• 5
  • 6
2025-07-29, 14:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vem var egentligen "Ernst Emil Erlandsson"?

Citat:
Ursprungligen postat av Vampiregirl
Ja, det är ett fall som jag grunnar mig gråhårig på. Han har ju verkligen lyckats att gå under radarn med sin verkliga identitet, gjort allt ”rätt” för att dölja vem han var och lyckats i så många år!
Han måste ha planerat allt i minsta detalj så han bör ha varit en mycket intelligent person. Fast varför???

Ja han lyckades verkligen med att hålla sin rätta identitet hemlig men så levde och verkade också "Ernst Emil Erlandsson" i en tid då det var möjligt. Idag hade det varit betydligt svårare.

"Erlandsson" t. o. m. avstod från sin folkpension för han visste att då hade det hela uppmärksammats. Detta måste han ha planerat under många år,
Citera
2025-07-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja han lyckades verkligen med att hålla sin rätta identitet hemlig men så levde och verkade också "Ernst Emil Erlandsson" i en tid då det var möjligt. Idag hade det varit betydligt svårare.

"Erlandsson" t. o. m. avstod från sin folkpension för han visste att då hade det hela uppmärksammats. Detta måste han ha planerat under många år,

Ja, idag hade det nog varit snudd på ett mirakel att lyckas med ngt dylikt idag.
Och som du mycket riktigt påpekar Skaraborg2 så hämtade han inte ens ut sin folkpension. Vilket i mitt huvud väcker frågan , även om han levde blygsamt på sin lilla verksamhet, hur hade han efter pensionen råd med hyra, mat osv? Så mycket pengar kan väl EEE inte fått ihop på sitt Urmakeri? Hade han undanstoppade tillgångar?Och var kom de ifrån isf?
Vad ville han dölja att han gjort och vem han var?
Citera
2025-07-29, 18:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Folkpensionsåldern var 67 år.

Citat:
Ja, idag hade det nog varit snudd på ett mirakel att lyckas med ngt dylikt idag.
Och som du mycket riktigt påpekar Skaraborg2 så hämtade han inte ens ut sin folkpension. Vilket i mitt huvud väcker frågan , även om han levde blygsamt på sin lilla verksamhet, hur hade han efter pensionen råd med hyra, mat osv? Så mycket pengar kan väl EEE inte fått ihop på sitt Urmakeri? Hade han undanstoppade tillgångar?Och var kom de ifrån isf?
Vad ville han dölja att han gjort och vem han var?

På "Erlandssons" tid var det 67 år som gällde för att ta ut sin folkpension.

Han levde i ytterligare 13 år och klarade sig uppenbarligen utan den. Måste ha levt mycket enkelt med små omkostnader. Billig mat, liten lägenhet med billig hyra och bara sig själv att försörja. Affärslokalen för sitt urmakeri måste han också ha betalat hyra för.

Han kan ha haft undanstoppade tillgångar i sin lägenhet men jag har inget minne av att några pengar hittades. Om det fanns kontanter där så skulle detta ha framkommit tycker man. Vad kom i s f dessa från? Kanske något ljusskyggt för länge sedan?

"Erlandsson" hade ej heller varit mantalsskriven någonstans.
Senast redigerad av Skaraborg2 2025-07-29 kl. 18:40.
Citera
2025-08-11, 21:31
Medlem
Var det inte ett fall för några år sedan med en död kvinna som hittades i skogen i Stockholmsområdet. Jag vill minnas att hon hade en ovanlig stickad kofta och att polisen trodde att hon hade bott i skogen en tid.
Citera
2025-08-11, 21:35
Medlem
Googlade nu och jag hade fel. Det var i Skåne och hon blev identifierad till slut mha paket med tillhörigheter som hon hade gömt i skogen. Märkligt det hela men bra att hon blev identifierad.
Citera
2025-08-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tacorulle
Googlade nu och jag hade fel. Det var i Skåne och hon blev identifierad till slut mha paket med tillhörigheter som hon hade gömt i skogen. Märkligt det hela men bra att hon blev identifierad.
Jo, minns det här men missat att hon blivit identifierad. Kan du snälla berätta vem hon var osv.? Asså, den infon jag missat.
Citera
2025-08-11, 22:46
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Jo, minns det här men missat att hon blivit identifierad. Kan du snälla berätta vem hon var osv.? Asså, den infon jag missat.

Står om det här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-identifierad

https://www.nongrata.se/den-okanda-k...anke-om-brott/
Senast redigerad av Mazeppa 2025-08-11 kl. 22:49.
Citera
2025-08-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mazeppa
Står om det här:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-identifierad

https://www.nongrata.se/den-okanda-k...anke-om-brott/
Tackar 👍
Citera
  • 5
  • 6