2013-04-12, 20:46
Medlem
Anledningen till att jag är korkad är att jag inte kan fatta vad ett "high ratio" respektive "low ratio" betyder.

Jag läste en tämligen intressant artikel om storleken på k*k*n och hur det kan hänga ihop med längden på en mans fingrar.

Som dom flesta vet så är det inte så att stora händer=stor i brallan. Däremot har koreanska läkare kommit fram till att storleks skillnaden mellan ring och pekfingret kan vara av betydelse.

Nu kommer vi till det som jag inte fattar.

" The team found that, in general, the lower the ratio of the lengths of the two fingers, the longer the stretched length of the penis."

Ok, så betyder nu en "low ratio" att skillnaden mellan fingrarna är stor eller liten, för det är i alla fall så jag uppfattar det. Att "high ratio" betyder stor skillnad, och "low ratio" tvärtom, eller är jag helt ute och cyklar?

Här är en länk till artikeln för dom som är intresserade.

http://wishididntknowthat.tumblr.com/post/7945032810/new-study-penis-size-can-be-judged-by-comparing
Citera
2013-04-12, 20:52
Medlem
mattmas avatar
Jag skulle saga att det ar precis som du sager, intressant studie fo.
Citera
2013-04-12, 21:15
Medlem
HugSeals avatar
ratio i det här tillfället blir förhållande. så ett stort förhållande är större skillnad mellan fingerlängderna. t.ex. att långfingret är 1,5 ggr så långt som ringfingret(och ja, det är en helt orimlig siffra). ett lägre förhållande t.ex. 1,05 så är långfingret bara 5% längre än ringfingret.
Citera
2013-04-14, 22:51
Medlem
RompeTodos avatar
Jag dementerar artikeln/studien.

Skillnaden mellan mitt ringfinger och pekfinger är stor >2cm och jag har stor balle.
Citera
2013-04-15, 00:37
Medlem
But now a team of Korean researchers has produced what may be a more reliable guide: the ratio of the length of his index finger to that of his ring finger. The lower that ratio, the longer the penis may be, the researchers wrote Monday in the Asian Journal of Andrology.

Det som menas är alltså att ju kortare ditt pekfinger är i förhållande till ditt ringfinger desto bastantare är din köttpelare.

Alltså (längd av pekfinger)/(längd av ringfinger) = ration som talas om, ju lägre det talet är desto högkalibrigare är majonäskanonen.
Citera
2013-04-15, 09:34
Medlem
Tämligen ointressant? Bara kolla i brallan istället... vad ska du med informationen till? Inte direkt så att det är mindre konstigt att börja mäta folks fingrar än att bara fråga om man får se deras kuk...
Citera
2013-04-15, 09:42
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap4thy
Tämligen ointressant? Bara kolla i brallan istället... vad ska du med informationen till? Inte direkt så att det är mindre konstigt att börja mäta folks fingrar än att bara fråga om man får se deras kuk...

Genom att upptäcka förhållanden mellan olika egenskaper kan man lättare hitta de gener som kodar för respektive sak, så jo, ur ett vetenskapligt perspektiv är det inressant.

Citat:
Ursprungligen postat av RompeTodo
Jag dementerar artikeln/studien.

Skillnaden mellan mitt ringfinger och pekfinger är stor >2cm och jag har stor balle.

Först och främst handlar det om statistik och då räcker det inte med ett fall som motsäger statisken för att falsifiera den helt och hållet. Sambandet kan fortfarande finnas. Sedan om du verkligen har mer än två centimeter i skillnad mellan ditt pekfinger och ringfinger så skulle jag gissa att du har någon form av missbildning och då kan man inte bara ta med datan från dig hur som helst i studien, utan då måste man ta hänsyn till missbildningen och undersöka varför den existerar och hur det kan hänga påverka resultatet i studien osv.
Senast redigerad av bjornebarn 2013-04-15 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in