2013-04-18, 16:03
Medlem
MADYEs avatar
Hej

Har i två år suttit på en fiberlina och betalat ca 300 kr i månaden för 10/10 till "stadens namn" energi. Fick hem en blankett för ett tag sedan där det stod att det nu var möjligt att välja bland andra operatörer så som Bahnhof och Bredband2 där priset är lägre då de nu kopplat sig till stadsnätet(?).

Jag har kommit fram till att det jag söker är 50/50 mbit/s då det i nuläget är billigare än mitt 10/10 hos både Bahnhof och Bredband2.

Bredband2 har ett erbjudande där man får halva priset i sex månader och blir därav billigast men de skriver fan inte ut uppladdningshastigheten och det gör mig bara arg. Vid fiber gäller väl att både upp och ned är samma OM INGET ANNAT NÄMNS? (de erbjuder även 100/10 och där nämns det ju att de sänkt uppladdningshastigheten)

Är det någon som har koll på ifall det är 50/50 bredband2 kopplar på? Sedan undrar jag lite allmänt om bredband2 är det mycket underhåll och skit? Har läst att det har varit lite krångel för vissa här på flashback men det är mest angående deras support som jag antagligen aldrig kommer att behöva ta kontakt med.

Bahnhof har jag bara hört gott om men är dyrare.

Tack på förhand

Edit: Kanske bra att nämna att jag inte vill ha TV eller telefoni.
Citera
2013-04-18, 16:07
Medlem
teamforce2s avatar
Jag kör Bahnhof 100/10 hemma. Fungerar klockrent och betalar ca 750kr/3 månader vilket borde bli runt 250kr i månaden om man vill tänka i månadstermer. Vi är dock 2st som delar på priset så det blir lite billigare. Har för övrigt aldrig haft problem med Bahnhof.
Citera
2013-04-18, 16:45
Medlem
SnorpetarNs avatar
Jag skulle köra på Bahnhof.
Har 100/100 här hemma för ca 325:- / månad och har aldrig haft några som helst problem med dom.
Citera
2013-04-18, 18:07
Medlem
Bredband2 är helt klart dem bästa go for it
Citera
2013-04-18, 19:37
Medlem
MADYEs avatar
Blir jag tvungen till att ta kontakt med bredband2 eller är det någon här som kan svara på ifall det är 50/50?

mvh
Citera
2013-04-19, 15:43
Medlem
MADYEs avatar
Ringde bredband2 och det är 50/50 om någon annan undrar.
Citera
2013-04-19, 16:17
Medlem
YP4XQs avatar
Har ditt stadsnät ingen portal där du själv kan gå och välja på tjänsteleverantörer?
Citera
2013-04-19, 17:08
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Har ditt stadsnät ingen portal där du själv kan gå och välja på tjänsteleverantörer?

Nej fick hem en blankett som sagt där det stod att det nu var möjligt att nyttja stadsnätet och därav välja en annan operatör som fanns listade på blanketten. Finns även lite info på deras hemsida om vilka operatörer man kan välja bland men ingen portal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in