2012-09-08, 16:03
Medlem
Är busig och lånar tråden för att fråga om det finns någon som vet om denna fungerar:
http://www.shytobuy.se/silkn-pro.html??
Hade LÄTT lagt dom pengarna på det om det faktiskt fungerar.
Citera
2012-09-28, 17:17
Medlem
Nån som rakar sig mothårs på överläppen? Jag kan inte göra det, gör för jävla ont och brukar börja blöda, även fast jag använder ett helt nytt rakblad.
Citera
2012-10-08, 23:34
Medlem
worjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intercranial
Nån som rakar sig mothårs på överläppen? Jag kan inte göra det, gör för jävla ont och brukar börja blöda, även fast jag använder ett helt nytt rakblad.

Jag gör det, inga problem. Brukar ta tag i överläppen med underläppen så det blir spännt eller vad man nu ska säga.. Börjar alltid med att raka medhårs och få bort det mesta, sen kör jag mothårs för att få med det som inte försvinner vid medhårs..
Citera
2012-10-22, 00:12
Medlem
Tips mot "finnarna" som kan uppstå efter vaxning? Vet att smycken kan irritera som fan och att man inte ska bada/duscha/träna första dygnet. Något mer?
Citera
2012-11-12, 07:53
Medlem
tSVCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devannollett
Jag funderar på en brasiliansk vaxning aka hollywood vaxning.
Har några frågor kring det.
För det första en fråga riktad till brudar, ska killar vara vaxade i "rump" regionen eller rättare sagt vara hårlös eller inte?

Nästa fråga som riktar sig till alla.
Har kikat runt lite på google efter nått ställe som utför detta, men hittar dock inget ställe som gör det på killar i sthlm området.
Nån som känner till nått ställe som gör detta på killar/män?
Även jag har letat men inte hittat något. Ingen som har svar?
Citera
2012-11-12, 10:47
Medlem
Hej alla hårborttagningsintresserade!

På min blogg tar jag upp allt som rör hårborttagning och tar gärna emot tips om sådant jag inte tagit upp ännu! Kolla gärna in den:

http://harborttagning.blogspot.se/

Mvh

Sanna
Citera
2012-11-26, 01:23
Medlem
dr.doritos avatar
Hej!

Möjligtvis har detta redan besvarats i tråden men jag har inte hittat något genom att söka.

Jag har de senaste två åren fått rätt mycket ökad hårväxt på rygg, axlar och överarmar. Jag funderar starkt på att gå och ta bort detta med laser eller dylikt.

Det jag egentligen undrar mest över är huruvida den "framtida" hårväxten kommer att tas bort? Just nu upplever jag att jag får mer och mer hår på dessa områden varje år och jag kan se skillnad mot ett halvår tillbaka. Eftersom håret inte slutat öka i mängd, så undrar jag alltså om laser eller liknande enbart hjälper där jag ser håret nu eller om det också kan förstöra det håret som börjar växa om t.ex. ett år? Annars kommer det nog se lite knasigt ut.
Citera
2012-11-28, 21:21
Medlem
Någon som har tips på en trimmer för oss killar som bara vill korta ner håret på benen osv.
Citera
2012-12-02, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.dorito
Hej!

Möjligtvis har detta redan besvarats i tråden men jag har inte hittat något genom att söka.

Jag har de senaste två åren fått rätt mycket ökad hårväxt på rygg, axlar och överarmar. Jag funderar starkt på att gå och ta bort detta med laser eller dylikt.

Det jag egentligen undrar mest över är huruvida den "framtida" hårväxten kommer att tas bort? Just nu upplever jag att jag får mer och mer hår på dessa områden varje år och jag kan se skillnad mot ett halvår tillbaka. Eftersom håret inte slutat öka i mängd, så undrar jag alltså om laser eller liknande enbart hjälper där jag ser håret nu eller om det också kan förstöra det håret som börjar växa om t.ex. ett år? Annars kommer det nog se lite knasigt ut.

"LightSheer DUET gör att behandlingstiden blir betydligt kortare än med de laserapparater som vi använt oss av tidigare. För varje behandling upphör nästan all hårväxt under 1-2,5 månad på den behandlade ytan. Härefter sker en viss återväxt men antalet hår minskar med 30 % för varje behandling. Man får så en successiv urglesning av håren.

Det behövs 4-6 behandlingar, i vissa fall fler. "
Citera
2012-12-09, 13:13
Medlem
Någon som vet något om sådan här grejer
tex
http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-och-harborttagning/FGL1PE2001/silkn-flash-go-lux-harborttagning

Rätt dyr pryl att köpa ,och det står 50% mindre hår ..men då är man alltså ändå hårig ju.
Är det värt det ? eller ska man bara köpa med rakhyvel /epilator kanske
Citera
2012-12-11, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemartes
Någon som vet något om sådan här grejer
tex
http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-och-harborttagning/FGL1PE2001/silkn-flash-go-lux-harborttagning

Rätt dyr pryl att köpa ,och det står 50% mindre hår ..men då är man alltså ändå hårig ju.
Är det värt det ? eller ska man bara köpa med rakhyvel /epilator kanske

http://harborttagning.blogspot.de/
Citera
2012-12-30, 02:50
Medlem
Har börjat bli dags att vaxa sig för min del. Armar, rygg och Mage/bröst är det som gäller. Någon som har bra förslag på vilka produkter man borde använda? Eftersom jag är man så antar jag att utbudet inte är lika stort Vad heter produkterna ni tycker man ska använda och var kan dem köpas`?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in