2013-04-15, 19:16
Medlem
Bluewavess avatar
En gubbe fick en allergisk reaktion ett år efter tatueringen och fick amputera bort det. Jag har hört innan att det är giftigt för kroppen att få tatueringsfärg i kroppen. Läkare i Danmark säger också att han varje vecka har patienter som har fått allergiska reaktioner. Vad tycker och tänker ni om dessa risker?
http://www.expressen.se/kvp/jimmy-fick-amputera-benet-efter-tatuering/
Citera
2013-04-16, 11:28
Medlem
Bruticuss avatar
Min första reaktion är att det ligger mer bakom det här än vad som kommer fram. Hur i h-vete kan en allergisk reaktion leda till kallbrand? Tyder om inte annat på att hans immunförsvar är helt ur spel, eller?
Citera
2013-04-17, 04:14
Medlem
ChinaDolls avatar
Jag undrar också över artikeln!!
Skulle vara intressant att höra om någon kunnig förstår sig på vad som har hänt.

Tycker det är skitskrämmande att läsa att han fått amputera halva benet ... Men tycker det verkar osannolikt att det skulle vara pga. den röda tatueringsfärgen ...

Bör inte snubben i fråga ha fått nån slags infektion ?
Eller gjorde den röda färgen så benet svällde så jävla mycket att blodcirkulationen blev sämre och vävnaden började dö ? (jag är inte medicinskt kunnig, gissar hejvilt bara)
Kan han ha fått blodförgiftning pga. dålig hygien från tatueraren eller hans egen sida ?

Om det finns mer fakta bakom det hela som inte lagts fram, tycker jag att det är oroande att artikeln är så jävla vilseledande ... innebörden är ju typ "Röd tatueringsfärg är farlig och kan göra så du får amputera en kroppsdel."
Hmmm ...
Citera
2013-04-17, 07:13
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Jag tycker att risken för att skadas när man kör bil är tusen gånger högre, trots det åker massor av folk bil när de istället kunde åka tunnelbana - så vem fan bryr sig om en fjant får amputera sitt ben p.g.a. dåliga gener?
Citera
2013-05-01, 14:24
Medlem
Bluewavess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Jag tycker att risken för att skadas när man kör bil är tusen gånger högre, trots det åker massor av folk bil när de istället kunde åka tunnelbana - så vem fan bryr sig om en fjant får amputera sitt ben p.g.a. dåliga gener?
Jag tror ganska många bryr sig och inte minst han själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in