Jag funderar lite på en sak här. I senaste Uppdrag Granskning så pratade de om händelsen när Firman boys var maskerade i Borås. Polisen stoppade inte marschtåget då med hänvisning till att de kanske inte skulle klara situationen som då kunde uppstå. Men om alla i firman boys klär sig i niqab av religösa skäl och marscherar, har polisen rätt att stoppa dem då? Har de rätt att kräva att de ska ta av sig maskeringen?
Det här tycker jag är intressant och skulle vilja se vad som händer? Är det inte ett perfekt uppdrag för just Firman boys att utforksa? Tänk vad kända de skulle bli när tv-bilder sprids över världen när ett par hundra personer i niqab går på fotboll, bråkar, klämmer ett par bärs och är allmänt odrägliga.
Jag måste tillägga att för mig personligen är det okej om någon vill ranta runt i niqab, men räkna inte med att jag ska tro på vem du är. Varför skulle jag? Att du vill gömma dig för mig tar jag som att du vill lura mig. Bilhandlaren har antagligen varit rädd för DO och gått med på det, även om han kanske inte skulle behöva frukta DO så kan det ändå varit just det som gjorde att han begick en dårskap medvetet. Om jag som svensk gick in maskerad och försökte ta billån vad tror ni han skulle gjort då? Han skulle väl garva rejält och sparkat ut mig. Skulle jag anmäla det så skulle antagligen polisen börja utreda MIG för rånförsök.