2013-04-13, 19:23
Medlem
Hej har pga jag varit så otroligt korkad dragit på mig ca 10k i skulder under en tuff ekonomisk period. 3500 ska in i mitten ev maj sen resten efter lönen i slutet av maj, så jag bör iaf försöka ordna 4-5k så jag kan lösa det första och sen ska jag nog kunna jobba ihop resten. Tyvärr har jag dock fått för många upplysningar då någon sida tagit massa UC så lär bli nekad. Jag har fast jobb, inga anmärkningar och jobbade 75% hela 2011. Har tyvärr inget sparande därför kan min bank förmodligen inte låna mig någonting. Sökte på någon sida som jag inte minns namnet på men som ville ha lönespecar efter att jag jobbat där 3 mån, men bytte jobb i år så kan ej visa upp något.

Har ni någon sida/bank där ni tror jag kan bli beviljad ett mikrolån?
Citera
2013-04-13, 19:50
Medlem
godboys avatar
Hej!

Ja det är inte smart att dra på sig massa småkrediter i form SMS -lån. Det du kan göra är att kontakta lånegivarna om en avbetalningsplan. ALT 2 är att ta ett SMS-lån till när det är dags att betala och betala med de pengarna, men det rekommenderar jag inte. Det kan snarare förvärra din situation. OM du tar ett SMS lån för att betala den gamla skulden så MÅSTE du veta att du kan betala den när majlönen kommer.
Citera
2013-04-15, 01:25
Medlem
Är det någon bank eller låneinstution som ger mikrolån enklare än de andra?

Ser nu att den ena är uppdelad på 3 gånger, så 4000 plus 3500 ska in i början av maj. Om jag betalar den ena på 4000 kan jag säkerligen låna 7000 i 60 dagar och då betala av 7000 på det andra också. Då behöver jag betala av 3500 i slutet av maj plus 7000 exkl ränta i slutet av juni. Mer än jag trodde men får slita som ett djur på jobbet nu så lönen blir hög. Missade att nämna ena lånet i första inlägget och hade inte räntebeloppen i huvudet.

Tips någon? Kommer iof få in lite produkter där jag hoppas kunna få någon lax och ska försöka krita något man kan sälja
Senast redigerad av SwingBI 2013-04-15 kl. 01:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in