Citat:
Ursprungligen postat av lost.ordinary
Kan du med handen på hjärtat säga att du är övertygad om att våran livsstil kan upperätthållas?
Nej, det kan jag inte. Och jag har aldrig påstått detta. Jag tycker absolut att vi bör bli mer medvetna. Om inte för att det är kul att vara medveten! (Motsatsen borde ligga någonstans mellan allmänt korkad och hjärndöd).
Men att här/därifrån dra din slutsats om hur vi bör resonera kring människors fortsatta förmåga till liv, är tycker jag felaktig. Vi skall göra vårt bästa som individer, för att hjälpa och stärka kollektivet, som därigenom skall stärka individen. En fullgod cirkel. Och om vi misslyckas skall vi gå under. Jag tycker absolut inte att det är okej med fega genvägar!
Men lyssna inte på mig, jag har ingen vidare reell makt. Makt har de som har pengar, intelligens, vänner, kontakter, vapen och saker som man brukar förknippa med dominans. Det säger en hel del om världen när en överväldigande minoritet äger en överväldigande majoritet. Och att vi inte kan verifiera om deras agenda är av positiv eller negativ natur.
Så, anslut dig till människorna med makt. Men kom inte gråtandes om vinden vänder, och klasshatet tar sig nya uttryck, och etablissemanget går till att vara altruistiskare. För då kanske någon argsint fredsivrande pöbel jagar dig med en spade och slår dig till ett minne blott. Fast om jag får lägga mina kulor, så skulle jag faktiskt satsa på att de onda vinner. Lycka till, ha ett behagligt liv, jag menar det.