2013-04-15, 15:36
Medlem
Shavouts avatar
Hej, någon som vet om SMS fungerar som vanligt om jag SMSar till en jobbtelefon med ett (Uppsala)
018-242526(inte ett riktigt nummer) till min chef?

dvs om SMSet anländer även om det skickas via det numret(jobbnumret) som är till hans mobiltelefon

Tar endast emot svar om ni är säkra, dvs har provat själv.
Senast redigerad av Shavout 2013-04-15 kl. 15:49.
Citera
2013-04-15, 16:34
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shavout
Hej, någon som vet om SMS fungerar som vanligt om jag SMSar till en jobbtelefon med ett (Uppsala)

dvs om SMSet anländer även om det skickas via det numret(jobbnumret) som är till hans mobiltelefon

Ja
Citera
2013-04-15, 17:36
Medlem
Shavouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Ja

Vet du det med all säkerhet?
Alltså har du provat.

Tack för att du tar din tid!
Citera
2013-04-15, 17:37
Medlem
atjautigss avatar
Citat:

Har provat flera gånger och aldrig fått fram nåt sms. Bakom varje fastnätsnummer som en mobiltelefon tilldelats, ligger ett mobilnummer. Detta mobilnummer kan ta emot sms.

Oftast är det en växel (eller liknande funktion) som jobbet har. I denna växel kan man logga in även mobiler. Då har jag aldrig varit med om att sms kommer fram.
Citera
2013-04-15, 17:43
Medlem
Shavouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Har provat flera gånger och aldrig fått fram nåt sms. Bakom varje fastnätsnummer som en mobiltelefon tilldelats, ligger ett mobilnummer. Detta mobilnummer kan ta emot sms.

Oftast är det en växel (eller liknande funktion) som jobbet har. I denna växel kan man logga in även mobiler. Då har jag aldrig varit med om att sms kommer fram.

Tror inte att mitt jobb har en växel som man loggar in i, för jag ringde en gång till chefen tidigt på morgonen, när han var på väg till jobbet med hans jobbnummer och det gick fram.
Citera
2013-04-15, 17:49
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Tror inte att mitt jobb har en växel som man loggar in i, för jag ringde en gång till chefen tidigt på morgonen, när han var på väg till jobbet med hans jobbnummer och det gick fram.

Bror min har en teliaväxel på deras företag. Han svarar på inkommande samtal när han är i Kina också. Så det går naturligtvis bra för din chef att svara när han t.ex. är hemma eller på väg till jobbet.

Däremot kan han inte ta emot sms på fastnätsnumret, endast på det tillhörande mobilnumret.
Citera
2013-04-15, 17:52
Medlem
Shavouts avatar
Citat:
Bror min har en teliaväxel på deras företag. Han svarar på inkommande samtal när han är i Kina också. Så det går naturligtvis bra för din chef att svara när han t.ex. är hemma eller på väg till jobbet.

Däremot kan han inte ta emot sms på fastnätsnumret, endast på det tillhörande mobilnumret.

Ok, jag får ringa och höra med honom hur man ska göra, för jag börjar bli förkyld och vill inte ringa och prata med honom för jag börjar bli väldigt hes så det är inte så kul att prata i telefonen då
Citera
2013-04-15, 18:00
Medlem
atjautigss avatar
Jag kan naturligtvis inte säga exakt vad som gäller hans nummer, men min egen erfarenhet är att man måste ha det bakomliggande mobilnumret.

Om det är viktigt, så chansa inte.
Citera
2013-04-15, 19:13
Medlem
Shavouts avatar
Citat:
Jag kan naturligtvis inte säga exakt vad som gäller hans nummer, men min egen erfarenhet är att man måste ha det bakomliggande mobilnumret.

Om det är viktigt, så chansa inte.

Det gäller bara en sjukanmälan och det behövs ingen vikarie för att ersätta mig så det är väl inte så viktigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in