2013-04-18, 09:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Men vad har det med feminism att göra? De är ju inte som att feminister förespråkar att nakenbilder på kvinnor aldrig får synas? Det handlar ju snarare om kontexten.
jo.
Citera
2013-04-18, 09:24
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinnys
jo.

nej.
Citera
2013-04-18, 09:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
nej tänk om ett barn skulle få syn på en tecknad bild!! då får nog de sociala myndigheterna gripa in och omhänderta det stackars traumatiserade barnet.. men för livet!
Jag vet att du inte har egna barn men är som ett stort barn när det gäller mognad, så poängen med att försöka förklara något för dig är låg.

Dock - det är skillnad på bild och bild, sammanhang och vem som står bakom/förmedlar ett budskap. Någon gång blir du nog också stor och kan förstå det där.
Citera
2013-04-18, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag vet att du inte har egna barn men är som ett stort barn när det gäller mognad, så poängen med att försöka förklara något för dig är låg.

Dock - det är skillnad på bild och bild, sammanhang och vem som står bakom/förmedlar ett budskap. Någon gång blir du nog också stor och kan förstå de där leden.
aldrig någonsin kommer barn må dåligt pga tecknad bild som föreställer badande kvinna. oavsett hur många barn jag har eller inte har.
Citera
2013-04-18, 09:35
Medlem
micro113s avatar
Citat:
aldrig någonsin kommer barn må dåligt pga tecknad bild som föreställer badande kvinna. oavsett hur många barn jag har eller inte har.

Nu talade dels inte inlägget jag besvarade om "barn" utan personer under 20 år, dels inte om att "barn" skulle "må dåligt". Det är något du har lagt till.

Att människor påverkas av reklam/budskap i bild är något vi vet, det är därför så mycket pengar läggs på just reklam/budskap i bild för att påverka människor.
Citera
2013-04-18, 09:39
Medlem
Gubbskems avatar
Någon som kan svara på varför lust som rimligtvis borde vara en rätt positiv känsla i ett samhälle som inte kontrolleras av någon skitnödig präst är värre än lättja, girighet, glupskhet etc?

Prästen må vara utmanövrerad sen ett tag tillbaka men skitnödigheten består hos våra nya censurivrare.
Citera
2013-04-18, 09:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
Någon som kan svara på varför lust som rimligtvis borde vara en rätt positiv känsla i ett samhälle som inte kontrolleras av någon skitnödig präst är värre än lättja, girighet, glupskhet etc?

Prästen må vara utmanövrerad sen ett tag tillbaka men skitnödigheten består hos våra nya censurivrare.
Vem säger att det är värre? Det handlar ju om hur det framställs, inte om att gradera dödssynderna.
Citera
2013-04-18, 09:51
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vem säger att det är värre? Det handlar ju om hur det framställs, inte om att gradera dödssynderna.

Ja herregud en urringning. Stoppa pressarna. Det förekommer aldrig i normal klädsel överallt i hela Sverige.
Citera
2013-04-18, 10:07
Medlem
C8H11Ns avatar
Fan vad bajsnödigt, vad är det för folk som letar efter dessa "yppligheter" egentligen?
Citera
2013-04-18, 10:15
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Hahaha!

Det har ju gått längre än det högerreligiösa, förlovade landet i väst...
Citera
2013-04-18, 10:16
Medlem
OdCaBos avatar
" Både vi och producenter har regler att förhålla oss till. Vi har i det här fallet gjort vår bedömning utifrån bland annat marknadsföringslagen och alkohollagen. Etiketten är inte måttfull och det finns en klar koppling till sexualitet och lyckad sexuell förmåga"

Titta på etiketten för gluttony - är den "måttfull"? Den är väl ändå värre, om man nu ska resonera som de verkar göra.

Jag ser inte problemet, en klar koppling till sexualitet (som ju ändå är kvar iochmed namnet "Lust"!) är väl ändå något vuxna människor kan hantera? Okej om den hade varit sexistisk.

Lite fel forum kan jag tycka, det här är ju inte feminister som beskyller den för att vara sexistisk utan något ännu konstigare, bara en koppling till sexualitet.
Senast redigerad av OdCaBo 2013-04-18 kl. 10:18.
Citera
2013-04-18, 10:18
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
" Både vi och producenter har regler att förhålla oss till. Vi har i det här fallet gjort vår bedömning utifrån bland annat marknadsföringslagen och alkohollagen. Etiketten är inte måttfull och det finns en klar koppling till sexualitet och lyckad sexuell förmåga"

Titta på etiketten för gluttony - är den "måttfull"? Den är väl ändå värre, om man nu ska resonera som de verkar göra.

Jag ser inte problemet, en klar koppling till sexualitet (som ju ändå är kvar iochmed namnet "Lust"!) är väl ändå något vuxna människor kan hantera? Okej om den hade varit sexistisk.
Du skojar naturligtvis ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in