. efter åtta minuter vaknade jag och fattade knappt vad som hade hänt. Satte mig i duschen och började se saker från olika vinklar, Man kan säga att det hackade mellan olika vinklar. Det var som om jag såg mig själv. Efter två timmar i duschen titta jag på några filmer tills jag inte kände det längre..

Kommentar: var ganska läskigt i början men blev väldigt njutbart efter en halv timme.
Jag hade ingen aning att det gick att bli så här hög, jag var fan på gränsen till att bli galen.
Jag ber om ursäkt för dålig grammatik och stavning. (lite påverkad)
Senast redigerad av debura 2013-04-18 kl. 22:20.
Citera
2013-04-22, 13:51
Medlem
dawthedudes avatar
Jag har brukat cannabis i flera år, men inte nu på senare år dock. Jag har bekanta som vart med om liknande (out-of-body-experience) som du beskriver så jag antar att det är väldigt naturligt när man inte är en heavy user.

Kul rapport för övrigt. Alltid roligt att höra om rus utöver det vanliga! :P
Citera
2013-04-24, 00:47
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av debura
Substans:weed
Dos: En joint.
Ålder:16 Kön: man Vikt:75
tid: varade 4,5 timmar

Hade rökt det några gånger innan och bara känt lite så jag bestämde mig får att bli hög som fan. Rökte min lilla joint på balkongen. Tog ungefär 20 sekunder att röka hela, i slutet slog det till. Kändes som om jag blev slagen i ansiktet och tappade synen i några sekunder. På något sätt tog jag mig till soffan och satte mig ner, mitt hjärta bultade så sjukt hårt. Var tredje sekund var det som om något satte ett svart täck framför ansiktet och höll kvar det i 1,5 sekunder. Jag bestämde mig att för att ringa min polare. han fattar nästan direkt att jag var hög. Han var med några vänner när jag ringde honom, han skickade runt telefon till sina vänner. Jag börjar prata med en väldigt snygg tjej 9/10 som frågar om det är skönt, jag svarade att jag kände mig som choklad som smälte i en stekpanna vilket var den bäste beskrivning för hur det kändes. vid denna stund var jag "avsvimmad" och såg dem framför mig när de pratade med mig. efter åtta minuter vaknade jag och fattade knappt vad som hade hänt. Satte mig i duschen och började se saker från olika vinklar, Man kan säga att det hackade mellan olika vinklar. Det var som om jag såg mig själv. Efter två timmar i duschen titta jag på några filmer tills jag inte kände det längre..

Kommentar: var ganska läskigt i början men blev väldigt njutbart efter en halv timme.
Jag hade ingen aning att det gick att bli så här hög, jag var fan på gränsen till att bli galen.
Jag ber om ursäkt för dålig grammatik och stavning. (lite påverkad)

Ellerhur
Citera
2013-04-24, 07:14
Medlem
Kort och rolig rapport. Dock kunde du förklara lite mer vad som hände efter att din polare hade lagt på osv och vad du gav för betyg? Haha, jag är en utförlig människa, kanske inte du
Låter dock starkare än något weed-rus jag har varit med om, hur mycket var det i spliffen tror du och vad för strain var det ni körde? Finns olika och alla ger olika effekter TC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in