2013-04-13, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Kan bilhandlaren vara UCARS??
Detta var också min första tanke, känns som den mest relevanta ifall vi kollar bilmässigt!
Citera
2013-04-13, 14:05
Medlem
MoLoKs avatar
Vilket jävla dilemma för bilhandlaren. Vägrar han att göra affär med niqabpersonen så kan han få DO på halsen och därmed förlora 50.000-150.000 kr. Gör han en affär med niqabpersonen så får han bara hålla tummarna för att han inte blir blåst.
Citera
2013-04-13, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Vilket jävla dilemma för bilhandlaren. Vägrar han att göra affär med niqabpersonen så kan han få DO på halsen och därmed förlora 50.000-150.000 kr. Gör han en affär med niqabpersonen så får han bara hålla tummarna för att han inte blir blåst.

Riktigt tråkigt, jobbig jävla situation som du säger.
För övrigt så är det en stor bilhandlare med enormt mycket nöjda kunder, och är bra mycket större än bara Eslöv vad jag hört.
Citera
2013-04-13, 14:19
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK

Sluta vara en komplett idiot hela tiden. Hur fan orkar du?

Självklart hade bilhandlaren kunnat vägra att genomföra affären utan riskera få betala något skadestånd så sluta med att sprida vidare din korkade okunnighet.
Citera
2013-04-13, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sluta vara en komplett idiot hela tiden. Hur fan orkar du?

Självklart hade bilhandlaren kunnat vägra att genomföra affären utan riskera få betala något skadestånd så sluta med att sprida vidare din korkade okunnighet.

Han hade kunnat neka henne för att hon bar klädsel som är sed för hennes religion? I SVERIGE??
Undra vem fan som är dum i tråden
Citera
2013-04-13, 14:25
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingofstyle
Han hade kunnat neka henne för att hon bar klädsel som är sed för hennes religion? I SVERIGE??
Undra vem fan som är dum i tråden

Nej din idiot. Han hade inte kunnat neka henne på grund av klädseln utan för att hon inte visade
ansiktet så att hon kunde identifieras ditt pucko.

Tror du man kan springa till DO för att man inte får ta ut pengar på banken om man vägrar visa ansiktet bakom en niqab?

Citera
2013-04-13, 15:47
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ynkun
Riktigt tråkigt, jobbig jävla situation som du säger.
För övrigt så är det en stor bilhandlare med enormt mycket nöjda kunder, och är bra mycket större än bara Eslöv vad jag hört.
Är det UCARS du syftar på? Ja, släkten Ucar är ju känd som hederligt folk...

Citera
2013-04-13, 15:51
Medlem
ArnoldStrutss avatar
Religion är man allt för nådigt kring, kolla bara på detta. Lite åtgärder får tas annars kommer jag säga att skattefuska är min religion. Det är ju fan inte ok att backa upp olagliga aktiviteter med sin religion.

Jag blir så ilsken att jag vill klämma en kaktus.
Citera
2013-04-13, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Är det UCARS du syftar på? Ja, släkten Ucar är ju känd som hederligt folk...

Det påstod jag aldrig, läs om min kommentar igen.
Citera
2013-04-13, 17:16
Medlem
nedboys avatar
Jag funderar lite på en sak här. I senaste Uppdrag Granskning så pratade de om händelsen när Firman boys var maskerade i Borås. Polisen stoppade inte marschtåget då med hänvisning till att de kanske inte skulle klara situationen som då kunde uppstå. Men om alla i firman boys klär sig i niqab av religösa skäl och marscherar, har polisen rätt att stoppa dem då? Har de rätt att kräva att de ska ta av sig maskeringen?

Det här tycker jag är intressant och skulle vilja se vad som händer? Är det inte ett perfekt uppdrag för just Firman boys att utforksa? Tänk vad kända de skulle bli när tv-bilder sprids över världen när ett par hundra personer i niqab går på fotboll, bråkar, klämmer ett par bärs och är allmänt odrägliga.

Jag måste tillägga att för mig personligen är det okej om någon vill ranta runt i niqab, men räkna inte med att jag ska tro på vem du är. Varför skulle jag? Att du vill gömma dig för mig tar jag som att du vill lura mig. Bilhandlaren har antagligen varit rädd för DO och gått med på det, även om han kanske inte skulle behöva frukta DO så kan det ändå varit just det som gjorde att han begick en dårskap medvetet. Om jag som svensk gick in maskerad och försökte ta billån vad tror ni han skulle gjort då? Han skulle väl garva rejält och sparkat ut mig. Skulle jag anmäla det så skulle antagligen polisen börja utreda MIG för rånförsök.
Citera
2013-04-13, 18:23
Medlem
Stig-Britts avatar
Någon som vet vilka potentiella bilhandlare det kan röra sig om?
Citera
2013-04-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Någon som vet vilka potentiella bilhandlare det kan röra sig om?

Bör väl vara BMW-handlaren på orten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in