2013-04-17, 13:13
Avstängd
Frawjons avatar
Jag vet inte om detta skulle placeras i någon särskild tråd. Detta gäller åtminstone för Windows, oavsett vilket operativsystem det är.

Alltså: om man försöker öppna en fil med fel program, så kommer Windows att göra om detta fel. Samma program kommer automatiskt att komma upp. Hur gör man för att inte välja något program alls igen?
Citera
2013-04-17, 13:15
Medlem
Kaustis avatar
Du kan byta programmet genom att högerklicka på filen, välja "öppna med" , "välj standardprogram" och sen bocka i rutan "öppna alltid filtypen med detta program" nere till vänster.
Citera
2013-04-17, 13:21
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Du kan byta programmet genom att högerklicka på filen, välja "öppna med" , "välj standardprogram" och sen bocka i rutan "öppna alltid filtypen med detta program" nere till vänster.

Ett förtydligande av ovanstående kommentar, klicka på rutan för att bocka UR rutan. Den bör redan vara ibockad eftersom du har problem med att programmet alltid startar.
Citera
2013-04-17, 13:24
Avstängd
Frawjons avatar
Jag ska kanske förtydliga mig. Filen ska egentligen inte öppnas med något program alls. Hur gör man för att inget program ska klickas i?
Citera
2013-04-17, 13:38
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Jag ska kanske förtydliga mig. Filen ska egentligen inte öppnas med något program alls. Hur gör man för att inget program ska klickas i?

Prova följa denna: http://www.sevenforums.com/tutorials...ociations.html
Citera
2013-04-17, 13:42
Avstängd
Frawjons avatar
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem