2013-04-23, 07:48
Medlem
Shine_s avatar
Jag dumpade ett gäng precis till +/- 0. Tror på nedgång någon gång framöver, håller med om att det ser svagt ut.
Citera
2013-04-23, 09:19
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerex132
Jag har sålt nu, köpte vid 110 $ sålde idag för 125 $, jag tror att det kommer nog att dippa snart lite.

Mycket bra trade, grattis. Och det är viktigt å säkra vinst oberoende av hur marknaden går vidare.Jag vet fler som tog BTC på $180+ och satt upp till 266 och vidare helt ner till $50.4. Dom har fortfarande förlust...

Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Jag dumpade ett gäng precis till +/- 0. Tror på nedgång någon gång framöver, håller med om att det ser svagt ut.

Synd det inte blev någon vinst den här gången. Hoppas det går bättre näste gång.

Ett lite tips: Med fx, och jag ser BTC som forex, är 50%/50% en neutral position. Det är ett bra utgångspunkt å ha om du är osäker på marknaden. Om du känner dig säker på att det kommer gå ner så gå 80-100% USD, är du säker det går upp så gå 80-100% BTC. "Cash" eller 100% USD är inte en neutral position, det är "long" USD.

Bug syns ask-siden blev lite för tung till å köpa den helt själv och gick för å sova. Om det här går lite vidare helt själv och ask-siden blir lite tunnare kommer han säkert till å dra det här vidare till range 130-135 där han kommer dumpa sin position (den är typiskt 2-4k BTC). Det är bra å ha någon kompisar med stor plånbok som berättar hur dom positionerar sig. Han ackumulerade sin position mellan 120-125.
Citera
2013-04-23, 09:22
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyvinds
Mycket bra trade, grattis. Och det är viktigt å säkra vinst oberoende av hur marknaden går vidare.Jag vet fler som tog BTC på $180+ och satt upp till 266 och vidare helt ner till $50.4. Dom har fortfarande förlust...

Synd det inte blev någon vinst den här gången. Hoppas det går bättre näste gång.

Ett lite tips: Med fx, och jag ser BTC som forex, är 50%/50% en neutral position. Det är ett bra utgångspunkt å ha om du är osäker på marknaden. Om du känner dig säker på att det kommer gå ner så gå 80-100% USD, är du säker det går upp så gå 80-100% BTC. "Cash" eller 100% USD är inte en neutral position, det är "long" USD.

Bug syns ask-siden blev lite för tung till å köpa den helt själv och gick för å sova. Om det här går lite vidare helt själv och ask-siden blir lite tunnare kommer han säkert till å dra det här vidare till range 130-135 där han kommer dumpa sin position (den är typiskt 2-4k BTC). Det är bra å ha någon kompisar med stor plånbok som berättar hur dom positionerar sig. Han ackumulerade sin position mellan 120-125.
Så han har inte dumpat sina coins än? Med andra ord när det stigit tillräckligt så kommer han dumpa & priset sjunker? Eller har jag fått det helt om bakfoten?
Senast redigerad av Baski 2013-04-23 kl. 09:28.
Citera
2013-04-23, 10:56
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baski
Så han har inte dumpat sina coins än? Med andra ord när det stigit tillräckligt så kommer han dumpa & priset sjunker? Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Han hade fortfarande sin position då han gick ock la sig till å sova.

Om orderboken på ask-sidan inte har för mycket når han står upp kommer han sannolikt till å pumpa uppöver. Det spelar inte någon roll om du köper lite högt och sen säljer dom du tar högt uppe i noll om du redan har en jättestor position ifrån 120-125.

Om/strax vi får förbi 130 är det endast en fråga om å få tillräcklig många på bid sidan för han dumpar sina coins neröver orderboken.
Citera
2013-04-23, 12:27
Medlem
Shine_s avatar
Citat:

Helt utan någon teori bakom ligger jag faktiskt så...Just nu 25% BTC long, resten USD. Räknar jag in longen ligger jag svagt plus, men inte tillräckligt för att jag ska vara nöjd med den tid jag lagt ner, hehe. Jag kommer nog ligga lågt några dagar, kanske lägga några småköp längre ner beroende på hur det ser ut.

Ser du bitfinex som den bästa sidan även om man bara vill tradea vanligt? Tycker bitstamp har börjat hamna efter, låg volym och ofta 2-4 usd under gox...Så var det inte fram tills någon vecka sedan. Så fort det kommer någon större säljorder är man fast på den raten bra länge, på gott och ont visserligen.
Citera
2013-04-23, 14:01
Medlem
Elacks avatar
Citat:
Ser du bitfinex som den bästa sidan även om man bara vill tradea vanligt? Tycker bitstamp har börjat hamna efter, låg volym och ofta 2-4 usd under gox...Så var det inte fram tills någon vecka sedan. Så fort det kommer någon större säljorder är man fast på den raten bra länge, på gott och ont visserligen.

Får hålla med om att Bitstamp verkar ha börjat hamna efter, känns som om det är väldigt lite aktivitet överhuvudtaget där nuförtiden.
Citera
2013-04-23, 14:23
Medlem
oyvindss avatar
Citat:

Bitstamp är under MtGox nu så om du vill köpa dina förste BTC ser det ut som det är en bra plats å skicka EUR (som tydligen blir konverterat till USD). Men jag ville aldrig utfört ett enda sälj där, endast köpt BTC och skickat dom ut. Ser på http://bitcoinity.org/markets/bitstamp/USD att dom knappast har volym, så det är kanske inte så lätt å köpa dar? Jag har tänkt lite på å skicka någon EUR till Bitstamp själv i fall MtGox går ner och man kan köpa nästan gratis Bitcoins där (så den gick ner till $100 nyligen). Å träda där ser inte möglig ut.

Bitfinex accepterar inte SEPA, du kan endast skicka wire till och från. Jag skickar bara BTC fram och tillbaks och gör "uttag" i SEK via Kapiton.

För _trading_ är Bitfinex totalt suverän, MtGox sitt web gränssnitt är ett skämt jämfört med dom.

Btfinex är bra för helt vanligt trading ("exchange funtionen") såväl som trading med margin. Vet inte vad Bitstamp tar för avgift på handel men BFX tar 0.1% på BFX-order och 0.5% för handlar slutat på MtGox.
Citera
2013-04-23, 15:04
Medlem
Baskis avatar
Stiger nu =)

EDIT: Lugnat ner sig nu, men klättrar uppåt sakta iaf

EDIT 2: 130$ sträcket krossat
Senast redigerad av Baski 2013-04-23 kl. 15:11.
Citera
2013-04-23, 15:23
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Bitstamp är under MtGox nu så om du vill köpa dina förste BTC ser det ut som det är en bra plats å skicka EUR (som tydligen blir konverterat till USD). Men jag ville aldrig utfört ett enda sälj där, endast köpt BTC och skickat dom ut. Ser på http://bitcoinity.org/markets/bitstamp/USD att dom knappast har volym, så det är kanske inte så lätt å köpa dar? Jag har tänkt lite på å skicka någon EUR till Bitstamp själv i fall MtGox går ner och man kan köpa nästan gratis Bitcoins där (så den gick ner till $100 nyligen). Å träda där ser inte möglig ut.

Bitfinex accepterar inte SEPA, du kan endast skicka wire till och från. Jag skickar bara BTC fram och tillbaks och gör "uttag" i SEK via Kapiton.

För _trading_ är Bitfinex totalt suverän, MtGox sitt web gränssnitt är ett skämt jämfört med dom.

Btfinex är bra för helt vanligt trading ("exchange funtionen") såväl som trading med margin. Vet inte vad Bitstamp tar för avgift på handel men BFX tar 0.1% på BFX-order och 0.5% för handlar slutat på MtGox.

Tack, då ska jag avveckla mitt bitstampkonto så sakteligen i förmån bitfinex troligitvis, det är ju bra avgifter också. Vilken land är de baserade i?

Citat:
Stiger nu =)

Hehe, klart att den gör det så fort man sålde av 120-125 köpen Håller tummarna för att några storspelare säljer av runt 30-35 och orsakar lite säljpanik.
Citera
2013-04-23, 15:26
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Hehe, klart att den gör det så fort man sålde av 120-125 köpen Håller tummarna för att några storspelare säljer av runt 30-35 och orsakar lite säljpanik.
Hehe yes

Om man köper på kapiton och för över till MTGox så kan man ju tjäna en slant haha, finns 17 stkn för 845 hehe
Citera
2013-04-23, 15:33
Medlem
oyvindss avatar
Citat:
Stiger nu =)

Som ni ser så är bug uppe och ved datorn nu.

I TOLD YOU SO HOURS AGO

Citat:
Bug's Back, Rally Imminent.

Mark My Words.

Bug ackumulerade sin position 120-125 & kommer ta det här till $130.

Kolla tidspunktet jag skrev det där.
Senast redigerad av oyvinds 2013-04-23 kl. 15:37.
Citera
2013-04-23, 15:43
Medlem
Baskis avatar
Citat:
Som ni ser så är bug uppe och ved datorn nu.

I TOLD YOU SO HOURS AGO

Kolla tidspunktet jag skrev det där.
Hehe aa Vad tror vi om 140 sträcket? Närmar oss 135~
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in