2013-04-15, 16:59
Bannlyst
Jag vill dö, men vill inte begå självmord genom att hoppa framför ett tåg, skära upp handlederna eller ta överdos, pga familjemedlemmar etc. Jag vill få en sjukdom medvetet, en dödlig sjukdom, och dö. Och jag vänder mig till er och vill ha tips och råd om HUR jag ska få en dödlig sjukdom. Inget trams om att åka till afrika och få aids eller sånt skit, jag är pank så det skulle ändå inte gå. Jag vill ha seriösa svar och ni som inte vill komma med det kan klicka vidare så kommer jag hitta ett eget sätt. Finns ingenting som kan få mig att ångra mig så det behöver ni inte ens ta upp. Har haft kontakt med psykiatrin, åkt in och ut ur psykakuter men det har hjälpt mig nada. Ingenting kan få mig att ändra mig helt enkelt. Iallafall så vill jag helst inte lida skiten ur mig till döds. Men jag har funderat på att gå och ta på mig en förkylning och träna skiten ur mig och hoppas på hjärtmuskelinflammation, hur låter det? Några andra tips?
Citera
2013-04-15, 17:11
Medlem
fnackes avatar
Jag vet ett flertal sätt, men när väl tiden är inne och du ligger där dagar ifrån döden så kommer du ångra dig.
Ta dig samman och gör något med ditt liv.
Citera
2013-04-15, 17:19
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinterblomma
Men jag har funderat på att gå och ta på mig en förkylning och träna skiten ur mig och hoppas på hjärtmuskelinflammation, hur låter det?
Låter som självmord.

Vill du bara inte att din familj ska veta att du har önskat att dö och vill dölja detta med en sjukdom? Tror de att allt är bra med dig eller?
Citera
2013-04-15, 18:02
Medlem
psyDucks avatar
Om det handlar om att du bara inte vill att familjen eller någon annan får reda på att du tagit livet av dig finns det mer praktiska och framförallt betydligt bekvämare sätt.
"försvinn" spårlöst helt plötsligt en dag (efter jobbet/skolan) utan att ha sagt något till någon eller ha lämnat några spår som visar att du planerat att försvinna. Sen tar du ett tåg eller något upp i norrland eller någon annan stans ute i obygden. Sen tar du bara livet av dig, på ett bekvämt och smärtfritt sätt, i skogen låångt från närmsta bebyggelse. Sen ruttnar du bort där ute i vildmarken i all din ensamhet.

Kanske "lättare" för din omgivning så här när de inte vet om du lever eller är död, du kan ju ha dragit utomlands och kanske lever lyckligt. I varje fall bättre än att din föräldrar ska se dig vara sjuk en längre tid och dö en eventuellt plågsam död. Mycket lättare för dig själv också.

Lycka till oavsett vad du än bestämmer dig för att göra.
Citera
2013-04-15, 18:08
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyDuck
Om det handlar om att du bara inte vill att familjen eller någon annan får reda på att du tagit livet av dig finns det mer praktiska och framförallt betydligt bekvämare sätt.
"försvinn" spårlöst helt plötsligt en dag (efter jobbet/skolan) utan att ha sagt något till någon eller ha lämnat några spår som visar att du planerat att försvinna. Sen tar du ett tåg eller något upp i norrland eller någon annan stans ute i obygden. Sen tar du bara livet av dig, på ett bekvämt och smärtfritt sätt, i skogen låångt från närmsta bebyggelse. Sen ruttnar du bort där ute i vildmarken i all din ensamhet.

Kanske "lättare" för din omgivning så här när de inte vet om du lever eller är död, du kan ju ha dragit utomlands och kanske lever lyckligt. I varje fall bättre än att din föräldrar ska se dig vara sjuk en längre tid och dö en eventuellt plågsam död. Mycket lättare för dig själv också.

Lycka till oavsett vad du än bestämmer dig för att göra.

Men tänk dig den ovissheten som uppstår? Att inte veta var sin anhörig har tagit vägen eller om den personen lever eller inte.
Citera
2013-04-15, 18:26
Medlem
MUFCFelixs avatar
Om du inte kan eller klarar av att begå självmord så betyder det ju att du på något sätt ändå vill leva eftersom att du har en spärr som säger nej. Som många andra säger, ta tag i ditt liv på något sätt. Det blir bättre.
Citera
2013-04-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnacke
Jag vet ett flertal sätt, men när väl tiden är inne och du ligger där dagar ifrån döden så kommer du ångra dig.
Ta dig samman och gör något med ditt liv.

Håller med dig. Jag tror det är lättare att ta självmord genom att hoppa framför ett tåg eller från ett hustak än att plågas och kunna ångra sig.

Dock TS så tycker jag att det inte är rätt väg att gå. Plus att jag tror att tekniskt sätt så räknas det som självmord det du vill göra.

Har du bil? Kör ihjäl dig då det kommer verka som en olycka. Dock kör mot ett träd istället för på en annan bil. MEN jag tycker inte du ska göra det. Fan livet är en gåva släng inte bort det.

Du säger ju att du bryr dig om familjemedlemmarna? Dör du så sårar du dem bara en massa så gör det inte!
Citera
2013-04-15, 18:44
Medlem
TovesTrolls avatar
Citat:
Ja precis.
Tycker det låter jävligt dumt att låda dem leva med en sån lögn resten av sina liv. Låt dem åtminstone veta att du tagit ditt eget liv ifall du ska göra det - ha lite respekt. Men det bästa vore ju att berätta för dem att du mår dåligt - det kanske t.o.m. hjälper!? Förvånad att du inte berättat det för dem än.
Citera
2013-04-15, 18:44
Medlem
supraas avatar
Du kan helt enkelt få någon annan att döda dig, en polis/kriminell med tillgång till vapen är väl lämpligast.

Läs mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_cop
Citera
2013-04-15, 18:52
Medlem
Surtjurens avatar
blir fan ledsen av att läsa sånt här

Trots att du inte bad om vår hjälp att bättre ditt liv så hoppas jag verkligen att du försöker och lyckas. Skriv lite om dig själv!
Citera
2013-04-15, 22:18
Medlem
Citat:
Jag vill dö, men vill inte begå självmord genom att hoppa framför ett tåg, skära upp handlederna eller ta överdos, pga familjemedlemmar etc. Jag vill få en sjukdom medvetet, en dödlig sjukdom, och dö. Och jag vänder mig till er och vill ha tips och råd om HUR jag ska få en dödlig sjukdom. Inget trams om att åka till afrika och få aids eller sånt skit, jag är pank så det skulle ändå inte gå. Jag vill ha seriösa svar och ni som inte vill komma med det kan klicka vidare så kommer jag hitta ett eget sätt. Finns ingenting som kan få mig att ångra mig så det behöver ni inte ens ta upp. Har haft kontakt med psykiatrin, åkt in och ut ur psykakuter men det har hjälpt mig nada. Ingenting kan få mig att ändra mig helt enkelt. Iallafall så vill jag helst inte lida skiten ur mig till döds. Men jag har funderat på att gå och ta på mig en förkylning och träna skiten ur mig och hoppas på hjärtmuskelinflammation, hur låter det? Några andra tips?

Nej, lägg av me den skiten. Tänk först och främst pp dina familjemedlemmar, hur mycket de kommer få lida bara för att du VILLE dö. Så du vill inte ut och se världen? Gå på Kinesiska muren, se pyramiderna i Egypten, se hur munkarna lever långt ute i de indiska skogarna? Vad är det du vill göra? Har du simmat bland korallrev eller så? Det finns hur mycket som helst att uppleva här i världen. Tänk på de som inte har haft samma möjligheter som dig. Speciellt barn som kanske blir 1 eller 2 år gamla. Tänkt hur mycket de går miste om bara för att dem föddes på fel plats? Tänk på de som har en dödlig sjukdom som mest av allt vill bli av med denne? De som verkligen vill leva ut sitt liv till fullo men begränsas på grund av något som DU vill ha?

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ta självmord. Jag skulle aldrig kunna såra min familj och mina vänner på det sättet då det är de som måste stå ut med smärtan att inte ha mig där.
Snälla, tänk om.

Jag hoppas att min lilla text betyder någonting för dig och andra, bara jag lyckas förhindra ett självmord så är jag hjärtligt nöjd.

Med vänliga hälsningar, Edwin
Citera
2013-04-15, 22:55
Medlem
Skaffa dig en rejäl förkylning och ut i spåret och spring allt vad tyget håller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in