2009-03-28, 21:50
Medlem
diemydarlings avatar
Dagens tips!

Smidigaste sättet att fixa porrpung är att bränna bort stråna med cigarettändare.
Citera
2009-03-29, 00:08
Medlem
The Crashs avatar
brukar köra med gräsklippare och från gång till gång jordfräs nån gång om halvåret.
Citera
2009-03-29, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Probelime
anorexi? Förklara är tjocka mindre håriga då?

När kroppen svälter ökar kroppsbehåringen till mer än vanligt, för att kroppen ska kunna hålla värmen. Och då snackar vi inte ryamattor, utan lite ludet fjun.
Citera
2009-04-01, 18:49
Medlem
Är det någon ide?

Jag har ljusa och röda hårstrån mestadels på hakan och halsen som jag vill ta bort permanent.
Problemet är att hårväxten har förvärrats efter att jag satte in en p-stav 2005 (har inte kvar den). Har läst på något ställe att permanent hårborttagning inte fungerar om det beror på hormonförändringar. Stämmer det?
Kan det fungera om man kombinerar med en hormonbehandling?
Vilken metod ska jag använda mig av för att få bort håret permanent? Vanlig laser och liknande fungerar ju bara på mörkt hår...
Citera
2009-04-11, 23:41
Medlem
har börjat få allt mer hår precis under ögonen och även lite smått på näsan och jag pallar verkligen inte stå med en pincett i år och dar så jag undrar ifall någon har nått tips på någon produkt? Hade tänkt mig något i stil med http://www.gents.se/products/veet-cold-wax-strips-face.htm
Citera
2009-04-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_best_of_me
Vilken metod ska jag använda mig av för att få bort håret permanent? Vanlig laser och liknande fungerar ju bara på mörkt hår...

Epilering med diatermi är det du ska ha.
Citera
2009-04-15, 20:14
Medlem
blohs avatar
Jag har bestämt mig för att ta bort allt mitt hår på mage och bröst, är väldigt hårig och nyss fyllda 21. Det rimmar inte speciellt bra. Plus att jag har förlorat ett vad.
Jag vill ha något som helt inte ger stubb, eller gör att håret ser grövre ut.
Vad är mitt bästa alternativ:
Vax (varmt vax, ont men bra resultat och ganska länge)
Sådan där gel (relativt dåligt resultat men smärtfritt och stubb)
Raka (smärtfritt, enkelt men ganska dålig resultat och stubb)
Epilator (ont ? resultat ? något för killar ?)
Vad ska jag välja ? Vaxet är väl bäst, även om det gör ont ? Vilken form av vax ska jag välja ? Varmt eller kallt, färdiga 'bitar' eller inte ?
Frågorna är många, hjälp tack.
Citera
2009-04-17, 14:21
Medlem
ZahriMs avatar
Jag avlägsnade allt mitt hår på armarna för något år sedan då jag förlorat ett vad. vi satt tre polare och funderade på hur man kunde få bort håret från armarna på ett manligt sätt, då kom jag på att det manligaste och mest effektiva måste vara att använda en flaska axe och en tändare.
allt hår försvan och jag fick inge stubb när det växte ut igen, så jag tror axe och tändare är det bästa.
Citera
2009-04-17, 14:24
Medlem
ZahriMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
brukar köra med gräsklippare och från gång till gång jordfräs nån gång om halvåret.

fasen det slår ju fan min metod i manligt.
Om jag inte skriver mer här på ett tag är det nog för att det har skett en olycka med en gräsklippare och min arm.
Citera
2009-04-21, 18:56
Medlem
Svampfests avatar
Jag har väldigt lite hår på bröstet och brukar plocka bort den mindre mängd hårstrån som finns där med pincett då det hade sett helt befängt ut att ha kvar dem. Problemet är att de jävlarna envisas med att växa ut igen under huden så att säga, det blir lätt irriterat och rött vilket är jobbigt?

Hur undvika detta problem?
Citera
2009-04-25, 19:31
Medlem
Jag noppar mina ögonbryn med pincett.
Men jag har även hår lite här och var i ansiktet, bl.a som polisonger så går det ner över käklinjen, hakan, på överläppan sen på kinden också. Har även ovanför ögonbrynen, vid tinning-sidan ungefär. Vad groteskt det lät nu... men men, nackdelen med mörka hårstrån...

Allt det där trådar jag bort. Och jag har gjort det i kanske 2 år. Och jag har MYCKET mindre hår nu, och behöver inte göra det så ofta, dessutom blir min hud alltid sååå mjuk efteråt. Tråda är svårt att göra själv, det är bättre att låta någon annan göra på en. Min mamma är skitduktig, men jag vet att det finns många arabiska frisörer som kan den här konsten! Överläppen kan man iofs göra själv.

Mina ben epilerar jag, precis som jag gör med armarna. Sen har jag inte mer hår förutom mellan benen, och det vaxar jag bort. I armhålorna rakar jag.
Citera
2009-04-27, 18:29
Medlem
Strixezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banadora
Jag noppar mina ögonbryn med pincett.
Men jag har även hår lite här och var i ansiktet, bl.a som polisonger så går det ner över käklinjen, hakan, på överläppan sen på kinden också. Har även ovanför ögonbrynen, vid tinning-sidan ungefär. Vad groteskt det lät nu... men men, nackdelen med mörka hårstrån...

Allt det där trådar jag bort. Och jag har gjort det i kanske 2 år. Och jag har MYCKET mindre hår nu, och behöver inte göra det så ofta, dessutom blir min hud alltid sååå mjuk efteråt. Tråda är svårt att göra själv, det är bättre att låta någon annan göra på en. Min mamma är skitduktig, men jag vet att det finns många arabiska frisörer som kan den här konsten! Överläppen kan man iofs göra själv.

Mina ben epilerar jag, precis som jag gör med armarna. Sen har jag inte mer hår förutom mellan benen, och det vaxar jag bort. I armhålorna rakar jag.
Bilder (på allt)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in