2005-05-27, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lighthousetouch
Kanske inte så tokigt ändå om man betänker bibelcitatet om hur "himmlens söner kom ner till jorden och och tog jordens döttrar till hustrur då de tyckte att de var fagra". Om man ser det citatet som handlandes om utomjordingar.

BEVIIIS!!!
Citera
2005-05-28, 01:07
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodAfton
BEVIIIS!!!

Nej absolut inte, inte i denna tråden.
Citera
2005-05-28, 10:27
Medlem
UrbanKids avatar
De köper Brass..

http://www.popartuk.com/g/l/lgmp0013.jpg

så är det

Annars e de väll likna nyfikna på oss som vi är på dem
Citera
2005-05-28, 12:03
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bingoliket
Kanske dom använder oss som ett gigantiskt växthus där dom låter naturen gallra.När dom sedan anser det lämpligt att skörda tar dom tillvara det som dom tycker är värt att bevara.

Intressant tycker jag, skulle det kunna vara så att detta växthus gick snett någonstanns? Människan blev inte vad de hade förväntat sig och nu så övervakar de processen för att komma tillrätta med det de ställde till med när de skapade växthuset?
Citera
2005-05-30, 08:47
Medlem
Den teori jag tycker låter troligast är att det är tidsressinärer från denna planet. Det förklarar ju faktist varför dem döljer sig för oss, för om dem skulle visa sig för oss, skulle det ju kunna påverka deras tid otroligt mycket.
Citera
2005-05-30, 10:43
Medlem
Thoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte_89
Den teori jag tycker låter troligast är att det är tidsressinärer från denna planet. Det förklarar ju faktist varför dem döljer sig för oss, för om dem skulle visa sig för oss, skulle det ju kunna påverka deras tid otroligt mycket.

Då är de nog bland oss också, men det förklarar inte varför de alltid är gröna
Citera
2005-05-30, 17:34
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte_89

Ok du menar att de kommer från framtiden?, de "utomjordingar" som det rapporteras mest om är sådana som snarare ser ut sdom insekter i huvudet än ser ut som människor, vi har alltså genom evulotion blivit till dessa i framtiden?

Själv tror jag på att de kommer från jorden, samma planet i detta nu och i det förflutna, men i en annan dimension varav den vi lever i som människor är den lägsta. De kan på något sätt dra bort den illusoriska gränsen och blick in samt agera i våran dimension, kanske använder de sina UFOs till just detta?
Citera
2005-05-30, 22:04
Medlem
Thoss avatar
Citat:
Ok du menar att de kommer från framtiden?, de "utomjordingar" som det rapporteras mest om är sådana som snarare ser ut sdom insekter i huvudet än ser ut som människor, vi har alltså genom evulotion blivit till dessa i framtiden?

De är insektsliknande eftersom det är det vi förväntas se och det vi vill ha sett.
Citera
2005-05-30, 22:44
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thos
De är insektsliknande eftersom det är det vi förväntas se och det vi vill ha sett.

Hur menar du att vi förväntas se detta och att vi VILL se det?
Citera
2005-05-30, 22:44
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thos
Då är de nog bland oss också, men det förklarar inte varför de alltid är gröna

Många av dem är grå sägs det
Citera
2005-06-01, 07:23
Medlem
Cockstars avatar
Citat:
Själv tror jag på att de kommer från jorden, samma planet i detta nu och i det förflutna, men i en annan dimension varav den vi lever i som människor är den lägsta. De kan på något sätt dra bort den illusoriska gränsen och blick in samt agera i våran dimension, kanske använder de sina UFOs till just detta?

Så du har också läst "Danaiderna" av Staffan Andersson?
Citera
2005-06-01, 12:03
Medlem
Lighthousetouchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockstar
Så du har också läst "Danaiderna" av Staffan Andersson?

Nej fatktiskt inte, intressant, men jag har flummat kring den tanken en tid själv. Hur är boken du pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in