2013-04-17, 03:51
Bannlyst
skulle va kul att testa på men det verkar lite dyrt och tråkigt att man får 40 skott för 1200 spänn, som man dessutom skall få att räcka i i hel timme.

trodde det skulle vara som man inbillar sig att det är i USA, bränna loss så mycket skott man har pengar till typ.

men istället verkar det vara någon lightversion.
snacka om att man skulle bli otålig när man efter 3 minuter har skjutit slut på allt och det skulle räcka en timme.
finns det fler som är SKJUTGALNA som jag?
Citera
2013-04-17, 07:35
Medlem
HaRRys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorkgassyh
skulle va kul att testa på men det verkar lite dyrt och tråkigt att man får 40 skott för 1200 spänn, som man dessutom skall få att räcka i i hel timme.

trodde det skulle vara som man inbillar sig att det är i USA, bränna loss så mycket skott man har pengar till typ.

men istället verkar det vara någon lightversion.
snacka om att man skulle bli otålig när man efter 3 minuter har skjutit slut på allt och det skulle räcka en timme.
finns det fler som är SKJUTGALNA som jag?

det är värt varje öre
du kommer aldrig få skjuta 40 skott bara sådär
när jag var där och prova olika vapen så ladda dom med några skott i varje
så du hinner inte skjuta mkt på 1tim när dom ska prata mellan varje vapen byte
Citera
2013-04-17, 17:04
Medlem
Sha R'Taes avatar
Har provskjutit där, blev ganska besviken.
De är extremt "hands on" och du får knappt göra ett smack själv.
De laddar magasinen, de sätter i magasinen och de mantlar vapnen, du får i princip inte göra ett smack utom att skjuta ett par skott på kommando från dem.

Deras kunskaper om vapnen du använder är i princip "den här pistolen är ungefär vad hjälte X använde i film Y" och det är en jävla massa tjafs med en obligatorisk säkerhetsvideo på särskolenivå innan du får skjuta samt då att du ska stå och vänta in 30 andra personer (påminner en hel del om Zip Line-avsnittet i South Park).
Citera
2013-04-17, 18:09
Medlem
swede1986s avatar
Jag fattar inte hur någon kan betala de där hutlösa priserna.

Försök att hitta en skytteklubb som har prova-på dagar istället.
Citera
2013-04-17, 20:32
Medlem
DoubleWoods avatar
Nej. För dyrt.
Citera
2013-04-17, 21:51
Medlem
Löjliga priser och visst fan finns det bättre ställen du kan få skjuta "bara sådär".
Många klubbar erbjuder privat bokade skytteaktiviteter där du får prova olika pistoler till rimliga priser. Behöver oftast vara en grupp dock. Har varit aktiv i klubbar där vi haft 6-10 grovkalibriga vapen avsett för detta och vi tog typ 400 spänn för att få testa en serie med varje.
Finns även fler ställen som The Target med betydligt mer humana priser.
Google är din vän!
Citera
2013-04-17, 22:10
Medlem
Haha fyfan vad dyrt...för dom pengarna drar man ju lätt 400-500 skott genom m16an eller runt 1000 skott i en av pistolerna ..
Citera
2013-04-18, 02:04
Medlem
BaldiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
Haha fyfan vad dyrt...för dom pengarna drar man ju lätt 400-500 skott genom m16an eller runt 1000 skott i en av pistolerna ..

Hör gärna av dig om berätta var man hittar 5.56 för 2kr/st samt 9mm patroner för 1.20kr.
Citera
2013-04-18, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaldiN
Hör gärna av dig om berätta var man hittar 5.56 för 2kr/st samt 9mm patroner för 1.20kr.

4-500 .223 för 1200kr är då 2,5-3kr styck.. Och nä militär 5.56 får man nog leta efter till det priset, men civil .223 går lätt att hitta för det priset, men kräver ju att du köper mer än 500 pr g. , och tillmed har jag fått handladdade billigare än så...

Pallar inte leta så du får bara det ställe jag brukar handla i dk..
Där har jag fått magtech .223 helt ner til 1.80kr danska och 9mm nere på 80öre om jag minns rätt
Men kräver ju att man köper en del...
http://www.vaabensmeden.dk/sider/sportsskydning/ammunition_sport.htm
Citera
2013-04-18, 12:32
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteRhino
4-500 .223 för 1200kr är då 2,5-3kr styck.. Och nä militär 5.56 får man nog leta efter till det priset, men civil .223 går lätt att hitta för det priset, men kräver ju att du köper mer än 500 pr g. , och tillmed har jag fått handladdade billigare än så...

Pallar inte leta så du får bara det ställe jag brukar handla i dk..
Där har jag fått magtech .223 helt ner til 1.80kr danska och 9mm nere på 80öre om jag minns rätt
Men kräver ju att man köper en del...
http://www.vaabensmeden.dk/sider/sportsskydning/ammunition_sport.htm

Det lär det ju göra, om man ska spara något på det... Magtech 9F (som är den ammo på den sidan jag har koll på) för omkring 2,50 styck idag när jag köper 1000 i taget, kollar man på den sidan landar de då på 2,12 spänn styck. Sedan tillkommer förstås frakt, men lite billigare är det allt i Danmark...

Men att The Target tar överpriser är ju inte så konstigt. De måste betala för dyra lokaler, och riktar ju ändå in sig mot folk som inte har någon skjutvana eller intresse av att börja med skytte. Då får man lägga sig på en lite annan nivå.
Citera
2013-04-18, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Det lär det ju göra, om man ska spara något på det... Magtech 9F (som är den ammo på den sidan jag har koll på) för omkring 2,50 styck idag när jag köper 1000 i taget, kollar man på den sidan landar de då på 2,12 spänn styck. Sedan tillkommer förstås frakt, men lite billigare är det allt i Danmark...

Men att The Target tar överpriser är ju inte så konstigt. De måste betala för dyra lokaler, och riktar ju ändå in sig mot folk som inte har någon skjutvana eller intresse av att börja med skytte. Då får man lägga sig på en lite annan nivå.

Japp men dom priserna på sidan blir en del mindre vid köp över 10000 styck...

Och barnaul 9mm är helt nere under 1,50 vid köp av bara 50 styck, blir billigare om man köper fler.. Som sagt fått dom nere runt 80 öre styck
Senast redigerad av WhiteRhino 2013-04-18 kl. 12:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in