Som det står i rubriken, så gnäller hunden när vi ger henne ett ben. Hon tar benet i mun, börjar gnälla, och går med benet upp på övervåningen, ned i källaren osv. Hon har inte alltid varit såhär konstig. Någon som vet något ? Här har ni ett klipp på henne: http://www.youtube.com/watch?v=ZhtV18XS2-w Tack på förhand
Jag tror hon vill gömma sitt ben.
Man vet aldrig, det kan komma en annan hunnjävel och ta det!
Nej, men så här har flera av mina hundar gjort, d v s sprungit runt och letat gömställen.
Det ser rätt så kul ut när de försöker fösa "jord" med nosen över benet i en matta eller soffa.
Sedan snackar hon lite med er, hon verkar ju inte stressad.
Det är en instinktshandling helt enkelt.
Det är nog ingen större fara, men du kunde ju kika i munnen/på hennes tänder om hon har någon skadad tand. Det kanske gör ont när hon försöker äta det.
Vår egen hund gör dock så där när hon får sådana där "tuggben" av torkad oxhud - då knallar hon bara runt med det och gnäller & vill gömma det, man kan hitta dessa bakom TV'n, bakom soffan, etc. Släpper man ut henne så gräver hon ned det direkt någonstans så det kanske bara är så att hon vill "möra" det en tid ;-)
Får hon dock någon annan form av "ben" (typ såna där Dentastix) så krubbar hon ned dessa direkt...
skendräktig tänkte jag också. jag har själv aldrig haft en tik, men min hanhund lät så när han blev kastrerad, å eftersom TS hund inte har benet i munnen, gnäller hon ju inte för att hon har ont, då måste det vara någon slags obehagskänsla.
att låta som en valp är konfliktshämmande, så jag tror helt enkelt bara hon försöker säga att hon vill ha benet för sig själv (istället för att morra och hota den som försöker ta benet).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!