Citat:
Ursprungligen postat av vinterblomma
Jag vill dö, men vill inte begå självmord genom att hoppa framför ett tåg, skära upp handlederna eller ta överdos, pga familjemedlemmar etc. Jag vill få en sjukdom medvetet, en dödlig sjukdom, och dö. Och jag vänder mig till er och vill ha tips och råd om HUR jag ska få en dödlig sjukdom. Inget trams om att åka till afrika och få aids eller sånt skit, jag är pank så det skulle ändå inte gå. Jag vill ha seriösa svar och ni som inte vill komma med det kan klicka vidare så kommer jag hitta ett eget sätt. Finns ingenting som kan få mig att ångra mig så det behöver ni inte ens ta upp. Har haft kontakt med psykiatrin, åkt in och ut ur psykakuter men det har hjälpt mig nada. Ingenting kan få mig att ändra mig helt enkelt. Iallafall så vill jag helst inte lida skiten ur mig till döds. Men jag har funderat på att gå och ta på mig en förkylning och träna skiten ur mig och hoppas på hjärtmuskelinflammation, hur låter det? Några andra tips?
Nej, lägg av me den skiten. Tänk först och främst pp dina familjemedlemmar, hur mycket de kommer få lida bara för att du VILLE dö. Så du vill inte ut och se världen? Gå på Kinesiska muren, se pyramiderna i Egypten, se hur munkarna lever långt ute i de indiska skogarna? Vad är det du vill göra? Har du simmat bland korallrev eller så? Det finns hur mycket som helst att uppleva här i världen. Tänk på de som inte har haft samma möjligheter som dig. Speciellt barn som kanske blir 1 eller 2 år gamla. Tänkt hur mycket de går miste om bara för att dem föddes på fel plats? Tänk på de som har en dödlig sjukdom som mest av allt vill bli av med denne? De som verkligen vill leva ut sitt liv till fullo men begränsas på grund av något som DU vill ha?
Jag skulle aldrig kunna tänka mig att ta självmord. Jag skulle aldrig kunna såra min familj och mina vänner på det sättet då det är de som måste stå ut med smärtan att inte ha mig där.
Snälla, tänk om.
Jag hoppas att min lilla text betyder någonting för dig och andra, bara jag lyckas förhindra ett självmord så är jag hjärtligt nöjd.
Med vänliga hälsningar, Edwin