• 1
  • 2
2013-04-14, 17:36
Medlem
1979s avatar
More money, more problems.
Citera
2013-04-14, 21:56
Medlem
disciplin? Gäller att kunna hålla i stålarna
Citera
2013-04-15, 00:06
Medlem
johanjosefssons avatar
När man väl kommer till insikt att spel är helt värdelöst utan någon form av reward så kommer man inte längre tycka det är kul att spela. Om man inte är en sanslöst förstörd spelmissbrukare.

Att byta ett beroende mot nåt annat är inte heller bra. Godis, chips och läsk t.ex. Sport däremot är rätt najs att bli beroende av. Det skadar ingen utan är bara nyttigt för kroppen.

Nej, det är inte jobbigt att ha "för mycket" pengar. Man kan aldrig ha för mycket pengar! Det finns alltid saker som kostar och som man behöver pengar till. Den som inte har något att lägga pengarna på är sanslöst okreativa personer.
Citera
2013-04-15, 07:45
Medlem
cbatbhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugbug
Kåll klaffen och sluta skylta med din privatekonomi, problem solved?
Självklart går jag inte runt och skyltar med mina pengar och viftar tusenlappar i ansiktet på mina vänner. Folk får ju fortfarande reda på det all efter som. Omöjligt att dölja helt.
Citera
2013-04-15, 09:16
Medlem
Ylicows avatar
Gå till en läkare och säg att du är spelberoende och sedan kan du fixa en förmyndare.
Citera
2013-04-15, 11:43
Medlem
2min700Ws avatar
Det är en indoktrinering av konsumtion blandat med mänskligt beteende.

Vi är giriga varelser.

TS - "lagomt" med pengar måste va ett svenskt fenomen, har du varit mer skötsam med din ekonomi än din granne är det "orättvist" i jantelagens namn.

Förstå att pengar inte varar för evigt, försök dryga ut det så länge det går.
Citera
2013-04-15, 14:45
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
lite större summor pengar

Vad är det? Att smälla 30 papp är inga bekymmer, har du sullat bort en halv mille är det lite värre..
Citera
2013-04-15, 14:47
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbatbh
Självklart går jag inte runt och skyltar med mina pengar och viftar tusenlappar i ansiktet på mina vänner. Folk får ju fortfarande reda på det all efter som. Omöjligt att dölja helt.

Ge fasen i att visa hur mycket pengar du har?

Kör en standardbil, skit i att slösa tusenlappar på krogen etc. Unna dig vad du vill ha inom rimliga proportioner och investera sedan resten.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in