Citat:
Ursprungligen postat av dr.dorito
Hej!
Möjligtvis har detta redan besvarats i tråden men jag har inte hittat något genom att söka.
Jag har de senaste två åren fått rätt mycket ökad hårväxt på rygg, axlar och överarmar. Jag funderar starkt på att gå och ta bort detta med laser eller dylikt.
Det jag egentligen undrar mest över är huruvida den "framtida" hårväxten kommer att tas bort? Just nu upplever jag att jag får mer och mer hår på dessa områden varje år och jag kan se skillnad mot ett halvår tillbaka. Eftersom håret inte slutat öka i mängd, så undrar jag alltså om laser eller liknande enbart hjälper där jag ser håret nu eller om det också kan förstöra det håret som börjar växa om t.ex. ett år? Annars kommer det nog se lite knasigt ut.
"LightSheer DUET gör att behandlingstiden blir betydligt kortare än med de laserapparater som vi använt oss av tidigare. För varje behandling upphör nästan all hårväxt under 1-2,5 månad på den behandlade ytan. Härefter sker en viss återväxt men antalet hår minskar med 30 % för varje behandling. Man får så en successiv urglesning av håren.
Det behövs 4-6 behandlingar, i vissa fall fler. "