Hej
Har i två år suttit på en fiberlina och betalat ca 300 kr i månaden för 10/10 till "stadens namn" energi. Fick hem en blankett för ett tag sedan där det stod att det nu var möjligt att välja bland andra operatörer så som Bahnhof och Bredband2 där priset är lägre då de nu kopplat sig till stadsnätet(?).
Jag har kommit fram till att det jag söker är 50/50 mbit/s då det i nuläget är billigare än mitt 10/10

hos både Bahnhof och Bredband2.
Bredband2 har ett erbjudande där man får halva priset i sex månader och blir därav billigast men de skriver fan inte ut uppladdningshastigheten och det gör mig bara arg. Vid fiber gäller väl att både upp och ned är samma OM INGET ANNAT NÄMNS? (de erbjuder även 100/10 och där nämns det ju att de sänkt uppladdningshastigheten)
Är det någon som har koll på ifall det är 50/50 bredband2 kopplar på? Sedan undrar jag lite allmänt om bredband2 är det mycket underhåll och skit? Har läst att det har varit lite krångel för vissa här på flashback men det är mest angående deras support som jag antagligen aldrig kommer att behöva ta kontakt med.
Bahnhof har jag bara hört gott om men är dyrare.
Tack på förhand
Edit: Kanske bra att nämna att jag inte vill ha TV eller telefoni.