Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-15, 14:47
Medlem
chilly_c_canes avatar
Surfar i google chrome på iPaden och brukar ha uppe rätt många flikar samtidigt.
Något som är JÄVLIGT irriterande är att chrome auto-uppdaterar när man bläddrar bland flikarna.
Hur stänger man av den funktionen?

Sitter man t.ex. och skriver ett inlägg som nu, och man bläddrar mellan flikarna så är det borta när man bläddrar tillbaka eftersom den uppdaterar självt.

Hjälp?
Citera
2013-04-15, 15:36
Medlem
Joomlas avatar
Mig veterligen har det inget med att irritera användaren att göra utan brist på RAM-minne. Har du allt för många flikar uppe för du förr eller senare slut RAM och då "stänger" webbläsaren fliken för att du ska kunna fortsätta surfa i din nuvarande flik.

Jag använder dock inte Chrome själv, varken på dator eller iOS, men när jag surfar med en massa flikar i Safari på iOS brukar samma sak hända.
Citera
2013-04-20, 18:11
Medlem
ojns avatar
Det verkar inte heller vara möjligt p.g.a. begränsningar i iOS självt.
Jag hittade detta: How do I stop auto-refresh of Chrome in IOS?
Citat:
Ursprungligen postat av Google-person
This isn't a deliberate behavior, it's something Chrome can't control.

When iOS closes an app in the background (which can happen even if it's still shown in your Recent Apps), it actually clears most of what Chrome had in the local cache. So when you re-open Chrome and it briefly shows an image of your previous tabs, Chrome doesn't actually have the pages loaded anymore. What you see is basically a saved image of what was on the tab rather than content you could actually scroll.

Chrome also cannot preserve tabs for offline use because iOS policies dictate non-Safari browsers must use UIWebView, which doesn't have many caching permissions.
> Edit De nämner i o.f.s. inget om bara bläddrandet mellan flikar, men det hänger säkert ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in